Ga naar inhoud

z4 3.0i compressor project


M3tje

Aanbevolen berichten

Blablabla jongens waar blijven de :sSig_Kewlpics:

oudje, maar goed...u vraagt :wink:

chronotop.jpg

......Ooit in een ver verleden op een knalrit geklokt (dus zijn dus 'echte' gps kilometers, de naald wijst dan allang in het niets.... :hypocritesmiley: )

Ik ben benieuwd wat de volgende knalrit gaat brengen :)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

oudje, maar goed...u vraagt

Ik ben benieuwd wat de volgende knalrit gaat brengen :)

Die kon ik nog herinneren Guido...daarom jou ook niet gequote.

Bij de Limborit zitten er stukken bij waar jullie kunnen knallen, en de eerste groep heeft ook nog voldoende tijd om op de Duitse Autobahn de naald tegen de 250km/h te laten tikken

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Vandaag de OBD scanner aan de Z gehangen,

Ik krijg een foutmelding p0103 mass airflow meter, geen idee of dit komt door de plaatsing van de compressor of dat ie echt defect is,

Iemand een idee of er ervaring hiermee?

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Eindelijk eens een keer de gelegenheid genomen om een goed door te trekken met de compressor opzet, de uitkomst was niet zo geweldig.

Precies bij 220 km per uur is het over, ik schakel dan over naar zijn 5, alle fut lijkt er dan uit te zijn.

Ik ga volgende week naar een specialist om te laten onderzoeken wat er precies mis gaat, daar gaat ie op de rollenbank en gaan we rollen en kijken wat er gebeurt bij 220 km p/u.

De torsiebeveiliging is er al afgehaald, ook de toeren begrenzing is er af, wat misschien nog een probleem is zou de regeleenheid van dé automaat kunnen zijn.

Ik heb vandaag advies gevraagd van carly pelinkhof en die zei dat er misschien een extra box( powerbox) tussen moet omdat de combinatie compressor en automaatbak niet vaak voor komt.

Als ie op de rollenbank geweest is zal ik het vonnis ff posten

Link naar reactie

Precies bij 220 km per uur is het over, ik schakel dan over naar zijn 5, alle fut lijkt er dan uit te zijn.

Vreemd die van mij haalde de 260 met compressor (was wel een schakelbak) en als ik mij niet vergis heb jij die compressor gekocht?

Link naar reactie
  • Administrator

Dat is inderdaad wel een tegenvallertje. Ik hoop dat het op te lossen is, maar dat zal vast wel.

Anderzijds; ik zou een compressor minder met het oog op de topsnelheid kopen (hoewel 220 wel erg laag is), maar meer voor de overall trekkracht beleving. Hoe was die zeg tussen 150 en 220?

Link naar reactie

De trekkracht is op zich wel goed, maar doordat ie er bij 220 mee stopt ga ik toch twijfelen of alle potentieel er wel uitgehaald is,

Ik rij nou eenmaal niet lekker in een auto als ik weet dat er iets niet goed is, zeker in de Z moet het allemaal wel kloppen!!

En Lightning, hebben we te hard gereden? Ik kan me daar niets van herinneren! ( haha)

Link naar reactie

Morgen een afspraak bij een echte specialist, gaan we hem eerst eens ff "rollen" om te zien wat er gebeurt,

Dan hopelijk een oplossing vinden waar die begrenzing door wordt veroorzaakt,

Ik heb in het weekend voor de luchtfilter een soort aluminium bakje gemaakt wat aansluit op de luchtinlaat, een soort cold air intake maar die is nog niet helemaal gereed, ik heb nl. Een iets groter luchtfilter besteld en dus wacht ik met de afwerking tot die er in zit.

Het plan is om het bakje oranje te spuiten( valt ie lekker op).

Wordt vervolgd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.