Ga naar inhoud

monteren veerpootbrug

Aanbevolen berichten

zoals jullie vast hebben gelezen in een ander topic ga ik vanmiddag de veerpootbrug monteren, nu had ik al begrepen dat het allemaal net past onder de kap en dat de ruitensproeierslang misschien zelfs even omgelegd moet worden. Mijn vraag over het monteren is nog : ik zie dat de stang die tussen de bevestiginsringen zit, daar tussen zit met een soort van scharnierbare stukken (een bout die de ringen aan de stang verbindt), moet dat scharnierbaar/beweegbaar blijven of moet ik die bouten na montage in de juiste stand heel erg vastdraaien zodat het 1 vast geheel wordt?

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Bert,

Op mijn Z3 had ik een Wiesman gemonteerd en deze scharnierde ook aan beide kanten

en waar het om gaat is dat de beide veerpoten niet naar elkaar of van elkaar kunnen bewegen.
ik denk dat het scharnieren bedoelt is om horizontaal verschil tussen beide veerpoten aan te kunnen.

Link naar reactie

hij is inmiddels gemonteerd , ik heb de "scharnieren" wel zo vast mogelijk gezet want anders zou de stang toch behoorlijk op en neer kunnen bewegen en dat lijkt me voor de motorkap niet erg gezond........... ik heb de stroomverdeler wel omlaag geplaatst (ipv op de steuntjes zit ie er nu onder) zodat de stang meer ruimte kreeg anders zat de stang contstant op het punt te drukken waar de hoofdkabel de stroomverdeler in gaat.

Ik zal vanavond even een fotootje paatsen, het ziet er best mooi/stoer uit zo'n rode stang!

Dank voor jullie reacties, ik zal straks nog even een proefritje maken kijken of ik enig verschil voel in rijgedrag!

aangepast door bert z3
Link naar reactie

Mocht je ruiten sproeier nog beknelt zitten zie dan hieronder de link.

Bij mij was dat namelijk wel het geval. Een mede forum lid heeft toen een fototje gemaakt met hoe het wel moest.

Daarna was het probleem ook weer meteen verholpen :)

https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/14040-bmw-z3-18-4-cylinder-wiechers-veerpootbrug-knelt-ruitsproeiers/

aangepast door nickvankerkoerle
Link naar reactie

Mocht je ruiten sproeier nog beknelt zitten zie dan hieronder de link.

Bij mij was dat namelijk wel het geval. Een mede forum lid heeft toen een fototje gemaakt met hoe het wel moest.

Daarna was het probleem ook weer meteen verholpen :)

https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/14040-bmw-z3-18-4-cylinder-wiechers-veerpootbrug-knelt-ruitsproeiers/

Tjeeeeee da was ikke :punk::punk::punk:

• Like 1
Link naar reactie

Heb ff stukkie gereden ,stuurt wel wat strakker de bocht door,verder geen grote verschillen opgemerkt,komt misschien nog als ik wat verder rijd, ruitensproeier werkt ook nog gewoon, toen Rob hier was kon je al zien dat de brug die Rob heeft een stukje hoger is dan die ik heb gemonteerd en dus dichter op de motorkap zit.

Link naar reactie

Hi Bert,

Ziet er mooi uit zon veerpootbrug! Dat rood staat goed op zilver. Strakker insturen is wel fijn, zeker op rotondes ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in