Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

@ sandere39

Neem je me nou in de maling of ........ ? Ik heb mijn tekst in ieder geval gewijzigd en ik denk dat nu het muntje wel zal vallen .......... :wink: :wink: Of dacht je dat iemand die 20 jaar ouder is dan jij een Opel Manta niet zou herkennen? :lol:

Rob

Link naar reactie
  • Administrator

Als je 20 jaar ouder bent dan Sander, dan begint de vergeetachtigheid je ook sneller parten te spelen dan je misschien zelf doorhebt :P

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Overigens een lastig karweitje als je geen brug tot je beschikking hebt en het allemaal bovenlangs moet doen; de riem van de waterpomp en dynamo is wel te doen, maar de -onderste- riem voor de airco is een ramp.

Gelukkig heeft vrouwlief kleine handjes en met wat gevloek en gesteun is alles in orde gekomen. :clapping:

Moraal: ruim je T*&%$#@zooi op ! :cool:

Ik heb nog ff gekeken (want het zat niet zo heel goed meer in m'n geheugen), maar wat is er eigenlijk zo lastig aan?

Je haalt de ventilator weg, en ik kan er dan prima bij. Ook bij de spanner enzo.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ja dat is amper 5 minuutjes werk.

2 T30 torx, een stuk of 6 rivets (beide voor de plastic afdekplaat) en 2 stekkers loshalen en je trekt 'm eruit.

Maar ik denk dat Cees Mary wou zien zwoegen en foeteren :lol:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Zat even iets anders: auto bokte even en gaf een brandend laadstroomlampje. Dus "damage assessment" : kap open en een pluk stof uit de dynamo zien steken plus een rafelig stuk multiriem ernaast :blink: .

Dynamo schoonpeuteren is 5 minuten werk, de multiriem 5 seconden, maar dan zie je een kapotte pulley: dus luchtfilterhuis eraf. Pulley is ook zo los.

Ook de onderste riem lossen is klusje van nix: spanner aandrukken en de riem haal je makkelijk los. Nieuwe pulley is ook snel gemonteerd als je de spanner vastzet is ook de multiriem in een paar minuutjes vervangen.

Dan de onderste spanner aandrukken en de onderste riem over de krukaspulley en de airco pomp friemelen gaat ook nog wel. Maar dan.... de riem over de spanner krijgen als je geen ruimte hebt...., :muur: maar je bent al voor 95% klaar, dus voor dat laatste stukje haal je de fan niet weg, toch? :hypocritesmiley: Dus uiteindelijk een lusje gemaakt, om het middendeel van de riem gedaan en van bovenaf de riem omhoog over de spanner getrokken.

Als je DAT doorhebt is het ook met alles op z'n plek een makkie..... maar dat duurde dus even..... :sFun_whistle:

Het waren dus de laatste loodjes die het zwaarste wogen. :wacko:

Maar ik denk dat Cees Mary wou zien zwoegen en foeteren :lol:

Daar geef ik uiteraard geen commentaar op, veel te koud om in 't schuurtje te moeten slapen :P

  • Like 3
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Het is geen project Pim, hij is van de 2e eigenaar, 110.000km en volledig dealer onderhouden. Uniek is dat er geen kruimel roest aan de hele auto te vinden is.

Ik ga er in Frankrijk bruiloften mee verzorgen. Buiten dat is het ook nog eens hobby.

Link naar reactie

Zojuist ontsnapt aan oplichting via E-Bay, de E-Bay-site van de verkoper was gehackt.

Gelukkig zijn de Fransen niet zo snel dus in de laatste 5 seconden kon ik de overschrijving stoppen. 18.gif

Blijft wel het feit dat de Rolls niet komt, tenminste, deze niet. 20.gif
Verder zoeken maar weer.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.