Ga naar inhoud

Verbandtrommel Z4

Aanbevolen berichten

Recent heb ik in Belgie een silberne Z4 2.5i uit 2003 gekocht en ingevoerd. Inmiddels is in Reeuwijk wat achterstallig onderhoud uitgevoerd. Ik ben begonnen een aantal zaken te herstellen. Zo bleek de deksel van de verbanddoos met tape vastgeplakt en waren de scharnieren afgebroken. Een nieuw doosje was slechts EUR 18,- bij de BMW. Maar hoe dit te monteren? Moet daarvoor de hele stoel eruit?

Link naar reactie

Lijkt me niet de bedoeling.

In geval van calamiteiten waarbij je de verbanddoos nodig hebt, moet je toch ook niet eerst de stoel eruit halen ???

Link naar reactie
  • Administrator

Waarschijnlijk moet je klem nr3 verwijderen.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BT51&mospid=47797&btnr=52_2966&hg=52&fg=10

Denk dat je daar wel bij kan als je de stoel in de hoogste stand zet.

Stoel demonteren is ook niet veel werk denk alles bij elkaar dat je binnen 45minuten klaar bent

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb er recent een overgezet van de rechter naar de linkerstoel. Hele stoel eruit is totaal onnodig. Als ik je vraag zo lees gaat het je alleen om het doosje zelf. Dat schuif je gewoon recht naar voren met een klein beetje kracht onder de stoel vandaan en de nieuwe zo weer terug.

Als het je ook om het beugeltje gaat, paar boutjes extra, ook gewoon met de stoel erin.

Tip; plak eerst een stukje rubber / stof onder in het doosje. Dan rammelen losse voorwerpen erin minder...

Link naar reactie

Gouden tip om de nieuwe gewoon onder de bestuurdersstoel te plaatsen als extra opbergruimte.

De oude met verbandspullen heb je hopelijk toch nooit nodig dus die gewoon zo laten. Althans zo had ik het aangelopen op mijn ex..

Link naar reactie
  • Administrator

^Precies. Ik heb die verbandzooi dan ook weg gemieterd (toch grotendeels niet meer bruikbaar want te oud) en heb er nu (onder de bestuurdersstoel) zonnebril, opener parkeergarage, etc. in zitten ...

Link naar reactie

Verbanddoos, almede fluoriserend jack, brandblusser etc niet verplicht in nederland.

Link naar reactie

nope,alleen apk en verzekering is verplicht :lol:

wel lekker praktisch hoor al die xtra opberg ruimten,je vraagt je haast af wat jullie allemaal nog meer meeslepen.

is dat misschien een topic waard?

het wat sleep ik mee in mijn z topic.

Link naar reactie

^ spaar je idd. al wat plaats mee uit en zaken zoals een brandblusser liggen dan ook meestal behoorlijk in de weg en zijn

dan ook nog maar enkele jaren geldig, dus regelmatig een nieuwe kopen.

Als je dat niet in de gaten houd en vervallen is bij de keuring, moet je zo wie zo een nieuwe gaan kopen en mag je nog eens naar de keuring...

allemaal goed voor de staatskas

maar als je ziet wat in sommige landen allemaal verplicht is ---> Wat dien je verplicht mee te nemen op autovakantie? - Selectair

Link naar reactie

Actueel onderwerp :lol: .

Sleep zelf altijd mee: Verbanddoos, accukabels, sleepkabel, geel hesje, lekkebanden spuitbus, 12 volt compressortje, alcoholsetje,

In de winter nog ijskrabber en ontdooiers.

Om alles netjes op te bergen, verleden week,voor 6 euro, een KNAL-ORANJE tassensetje gekocht op marktplaats.

Er staan er nog meer te koop!

Typ "oranje reistassen" en dan kom je o.a. deze tegen : http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/tassen-reistassen-en-weekendtassen/m694053071-reistassen-3-delige-tassenset-oranje-nieuw.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Tesamen met de BMW reiskofferset, met een opgeruimde kofferruimte, stijlvol naar Italie!

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Is te klein voor bovengenoemde lijst.

De kleur zwart komt niet erg flitsend en dynamisch over, Was in het vorige millenium nog wel te pruimen, maar inmiddels toch heeel erg gedateerd.

• Like 1
Link naar reactie

Is te klein voor bovengenoemde lijst.

De kleur zwart komt niet erg flitsend en dynamisch over.

Er staat wel BMW op en het is OEM <_<

Daarbij hoef ik niet verblind te worden door allemaal exotische kleuren als ik de kofferbak opentrek... ;)

Ik kan echter niet oordelen hoeveel tijd jij in de koffer(bak) doorbrengt... :lol:

Link naar reactie

Misschien past het hier beter in

Voor mijn (zeer gedistingeerde :guitar: ) kofferset, zie posting 71 in het topic :https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/11546-blauwe-z4-facelift-gezocht-een-zwarte-gevonden/page-4?hl=%20zwarte%20%20gevonden.

Kleur oranje voor EHBO/noodhulp tas, is bewust gekozen en past wel goed bij het imago van de driver (jeugdig, snel, flitsend en dynamisch).

Link naar reactie

Zojuist geprobeert het verbanddoosje onder de stoel uit te schuiven..... hoeveel kracht kost dit?!? ik heb behoorlijk hard getrokken en geduwd maar geen beweging. Ik wil niet meteen de stoel gaan forceren....

Ontdek wel steeds meer optische zaken aan m'n nieuwe Z. Op een aantal punten de ophanging van de binnenbekleding van de kap is afgebroken dat had ik even gemist bij de aankoop. Maar goed dat is een ander punt.

Link naar reactie

Ontdek wel steeds meer optische zaken aan m'n nieuwe Z. Op een aantal punten de ophanging van de binnenbekleding van de kap is afgebroken dat had ik even gemist bij de aankoop. Maar goed dat is een ander punt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in