Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Ik bedoel dat bmw inzet op modellen die.veel verkocht gaan worden, die benz is mooi maar heel veel zullen ze er niet van verkopen.

En met alle respect maar een i3 is geen bmw maar een hybride dixi toilet.

Zal best vooruitstrevend zijn maar dan is een dacia duster ook mooi.

Gelukkig maken ze ook nog veel mooie dingen dus op enig moment komt die supercar er wel.

  • Like 1
Link naar reactie

Dat de Maserati Coupe 4.2i V8 Cambiocorsa (Ferrai motor + stuur flippers) in 10 jaar tijd een afschrijving hebben van €. 100.000 Euro.

Je koopt ze nu (met redelijke km standen) in Duitsland, al voor ca. €. 20.000 - €. 25.000

http://fahrzeuge.autoscout24.de/?atype=C&make=45&mmvco=1&model=18403&mmvmk0=45&mmvmd0=18403&pricefrom=1000&cy=D&ustate=N%2CU

aangepast door mohikaan
Link naar reactie
  • Administrator

Vind je het gek? De schroefjes waarmee die knakenbakken in elkaar zijn geschroefd, roesten al binnen 12 maanden. Schoonouders van oud collega hadden een Quattroporte waarbij dit het geval was...

Link naar reactie

Smaken verschillen, auto is destijds verkozen tot 1 na mooiste auto van het jaar.

Achterlichten zijn idd wat te groot, maar er zijn al hobbyisten die ze vervangen door de lichten van de 3200 serie.

Als je deze auto s'winters in een caravanstalling stalt en er zomers wat mee rond toert (zoals veel Z3/Z4 rijders doen). hoeven de onderhoudskosten niet hoog te zijn.

Als er serieus iets kapot gaat heb je het zelfde probleem als de Posh rijders. En er zijn er toch genoeg die dat risico nemen.

Ps, het interieur is natuurlijk om van te kwijlen, zo mooi.

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Heb er in diverse proefgereden. Mijn 2 cent.

1: Design (zeker de 3200 GT met de boomerrang achterlichten) is om te kwijlen.

2: Interieur is mooi afgewerkt maar alle knopjes gaan plakken.

3: Cambio Corsa bak wil je niet. Als er wat fout gaat (hydrolische pompen of schakel ECU) ben je minimaal 3000 euro verder en rijdt je auto niet meer. nieuwe koppeling kost trouwens ook 2k en dan moet je het slijtpunt door een specialist laten instellen, anders vlam je er weer zo doorheen.

4: 3200 GT is twin turbo, leuke herrie maar heeft weinig snelheidsbeleving. 4200 GT is een half 430 blok (crossplane ipv flatplane) maar is qua beleving meer een race blok (alla een M S50B32 / S54B32)

En ja, ze vallen toch wel een beetje uit elkaar, heb bij diverse proefritten foutmeldingen gehad, gehele dashboard wat uit viel (en dan keek ik niet bij de goedkopere bij particuliere maar bij een M dealer) tot een krakend stuurhuis met speling aan toe.

Mooi om in je penthouse te zetten onder een glazen kap ofzo om er naar te kijken als kunst, maar om dagelijks mee te rijden zeer kostbaar.

YMMV ;)

aangepast door Euro
Link naar reactie

Haha, nee ik zou graag zeggen dat ik een Gran Turismo heb.

Dat is ook zo, alleen de BMW versie :) de 5 GT dus.

Maar ben een groot Maserati fan, ben denk al een jaar aan het oriënteren.

Alleen toen kwam Ruud voorbij en had ik m'n roodkapje terug. Echter, oude liefdes sterven niet.

Soundproof: https://www.youtube.com/watch?v=kQRNztCPJ5c'>https://www.youtube.com/watch?v=kQRNztCPJ5c

(Check rond 0:55 ... heerlijk)

aangepast door Euro
  • Like 1
Link naar reactie

De gebruikers revieuws (van gebruikte autos) zijn zeker niet slechter als bij andere merken.

Toen ik mijn huidige Z4 kocht, rekende ik op €. 16000 afschrijving in 4 jaar, dat gaat aardig kloppen!. Daar komen dan de onderhoudskosten/reparaties/banden nog bij!

Dat is gezamenlijk, pakweg 20000 euro in 4 jaar.

De Maseraties kunnen in 4 jaar nog 10.000 euro in waarde achteruit gaan. Dan is echt wel de bodem bereikt voor autos met < 150.000km.

Je kan dus in 4 jaar voor 10.000 euro repareren, Rijd je wel in een veeeeeel mooiere auto met fantastische techniek.

Overigens kun je idd beter een 3200 kopen, mooiere kont, Motor wordt ook in andere modellen gebruikt (sloop onderdelen). Prijs is nog lager :guitar:

Die heb je al v.a. 15.000 euries. Dus nog minder afschrijving!!

Link naar reactie

En ja, ze vallen toch wel een beetje uit elkaar, heb bij diverse proefritten foutmeldingen gehad, gehele dashboard wat uit viel (en dan keek ik niet bij de goedkopere bij particuliere maar bij een M dealer) tot een krakend stuurhuis met speling aan toe.

Dat is idd kenmerkend voor een 10 jaar oude maserati :lol:

Of je moet alles grotendeels zelf kunnen oplossen; dan betaal je alleen de onderdeelprijzen (en dat is genoeg....), òf je loopt helemaal leeg op het onderhoud.

Er is een reden waarom ze zó snel afschrijven.

Die knopjes die smelten/kleverig worden is een typisch maserati/ferrari probleem; ze gaan ook vervormen/beschadigen. Slechte/goedkope materiaalkeuze. Kan je voorstellen hoe het er over 15 jaar uitziet?

Er zijn wel middeltjes voor die dit enigzins tegen proberen te gaan, maar geen permanente oplossingen.

Toen die maserati bij wheeler dealers op tv was viel me die sjofele knoppen ook al op

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.