Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Zag toevallig dit bericht op LeasePlan

Verkeersovertreding wordt omgebogen naar een strafbeschikking Zwaardere straf bij te hard rijden

bekeuring.jpg

Bij 30 km te hard rijden volgt er een zwaardere straf, want deze verkeersovertreding wordt omgebogen naar een strafbeschikking. LeasePlan is dan verplicht om bij het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) klantgegevens bekend te maken. Het is dan niet meer mogelijk om anoniem een zwaardere verkeers-overtreding te begaan. Deze wijziging wordt per 1 december 2013 doorgevoerd.

Nu wordt deze verkeersovertreding nog met een bekeuring afgedaan. Na betaling worden de persoonsgegevens van de overtreder niet geregistreerd. Dit verandert, want het Openbaar Ministerie (OM) gaat de persoonsgegevens van de overtreder vastleggen en de Officier van Justitie bepaalt per geval de straf. Dit betekent dat de straf bij herhaling steeds zwaarder wordt.

Wat betekent dat voor u als leaserijder?
Wij zijn als leasemaatschappij verplicht om klantgegevens bij het CJIB bekend te maken. Het CJIB neemt contact op met de werkgever. Het is dan niet meer mogelijk om anoniem een zwaardere verkeersovertreding te begaan.

Wat betekent dat voor u als werkgever?
Als het kenteken bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) op naam van LeasePlan staat geregistreerd, zijn wij verplicht om bij het CJIB uw gegevens bekend te maken. Dit geldt ook als wij voor u de administratieve afhandeling van de bekeuringen uitvoeren. Het CJIB neemt dan rechtstreeks contact op met u. Dat geldt ook voor de kentekens die bij de RDW op naam van uw bedrijf staan geregistreerd.

Het is voor u als werkgever belangrijk om een juiste en actuele berijdersadministratie bij te houden, zodat u in voorkomende gevallen in staat bent om de juiste persoon bij het CJIB kenbaar te maken. Als u niet aan deze vraag kunt voldoen, wordt uw naam door het OM vastgelegd als overtreder. Als de daadwerkelijke bestuurder onbekend blijft, dan wordt de zaak na verhoor overgedragen aan het Openbaar Ministerie (OM). De Officier van Justitie zal de zaak verder afhandelen en besluiten om óf alsnog een strafbeschikking op te leggen of om de zaak voor te leggen aan de rechter.

Er wordt momenteel gewerkt aan een wetsvoorstel om de recidive regeling per 1 januari 2015 ook van toepassing te laten zijn op lichtere overtredingen.

Link naar reactie
  • Administrator

Dat wil je niet zien Tony....

ach het valt wel mee... geen dutten of scheuren, beetje krasjes halve velg. Ff schuren, polijsten en ze kan er weer 1 maand mee vooruit :lol:
Link naar reactie

Mij is opgevallen dat de agent die mij vandaag een bon gaf voor mobiel bellen in de auto,

bijna het schaamrood op zijn kaken kreeg toen ie het bedrag noemde van € 230,- :newblush:

ik zei nog, het was geen telefoon maar een banaan :sFun_banana2:

maar toch gewoon die bon schrijven he, de stumper :smiley_getalife:

Link naar reactie
aangepast door zzztje
Link naar reactie

Dat die mega muts van mij vandaag wederom met de nieuwe velg langs de stoeprand is gereden!

Wat zal morgen brengen............

En altijd wel een smoesje, onvoorstelbaar wat een :rant:

Doe me een lol en spreken jullie eens een hartig woordje met haar op facebook.

Anja Biemold. :muur:

Ik ga een bokbiertje nemen.

Link naar reactie
  • Administrator

Als je dat nou met de andere drie ook doet, lijkt het net of het zo hoort. :lol:

... wederom met de nieuwe velg ...

Heeft Anja misschien naar één van de drie wijzen uit de Noordoostpolder geluisterd? :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.