Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Nog nooit een Peugeot gehad zeker?

ik niet maar familie leden wel ( paar MAF's versleten, automaatbak die niet spoort zeggen dat ie in 4 zit maar nog gewoon in 3 zitten etc) , en begin maar niet over Renault of fiat :lol::muur: .

ik blijf lekker Duitsers rijden en anders wel een jap of american muscle :petje:

  • Like 1
Link naar reactie

Eigenlijk moet ik zeggen dat ik de huidige Z4 helemaal niet zo spannend vindt.... Als je het mij zegt is de hele lijn van BMW op dit moment een beetje saai-ig. (zegt een BMW liefhebber) Neem bijvoorbeeld de 6-serie - dat is toch gewoon niet om aan te zien? Veel te veel "plastic-chroom".

De huidige Z4 heeft een geweldige achterkant, maar het mist een beetje het "TADAAAA" gehalte - herinneren jullie nog maar toen de Z3 uitkwam - Ik herinner me nog dat ik als 13 jarig jongetje met mijn pa de Z3 ging ophalen in 1999. We kregen zelfs duimen omhoog bij verkeerslichten. Toen ik vorige week ging tanken met de E85 kwam de pomphouder naar buiten zeggen hoe geweldig hij de auto vond. Ik geloof niet dat de huidige Z4 dit soort positiviteit opbrengt.

Maar hé, dat is ook maar één mening beste mede-forum-leden-met-een-nieuwe-z4...

UPDATE:

Vandaag stond mijn auto naast een Z4 3.5 Si en ik heb mijn mening aangepast. Wat een beest! Ok - ik ben om - en ga verder sparen!

aangepast door kmk4444
Link naar reactie

Na de Z3 coupé komt er geen Z4, verkopen doe ik de Z3 ook niet want die gaat prettig de opslag in.

Het uiterlijk van de Z4 is inderdaad niet spannend en ik ben het met je eens dat het voor veel BMW's geldt op dit moment.

Ik heb al een Jaguar voor mijn vrouw gekocht, haar droom en de eerste auto waar ze ooit in gereden heeft. Op het moment dat ik haar een Porsche Panamera geef is de Jag ook weer snel vergeten denk ik.

Fotootje van de Jag dan maar?

852.JPG

Zal wel tijdelijk zijn en ja, ik ga hem in Frankrijk invoeren. Ik hoop alleen niet dat er zoveel werk aan zit als die van Pim.

aangepast door nick wood
Link naar reactie

Ik weet zeker van wel. Meer dan bij de vorige. :sFun_nahnahna:

Ik rij geregeld een toerrit met een E85... En hoewel ik zelf de achterkant van de E85 veel mooier vind (met diffuser) , is het toch vooral de E89 die het meeste bekijks trekt, wellicht ook omdat hij een stuk exclusiever is.

Link naar reactie

Ik hoop alleen niet dat er zoveel werk aan zit als die van Pim.

Mooie aanwinst!

De X308 heeft minder zwakke plekken dan de mijne, er zijn wel een paar 'aandachtspuntjes' die fors in de papieren kunnen lopen...

  • Kettingspanners & koelsysteem: als die nog niet zijn aangepakt zeker doen! Ik hoef jou niet uit te leggen wat er gebeurt als een plastic kettingspanner besluit een wandeling door je motorblok te gaan maken... :blink: Ook het originele koelsysteem is 'not up for the job'...
  • Automaatbak: slijtagevoeliger dan bij de oudere modellen. Vloeistof en filter wisselen is het minste, als-ie nu nog goed schakelt is een preventieve flush een optie.
  • Roest: X308en zijn véél roestbestendiger dan hun voorgangers. Twee uitzonderingen op die regel: de wielkastranden achter (dubbel plaatwerk, die ontwerpfout is doodleuk van de X300 overgenomen) en de schokbrekersteunen van de vooras.

Veel rijplezier!

Link naar reactie

Hartelijk dank Pim!

Waterpomp en geleiders zijn al gedaan, daar zijn rekeningen van aanwezig. De bak zal ik zeker flushen maar op het moment schakelt hij perfect.

Roest, jup, inderdaad de achterwielranden. Schokbrekersteunen heb ik nog niets over gehoord maar die zal ik aan een nader onderzoek onderwerpen als ik volgende week de Jag ga ophalen.

Nu kan ik zelf best wel aardig plaatwerken en mijn MIG-lasser heeft ook geen geheimen voor me dus dat komt wel goed.

Link naar reactie

Waterpomp en geleiders zijn al gedaan, daar zijn rekeningen van aanwezig.

Dan heb je een goede deal gesloten, die modificaties zijn al snel de helft van de dagwaarde van een redelijke X308... :blink:

't Is een mooi eclectisch wagenpark aan het worden daar bij jullie in Frankrijk! :clapping:

Link naar reactie

De kettinggeleiders van mijn 7 hebben het ook al eens begeven, net na de 3 ton. Na een complete motorrevisie heeft het blok al weer 45.000km gelopen. Ik weet wat het vervangen van de geleiders inhoudt, daarbij vergeleken is het vervangen van een waterpomp kinderspel.

Ik weet ook wat een X308 zo ongeveer waard is en je hebt volledig gelijk dat het zonder de voorgaande modificaties/reparaties misschien niet interressant zou zijn.

Dank voor het compliment!

Link naar reactie

de meesten zullen dit verafschuwen, maar ik vind het stiekem wel vet : http://www.dynotorque.co.uk/index.php/2011/07/spences-z3m-roadster/

http://www.dynotorque.co.uk/index.php/2011/07/andys-z3-m-coupe/

( na het lezen van dit artikel die toko maar eens opgezocht )

aangepast door lightning87
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.