Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Dat de inbreker die tijdens de Emmeloord rit vorig jaar bij ons heeft ingebroken is opgepakt en 6 Juli moet voorkomen,

Wij zijn uitgenodigd voor de hoorzitting.

Mooi, zo kan Ik hopelijk zien wie bij mij in huis is geweest! :rant:

Kan je zijn jas / fiets teruggeven Willem

  • Like 1
Link naar reactie

Dat mijn Navi al een week de draad kwijt is. ik rijd volgens het scherm op het water en moet steeds naar het beginpunt van de route.

Vandaag maar eens de verbinding van de antenne los gehaald en weer opnieuw in elkaar gestoken.

Dit hielp allemaal niks, ook in het verborgen GPS menu geen satellieten te zien.

Via Ebay een gebruikt exemplaar gescoord, ik vind €130,00 voor een nieuwe wel erg veel geld.

Dus wachten op de levering van de antenne en dan maar hopen dat we weer op land rijden....

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Via Ebay een gebruikt exemplaar gescoord, ik vind €130,00 voor een nieuwe wel erg veel geld.

Dus wachten op de levering van de antenne en dan maar hopen dat we weer op land rijden....

was bij mij wel het geval.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik moet ook wel zeggen dat willekeurig welke niet originele DVD bij mij na verloop van tijd toch problemen geeft. @ Cor: je weet dat sinds dit jaar de originele 2015 navi DVD's bij de dealers de 1/2 van de prijs (t.o.v. prijs 2014) zijn?

Link naar reactie

^^ Ja had ik gezien, maar gebruik de bmw navigatie alleen maar als Back-up op vakantie.

De Garmin speelt de hoofdrol, maar kan sinds de nieuwste Nuvi geen routes rijden, erg irritant.

Maar dat is een ander topic....

V.w.b. De nieuwste DVD, ik heb nog DL dvd's liggen, dus binnenkort maar eens updaten.

Link naar reactie

Mij viel op dat het forum steeds stiller en stiller lijkt te worden. Dus ik heb dat eens uitgezocht en wat blijkt? De aantallen posts lopen inderdaad al een paar jaar structureel terug.

Natuurlijk wordt er in de winter relatief weinig gepost, dus het handigste kun je vergelijken tussen dezelfde maand in opvolgende jaren. Dan krijg je het volgende beeld van het aantallen posts per maand (getallen zijn niet exact, maar grosso modo klopt het wel):

januari - 2.600 (2013) - 2.400 (2014) - 1.600 (2015)

februari - 2.800 (2013) - 1.900 (2014) - 1.500 (2015)

maart - 4.900 (2013) - 1.800 (2014) - 1.500 (2015)

april - 4.000 (2013) - 2.400 (2014) - 1.700 (2015)

mei - 3.200 (2013) - 2.200 (2014) - 2.000 (2015)

Ook voor de overige maanden geldt dat er steeds een duidelijke daling is te zien tussen 2013 en 2014.

Hoe komt dat? Wat is er aan de hand? :unsure:

Link naar reactie
  • Administrator

^^ Heel simpel: het merendeel van de huidige members heeft ondertussen een Z van respectabele leeftijd. Daarmee zijn steeds meer technische onderwerpen al uit en te na besproken. Over wat je bijvoorbeeld moet doen om stoelspeling in een Z3 op te lossen of om de DISA in een E85 te vervangen is het meeste toch zo onderhand wel gezegd.

Daarmee krijg je hier ook steeds meer "lurkers"; members die zich registreren om de oude onderwerpen wel volledig te kunnen lezen, maar daar zelf geen nieuwe posts aan toevoegen.

Ofwel: werk eens wat harder door in die E89 sectie!

Link naar reactie

Dat zou een deel van de verklaring kunnen zijn, maar ik betwijfel of dat de enige - of zelfs maar de belangrijkste - oorzaak is. Zelf kom ik namelijk nooit in die technische topics, toch valt me op hoe stil het forum geworden is. Dat strekt zich dus ook uit buiten de technische topics. Bovendien lijkt de daling me wel erg groot (het gaat om tientallen procenten) om die puur hieraan te wijten. Werd er in 2013 echt nog zoveel meer over technische zaken gekletst dan nu?

Ik heb niet de tools om makkelijk de postaantallen per subforum te kunnen analyseren, maar wellicht biedt de forumsoftware jou (als admin) wel die mogelijkheid? Zijn er stats per subforum? En zit de daling dan alleen in de meer technische fora?

Link naar reactie

Of alle onzin is nu wel uitgemolken...

Kan je ook een soort analyse maken van 'terzakendoende posts'?

Dus niet de onderwerpen zoals deze meenemen, maar dus de voorsteltopics, de rittopics en de technische topics.

edit: ik zie net dat je daar zelf ook al over nadenkt.

Wat mij vandaag opviel trouwens is dat de versnellingsbak van de z4 zwaarder was dan ik gedacht had...

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Nee, momenteel liggen de volgende zaken los :lol:

- onderbeplating/frames/hitteschilden

- uitlaat

- versnellingsbak

- voorbumper

- radiator/koelventilater

- waterpomp

- thermostaat

- oliefilterhuis

- aircocompressor

- dynamo

- alle spanrollen

- startmotor

...dat was het denk ik wel zo'n beetje... :wacko:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.