Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Anders ben ik bang dat mensen geen ritten meer organiseren en hun mening niet meer durven geven, net als andere initiatieven die niet meer plaats vinden (het wel bekende minder posts op het forum)

Nu je dit zo zegt... Het was mij dus al eerder opgevallen dat het aantal posts op het forum flink aan het teruglopen is, maar het valt inderdaad ook op bij de ritten die georganiseerd worden. Het zijn er niet alleen minder dan voorheen, maar de opkomst is ook minder. Het valt ook op dat er achteraf nauwelijks meer over doorgekletst wordt. De Europatour: afgelopen weekend terug gekomen, maar totaal geen reacties. De Limborit: enkele tientallen deelnemers, maar na twee pagina's is het reactietopic al doodgebloed.

Misschien zijn we een beetje forummoe? :blink:

Link naar reactie
  • Administrator

Ik ben totaal niet forum moe. Europarit zijn we in afwachting van de fotoselectie van Rob en nog niet iedereen is terug ...

Als ik naar mezelf kijk: ik heb het dit jaar gewoon te druk voor actieve deelname. Dat geldt bijvoorbeeld voor Ruud_19 ook.

Als het even regent ga je er toch ook niet meteen vanuit dat de zon nooit meer gaat schijnen?

Link naar reactie

Als ik eerlijk ben (ik zal mijzelf wel slachtofferen) ervaar en hoor ik veel negativiteit, en met mij dus ook anderen.

Opmerking die ik van meerdere mensen hoor "ik bezoek het forum vooral voor de howto`s" of "ik geniet vooral van de rellen die er zijn"

Ik denk niet zozeer dat mensen forummoe zijn, maar meer moe zijn van de negatieve vibe die er hangt, tenminste daar heb ik ook last vast.

@een van de admins, als jullie deze post niet gepast vinden, graag verwijderen. Had al een PM met Roger gedaan namelijk....maar vooralsnog kan ik de vinger helemaal op de zere plek leggen

Link naar reactie
  • Administrator

Ik snap je punt. Veel van de huidige forum members hebben elkaar nog nooit een hand kunnen geven. Als dat wel zo is komt toch vrijwel iedereen er achter dat die persoon die zo stekelig leek te formuleren best een prima gozer (m/v) is. Tot die tijd is iedereen - ik betrap me zelf er ook op - toch geneigd om wat korrelig te reageren op posts van voor hem onbekenden. Onbekend maakt onbemind enzo. Nergens voor nodig.

Kortom: komt allen naar de komende Zzz(z)mikkelmeeting, geef elkaar een hand en laat een reactie achter in het topic met wat foto's :-)

Link naar reactie

Als het even regent ga je er toch ook niet meteen vanuit dat de zon nooit meer gaat schijnen?

En als het een jaar regent? :cold:

Er is altijd wel iemand die een kind heeft gekregen, een huis heeft gekocht, wiens goudvis zeeziek is of een andere goede reden. Dat was ook al zo voordat het forum een duikvlucht inzette. :)

Link naar reactie
  • Administrator

Europarit zijn we in afwachting van de fotoselectie van Rob en nog niet iedereen is terug

Daar had ik idd vanochtend een begin mee willen maken, maar door onvoorziene omstandigheden moest ik toch met spoed naar de zaak en komt het er tot as zondag waarschijnlijk sowieso niet van.

Daarmee samenhangend blijft het een crime om foto's te showen hier. Apart uploaden, linkjes kopiëren en plakken etc. En een link naar een album vind ik ook weer zowat, daar neemt bijna niemand de moeite voor is mij wel eens gebleken.

Maar het komt, geduld aub... :lol:

Link naar reactie
  • Administrator

k heb het dit jaar gewoon te druk voor actieve deelname Dat geldt bijvoorbeeld voor Ruud_19 ook.

Idd en drukker dan ik dacht :blink:, en deze week is het te warm om te klussen maar ook voor s'avonds achter de laptop te zitten.

Lig dus wat in mijn hangmatje onder de notenboom te Fb'n :hypocritesmiley:

Oh en wat betreft de Limborit....tja daar heb ik niet veel van meegekregen <_<

Link naar reactie

toch geneigd om wat korrelig te reageren op posts van voor hem onbekenden. Onbekend maakt onbemind enzo.

Ik denk dat er meer achter zit en zo voel ik het zelf ook. Er wordt door meerdere mensen al snel een conclusie getrokken, ook door admins en ik heb daardoor steeds minder behoefte om initiatief te tonen.

Let wel, ik ga er vanuit dat een ieder, net als ik trouwens, reageert met de beste bedoelingen.

Het bederft echter wel een beetje het plezier wat ik hier helemaal in den beginne had.

Misschien een "ik raak gefrustreed topic" starten :clapping:

neemt niet weg dat ik een ieder die tijd steekt in het onderhoud van het forum, het regelen van een rit en de tijd neemt om reacties te lezen en een reactie te geven ontzettend waardeer.

aangepast door Ruud_19
FQVWD
Link naar reactie

Ben ik helemaal met je eens Roy. Ik stoor me vooral aan de houding van sommige admins. Ze doen goed werk, maar het aanspreken van mensen gaat ze niet goed af.

Ik ben zelf leidinggevende, maar ga op een hele andere manier te werk, wat resulteert in een efficiënte en gezellige groep mensen. Maar ook ik ga ervan uit dat ze goede bedoelingen hebben. Ik hoop dat ik ze een keer op een meeting de hand kan schudden en het uit kan praten.

Tot slot wil ik iedereen bedanken voor dit leuke forum.

  • Like 1
Link naar reactie

Manieren/houdingen verschillen, ook houdingen/manieren van communicatie van forummembers, en dan lopen de emoties soms ongewenst een beetje op. Dit ligt echt niet alleen aan de admins.

Ik kan mij dan best voorstellen dat iets wat niet zo bedoelt is, ongewild verkeerd wordt gelezen, we are mere humans nietwaar.

Gewoon allemaal even tot 10 tellen en als dat de frustratie niet weg neemt, alleen via PM in gesprek gaan? Hebben anderen er ook geen last van.

Sorry dat ik weer de "oproerkraaier" ben, echter durven anderen het blijkbaar niet uit te spreken...but I am only human 2:-)

Ter informatie van de lezers, tijdje terug had ik ook een beetje wrevel met een van de admin. In een 1-op-1 gesprek kwamen we beiden tot de conclusie dat het eigenlijk nergens om ging en we gewoon een beetje last hadden van wat stress.... eind goed al goed!

Geloof het of niet de hardwerkende admins van dit forum zijn soms net echte mensen met echte emoties en gevoelens :cool:

Respect voor de admins die hun vrije tijd in het onderhoud van dit forum steken, en de leden zonder wie er niet van die mooie ritten en howto`s etc. zouden zijn.

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Kortom: komt allen naar de komende Zzz(z)mikkelmeeting, geef elkaar een hand en laat een reactie achter in het topic met wat foto's :-)

https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/15593-8ste-zzzmikkelmeeting/ :hypocritesmiley:

Link naar reactie

maakt niet uit Roy,ook al kom je om 9 uur. het is pas afgelopen als Ruud (Roodkapje) naar huis gaat

Link naar reactie
  • Administrator

^ en ^^^Ik ben er ook niet vanaf het begin hoor Roy. Dat geldt echt wel voor meer mensen, dus laat je daar niet door tegenhouden ...

Link naar reactie

Driver70 een ban, ik ook graag.

Heb mijn buik vol van "zelfbenoemde bazen"...

Waren dat dezelfde mensen die zo asociaal een burnout moesten doen in een 4 serie cabrio op de kiezels bij Slenaken tijdens de Limborit vorig jaar? Dan wil ik die ook nog bedanken voor de steenslag die mijn auto er aan over hield!

De sfeer is hier belerend, en je moet teveel oppassen wat je tegen wie zegt.

En graag ook mijn topic opruimen, de posts heb ik zelf al leeggehaald. Ik focus me nu op het BMW drivers forum, waar niet wordt gebedeld om donaties, zeer goede moderatoren zitten (waarvan 1 ook al een ban heeft gekregen hier), en de sfeer én dus ook de animo goed zit.

  • Like 2
Link naar reactie

Och Jeroen jij weet als geen ander dat er in het verleden veel harder en directer gereageerd werd dan nu. meer reactie's en veel meer onzin, dat deed toen al een groot aantal leden uit hun verschoning vallen en dat zal nu zeker niet anders zijn.

Klopt en ik beklaag me ook niet over de sfeer. Ik signaleer alleen dat de activiteit al gedurende langere tijd structureel minder wordt. Ik weet niet precies hoe dat komt, ik weet ook niet of het erg is, maar merk wel op dat het gebeurt. :)

Link naar reactie

Tsjee, Tsjee, Tsjee wat een discussie, wel weer leuk om te lezen, ben je ff op vakantie worden er weer admins belerend genoemd. Ach het valt allemaal wel mee en dat het wat rustiger op het forum wordt heeft ook te maken dat alles wel zo'n beetje gezegd is. Bijna alle technische zaken qua z3 wel behandeld en miet zoveel ver en aankopen meer.... Ook zaken als Facebook en zo spelen mee, makkelijker foto's maken etc.....

Als het herfst wordt zal het allemaal wel weer aantrekken....

Link naar reactie

Mensen mensen, doe mij een plezier...doe dit op PM basis aub, dit zijn de dingen die er voor zorgen dat een aantal mensen het gewoon niet leuk meer vindt. OF, open er een speciaal topic voor en laten we wat gaan doen met de uitkomst van de input.

En ook ik steek de hand in eigen boezem, ik maak ook wel eens opmerkingen die laat ik het zo stellen, anders hadden gekund, mt iets meer gevoel en compassie.

Maar, en dat kunnen volgens mij een aantal mensen beamen, als ik fout zit, of ik merk dat er te veel wrevel komt, dan benader ik die mensen (meestal per PM) om er over te praten....en komen we er altijd samen uit.

Zoals gezegd komt het meestal neer op miscommunicatie of onbegrip.

Dreigen met een ban vind ik trouwens een teken van verbale onmacht....ik ben altijd bereid tot een gesprek en tot een mea culpa maxima als ik fout zit, en dit verwacht ik van een ander ook.

Ik vind het fijn dat we er hier kort even over hebben gehad, maar zou het nog prettiger vinden als we weer een positieve flow in het forum krijgen.

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Niet in dit topic, maar ik heb er ook ooit een via PM mogen ontvangen, ook dit was uiteindelijk opgelost met wederzijds een goed gevoel...ook dit bleek een miscommunicatie.

Weet je het probleem is dat dingen die je op schrijft allemaal verkeerd opgevat kunnen worden, terwijl een persoonlijk gesprek vaak veel meer dingen duidelijk maakt, en 9 van de 10 keer alles oplost.

Zo zou ik jouw vraag waar de post met de dreiging van een ban ook helemaal verkeerd op kunnen vatten, maar ik vetrouw erop dat het gewoon belangstelling is. Dat is toch een veel postievere emotie :cool:

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Sorry hoor, maar ik ben via PM in gesprek gegaan en heb alsnog een ban gekregen. Dat was echt belachelijk.

Ik heb trouwens niet gezegd dat ik een perfecte manager ben. Gewoon even goed lezen.

Maar laten we her gezellig houden. Hier schieten we niets mee op. Ik heb mijn Z inderdaad verkocht, maar niet omdat ik weg wil van het forum. Nogmaals, ik vind het echt een leuk forum. Kleine misverstanden kunnen we uitptaten.

aangepast door Driver70
Link naar reactie

Och Jeroen jij weet als geen ander dat er in het verleden veel harder en directer gereageerd werd dan nu. meer reactie's en veel meer onzin, dat deed toen al een groot aantal leden uit hun verschoning vallen en dat zal nu zeker niet anders zijn.

De saamhorigheid was ook navenant, De Ztjes waren een nieuwtje, niets was nog geprobeerd, en ... zal ik ook maar eens zeggen wat ik er van vindt ... de club was meer uit het zelfde hout zeg maar.

En of het nu een van je eerder aangehaalde redenen is, ... interesse van mensen verschuift dat is nu eenmaal zo, er vormen clubje's in clubje's en daar ga je dan weer leuke dingen mee doen ... prima denk ik dan

Bimmerfest, poetsen, bbq, sleutelen, rijden ... zoveel mensen zoveel wensen.

@ een aantal die zelf wel weten wie ik bedoel ... iedereen hoort dingen, iedereen stoort zich weleens aan anderen, iedereen plaatst opgepaste reacties, iedereen lult in een clubje over een gemeenschappelijke/vermeende vijand.

Niet doen je verpest uiteindelijk je eigen plezier.

Pardone me for the full quote!.

Zo ist baron en verder niet zeiken,shit happens deal with it .

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.