Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

  • Administrator

in een jaar tijd voor 1.300 euro aan verkeersboetes

Valt mee, bij ons op werk 2 chauffeurs in 1 week tijd voor 5.000 euro :blink:

Link naar reactie

^ Wat mij betreft niet (meer), toen in villa powned vond ik het wel een charmante verschijning,

maar sinds ze minister is, straalt ze iets uit wat d'r absoluut niet aantrekkelijker maakt.

Ik denk dat die binnenkort in Brussel zit en van mij mogen ze d'r daar houden :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Marco, we horen al niet zo veel meer van jou en nu wil je een slechte minister naar hier sturen, je bent bedankt :schater:

hou ze zelf maar daar

aangepast door rscl
Link naar reactie

en de rest van de wereld lacht onze krijgsmacht uit. de jaren 1930 all over again......

Denk je dat echt?

De grootste zwakte van onze krijgsmacht zit m.i. overigens niet in de hardware of de manschappen van defensie, maar de politiek (en de structuur van dat systeem) die het leger aanstuurt. Dat is in recent verleden wel gebleken.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Wat is nou je punt? Dat nederland geen 100.000 tanks kan leveren en 2.000.000 grondtroepen?

Dat is nooit geweest hoor. Om maar even te herinneren dat Duitsland ooit in een paar dagen over Nederland heen walsde.

Daarom zitten we in de Navo. En de taken die we daarvoor moeten doen, doen we heel goed, mits de politiek meewerkt

Het spul wat Nederland heeft is absoluut niet verouderd hoor. Hier worden geen gebruikte schepen en vliegtuigen gekocht. En als je kijkt naar de gemiddelde leeftijd van een schip of vliegtuig zou die leeftijd gemiddeld best wel eens lager kunnen liggen als in de US of Engeland. Die zitten ook met een enorm arsenaal wat oud is.

Goed, je geeft aan dat als je bezuinigd, dat dat ten koste gaat van het volume en de leeftijd van het arsenaal en manschappen. Dat klopt ja.

En of dat verstandig is, dat is ieders mening. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik van mening ben dat als je in een conflict terecht komt wat voldoet aan een burgeroorlog, je dat niet moet doen met te weinig bewapening. Je komt daar om een zwakke groep te beschermen. En als je dan onvoldoende uitgerust bent hebben we srebrenica om ons eraan te herinneren wat er gebeurt als je verdreven wordt. Maar dat Nederland daar destijds onvoldoende uitgerust was, was dus een gevolg van compromisbesluitvorming door de regering. Niet doordat we onvoldoende materieel of manschappen hadden. De vliegbasissen stonden hier en in die regio vol met f16's en wapens, die daar binnen 3 uur konden zijn. Ze mochten alleen niet. F16's die de lucht in gestuurd werden mochten alleen rondcirkelen. Dat houdt in dat de brandstof op een gegeven moment op is.... Dus heel krantenlezend nederland wist al wat er stond te gebeuren omdat etnische zuiveringen daar al weken plaatsvonden. Alleen niet op die schaal. Immers: elke moslim die niet gepakt was, was naar de enclave gevlucht. Die was immers goed beschermd.

(Nederland is dus zwak in politieke strategie, niet in bewapening en kundigheid van de militairen)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Die minister ziet er idd niet slecht uit, maar dan zie je dit, ,Minister Hennis pakt 23 verkeersboetes in een jaar tijd - Autoblog.nl , niet slecht voor een minister

En het Belgische leger, daar heeft de hele wereld schrik van ..... die zien ze niet aankomen, zo een klein legertje

Wat mij betreft, alleen ( belastings) geld verspilling

aangepast door rscl
Link naar reactie

@ Eddy: Eh ja. Dat nieuwtje was dus de aanleiding voor deze hele discussie

@ Roger: Verdrietig, maar natuurlijk niet onverwacht, na alle gezondheidsperikelen van de afgelopen tijd. Hij heeft een mooie leeftijd bereikt, zeker als je bedenkt dat hij 27 jaar op Robbeneiland heeft gezeten onder zulke zware omstandigheden.


aangepast door 2.5si
en twee keer achter elkaar posten in plaats van je eerste post bewerken en twee keer een full quote ... Ai, ai, ai ...
Link naar reactie

Ik denk eerder dat Maurits zelf niet meer helemaal helder was/is. Van twee full quotes was geen sprake en de 'regel' dat je niet twee keer achter elkaar zou mogen posten is er eentje die deze week kennelijk opeens bedacht is. Er zijn hier onderhand zoveel rare regeltjes bedacht dat je altijd wel iets fout doet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.