Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Voorlopig is het streven een XKR. Bouwjaar tot 2004,

https://www.google.nl/search?safe=active&hl=nl&authuser=0&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=643&q=jaguar+xkr+red&oq=jaguar+xkr+red&gs_l=img.3..0i19l2.1130.6683.0.7187.14.11.0.3.3.0.198.1121.8j3.11.0....0...1ac.1.64.img..0.14.1149.DxbtMp3I_xw#imgrc=v8IODXDJuRB5FM%3A

Daarna vind ik ze niet mooi meer (en te duur).

Wil zo goedkoop mogelijk kopen en 5000 Euro reserveren voor grote beurt en reparaties (Natuurlijk niet bij een officiele Jaguar stealer)

Link naar reactie

Goeie keus, Henk!

(maar ik ben dan ook een klein beetje bevooroordeeld....)

Weer een cabrio, of een coupé?

Met 5 mille als budget voor - achterstallig - onderhoud kom je bij de 'huisdokter' in Zeeland een héél eind!

Een exemplaar waarvan de motor al 'gedaan' is (kettingspannners, koeltoren, waterpomp) zou niet veel meer nodig hebben dan een bak- en remflush, wat ophangingsrubbers en misschien remschijven/-blokken. Veel succes én plezier met je zoektocht!

...alleen in automaat...

Yep, 'grote' Jaguars (dus: niet de recente X-/S-typ) zijn bijna per definitie automaten.

Link naar reactie

Vandaag een klant met een Ferrari 955 op bezoek in de Showroom. Hij liet graag zn uitlaat even horen.

Had hem 2e hands gekocht.

Moest er wel nieuwe banden onder laten zetten, voor 19', achter 20''.

De banden kunnen 325km /uur aan.

Kosten : 8000 Euro zei hij.

Link naar reactie

Dat ik vandaag nog even met de ZZZZ -jawel open- heb gereden. Mooi weer en een mooi lopende M54.

Proefritje dus nadat ik de rubbers van de stabilisatorstang en wielophanging voor heb vervangen. Alsmede de vanos revisie / anti rattle gereed had. Nieuwe olie en filter erop.

Ik had op voorhand zeker geen klachten over hoe de motor liep en heb stevig getwijfeld over de vanos / anti rattle revisie. Maar zo mooi lopen als hij nu doet prachtig. Ik heb de indruk (in dit korte ritje) dat de anti rattle revisie het meest merkbaar effect heeft. De vanos rubbers waren m.i. niet echt op; de nieuwe gingen er wel ietsje strakker in. De indruk is een iets betere acceleratie en vooral een veel mooier lopend blok als ie hoog in de toeren komt.

Ik wilde de testrit niet beïnvloeden door op voorhand al een nieuw luchtfilter te monteren, dus dat is nadien nog gebeurd.

Wat me bij de werkzaamheden aan de vanos opviel was de staat van de kleppendeksel-rubbers. Zowel het rubber van de deksel zelf, maar vooral de beide rubbers om de bougie openingen heen waren keihard. Dus ook dat is nu mooi weer nieuw en zal niet makkelijk voor lekkage zorgen.

Ik houd hem de winter wel binnen hoor.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.