Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

^ ^^ ^^^Ik doelde hierop, omdat ze geloof ik een tijdje terug een Estoril blauwe M-roadster hadden staan met ca. 50.000km op de teller voor 26.000 Euro die wel erg veel leek op een door een forummember een half jaar eerder van de hand gedane M-roadster met een kilometerstand van ca. 80.000km en een vraagprijs toen van ca. 19.000 Euro.

Hij staat nog wel afgebeeld in de sectie "verkocht" van hun website. (Correct me if i'm wrong)

Dat er zulke fraaie coupe's en cabrio's zijn met lage km-standen, daar twijfel ik niet aan.

aangepast door ZZZ 3
Link naar reactie
  • Administrator

^Dat is toen inderdaad door deze en gene gesuggereerd. Ik ken de jongens van Premium classics niet, en ik vind dat ze sowieso erg aan de prijs zijn gelet op wat ze aanbieden, maar ik denk dat de Estorilblauwe Z3M die zij recent verkochten op teveel - ook voor hen nadelige punten - punten afwijkt van de ex van ons aller M Estoril om dezelfde auto te zijn. Ik noem er een paar:

1. Airco (misschien wel de belangrijkste)

Die van M Estoril had airco (tweede rij knopjes onder aan de middenconsole):

img7553w.jpg

Die van Premium classics niet: niet volgens de door hen opgegeven opltielijst (daarin mist optie 530) en op de foto zit daar een afdekplaatje:

Image00012.jpg

2. Andere stuurafdekkingen

Zie bovenstaande foto's; bij M Estoril grijs, bij Premium Classics zwart

3. Chromen raamomlijsting

Bij M Estoril wel:

img7564l.jpg

bij Premium Classics niet:

Image00005.jpg

4. Andere maand gebouwd

Volgens RDW bij MEstoril 5/'98, volgens Premium Classics bij hen 4/'98.

5. Kleinigheden (allemaal makkelijk vervangbaar)

Andere windblocker, chromen afdekkpaje lichtschakelaar, missende stickers onder de motorkap, etc., etc.

Maar met name het "weghalen" van de airco en het één maand ouder zijn van het exemplaar van Premium Classics, lijken me zaken die je nooit zou willen aanpassen, ook al zou je de kilometerstand willen terugdraaien.

Tot iemand daar een verklaring voor heeft, hou ik het dus op twee verschillende auto's die toevallig dezelfde relatief zeldzame kleurstelling hebben...

Link naar reactie
  • Administrator

Chromen stripjes in de grille, ook niet aanwezig :)

Zojuist de auto opgehaald... zowel positief als negatief :(

Positief was dat bij het uitlezen eigenlijk niets geks naar voren kwam, geen sensoren, niets. Waarden gereset en ff in de gaten houden. Misschien toch maar eens stoppen met de E10 :sFun_whistle:

Negatief was dat mijn stuurhuisrubbers vol met olie zitten en een nieuw stuurhuis ongeveer E 600,00 minder kost dan de dagwaarde momenteel is :blink:

Daarnaast zitten er scheuren in de hardyschijf, lekt het blok inmiddels al aan 2 kanten olie (was 1) en trekt de versnellingsbak ook een mooie bruine streep achter zich aan op de weg :blush:

Voorlopig hobbelen we nog ff vrolijk door en zien wel waar het schip strandt :lol:

Link naar reactie

OWkee Rob,het einde nadert dus.

Tja zo gaat het ,opknappen kan altijd maar zoals je al aangeeft word het prijzig en dat ie ie economisch gezien niet waard,maar misschien is het je schatje en laat je m daarom toch maar opknappen toch?

Link naar reactie

Valt me wel op dat de reviews van Premium Classics zoooo positief zijn dat het glazuur spontaan van je tanden springt.

Too good to be true?

Link naar reactie

^^^^ Jouw uiteenzetting zo bekijkend Maurits moet ik tot de conclusie komen dat het inderdaad toch om een andere M-roadster moet gaan. Wel knap van je dat je die verschillen zo boven water haalt. De verschillen zijn te onlogisch om te kunnen zeggen dat het om dezelfde auto gaat. Het is dus gewoon een stom toeval dat ze in korte tijd dus nagenoeg twee dezelfde M-roadsters in de verkoop hebben gehad. Zo zie je maar dat je dus nooit te snel met je oordeel moet zijn. Overigens is dit ook een prachtexemplaar evenals de voormalige M-roadster van Mestoril. Wel aan de prijs, dat ook.

Link naar reactie

Chromen stripjes in de grille, ook niet aanwezig :)

Zojuist de auto opgehaald... zowel positief als negatief :(

Positief was dat bij het uitlezen eigenlijk niets geks naar voren kwam, geen sensoren, niets. Waarden gereset en ff in de gaten houden. Misschien toch maar eens stoppen met de E10 :sFun_whistle:

Negatief was dat mijn stuurhuisrubbers vol met olie zitten en een nieuw stuurhuis ongeveer E 600,00 minder kost dan de dagwaarde momenteel is :blink:

Daarnaast zitten er scheuren in de hardyschijf, lekt het blok inmiddels al aan 2 kanten olie (was 1) en trekt de versnellingsbak ook een mooie bruine streep achter zich aan op de weg :blush:

Voorlopig hobbelen we nog ff vrolijk door en zien wel waar het schip strandt :lol:

Die hardyschijf is relatief een peuleschil qua kosten, alleen moet de uitlaat er denk ik af (soms een vervelende klus). Ook een stuurhuis kan je gebruikt of aftermarket krijgen voor onder de 500 euro. Maar inbouwen is een ander verhaal, want dat is volgens mij een vervelende klus.

En lekkages kunnen helemaal ellende zijn, zeker die van je versnellingsbak.

Zolang het niet al te erg is gewoon doorrijden (wel oliepeilen controleren van eea).

En dan gewoon zorgen voor economisch goede tijden en een gloednieuwe z4 kopen. Dat lijkt mij de beste aanpak :)

Link naar reactie

Uitlaat kan blijven zitten voor de hardyschijf, inderdaad een simpele klus...

Stuurhuis van een sloper lukt ook nog wel, die lekkages konden nog wel eens de grootste spelbrekers zijn.

Tsja, wat heet wijsheid? Nog verder aan (laten) sleutelen of je mentaal voorbereiden op afscheid nemen?

Link naar reactie
  • Administrator

Hij moet me nog 1x naar Italie brengen... op z'n minst!

De Meyle spulletjes en K&W onderstel doen het na 3.5jaar in elk geval nog wel uitstekend :)

Link naar reactie

Dat kwartje van Kok steken ze maar op een plek waar de zon niet schijnt, <_<

we regelen het zelf wel. :lol:

Klopt, en zo zijn er nog zo'n 6 miljoen Nederlanders die in Duitsland en België gaan tanken.

Oh ja, ze nemen gelijk de drank en boodschappen mee, ik wel althans.

Scheelt all inn toch 50 euro per week.

Kleine 200 euro per gezin, x 2.5 miljoen is een half miljard aan omzet.

Nederland loopt in deze som meer dan 100 miljoen aan accijns mis.

Oplossing: De Prijzen van brandstof en drank gelijk trekken met heel Europa.

Zo blijven er meer mensen in Nederland aan het werk die vervolgens geen uitkering nodig hebben.

Reken dat zelf maar uit! <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.