Ga naar inhoud

Kent iemand deze Z3 ?


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Als echte autoliefhebber hou ik dit forum al een hele poos in de gaten, en ik moet zeggen jullie werken aanstekelijk: ik heb dan ook besloten over te gaan tot de aankoop van een Z3...

Daarbij is mijn oog gevallen op dit exemplaar: http://www.gerardsautos.nl/?page=aanbod&subpage=occasion&occ_ID=292

Mijn vragen zijn nu: kent iemand toevallig deze wagen? En wat denken jullie hiervan?

Alvast bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
  • Administrator

Welkom Ben,

Nope ken hem niet, maar bieden 3900 euro :blink:

Verder tja, ga hem bekijken en ga een proefrit maken ziet er zo op de foto's niet verkeerd uit.

Link naar reactie

Mja dat bieden klopt niet echt hoor, meeneemprijs was 6350 euro, zonder APK en afleverbeurt dan.

Met beide erbij was het 7000 euro.

Ben de wagen vorig weekend gaan bekijken, dit weekend ga ik terug voor een proefrit.

Volgens mij zag alles er prima uit, maar ik ben helaas geen kenner...

Op de site van rdw zag ik echter dat de wagen al 4 eigenaars heeft gehad, wil dat iets zeggen of hoef ik daar niet meteen iets verkeerds achter te zoeken?

aangepast door Sjonnie Kroket
FQVWD
Link naar reactie
  • Administrator

Wat betreft die 4 eigenaars, moetje je niet druk om maken.

Als een garagebedrijf de ZZZ op kenteken zet telt dat ook als eigenaar.

Link naar reactie

Aantal eigenaren hoeft niet veel te zeggen. Daarbij is 4 eigenaren op een 15 jarige auto niet heel gek. Bijna 4 jaar per eigenaar ;) ik kon de vorige eigenaar bellen om het te checken.

aangepast door Guido
Link naar reactie

Heeft wel een fijne kilometerstand. 3900 lijkt me wel erg laag. Er staan 4pitters voor 3900 te koop met 200.000+ kms gereden.

Link naar reactie

Lijkt die van mij wel :)

Maar ziet er goed uit zo op het eerste gezicht en een 1.9 is best wel lekker.

Die van jou is moderner denk ik, heeft die chromeafwerking. :-)

Zaterdag proefrit, iemand tips waar je dan best op kunt letten?

Voor zover je een auto kunt beoordelen op zo'n kort rit...

Link naar reactie

Mmmmm, beetje duur en in rotterdam worden wel wat vraagtekens bij dit bedrijf gezet, even langs roodkapje rijden. Reeuwijk rotterdam is een mooie proefrit.....

Link naar reactie

Ik zie ook dat hij een verstelbaar stuur heeft ? of heb ik het fout en kan je het stuur inderdaad verstellen? (ben nooit te oud om te leren natuurlijk)

Link naar reactie

X 2

Is zeker een leuke wagen en 5 jaar jonger is niet mis, maar heeft dan weer wel 50000 km meer op de teller staan.

Iemand hier die toevallig de zaak Gerards Auto's kent?

Link naar reactie

vind het nog n flinke prijs voor een uit 98, voor iets meer heb je de mijne,n wide body van 2003 inclusief onderhoudsbeurt en nieuwe APK http://link.marktplaats.nl/673933747

Ik zou het wel weten..mag dan wel meer km's hebben, maar 5 jaar jonger en de historiek van de vorige eigenaar.

en dan nog wel een cool kleurtje ook...alleen of je van de naam goudkuipje afgeraakt is wat anders :) .

Link naar reactie
Gast gsusivo

Is zeker een leuke wagen en 5 jaar jonger is niet mis, maar heeft dan weer wel 50000 km meer op de teller staan.

Kilometers zijn zo relatief... Bij Eddo weet je zeker dat hij van een liefhebber is geweest en dus niet van een of andere beun de haas. Onderhoudshistorie is sluitend en je hebt een nieuwer facelift model in zeldzame kleur.

Ik zou niet lang na hoeven denken <_<

Link naar reactie

Er is geloof ik een topic met tips over de aankoop van een Z3. Handig om die even door te lezen ;)

Verder letten of die nog soepel schakelt, geen gekke geluiden maakt en als het warm is zet 'm ergens even 5 minuten stationair in de zon om te kijken of de koeling het goed doet. Dan kan je zelf eventueel even uitstappen en de auto verder bewonderen en nalopen op eventuele krassen. Probeer ook de staat van de banden te checken (droogte scheurtjes betekent vaak dat de band er oud is en er nieuwe banden op moeten). Soms kan een bedrijf de banden door de APK laten gaan met de opmerking, snel de banden te vervangen. Dit zorgt dan voor een extra kostenpost als je vier nieuwe banden er onder moet zetten. Eventueel kan je het merk van de banden bekijken, als er een of ander goedkope merk banden onder zit kan je gaan twijfelen over het onderhoudsbudget van één van de vorige eigenaren.

Ook nog even kijken of de stoelen niet kraken en er geen lekkageplekken zijn te kenmerken aan witte aanslag binnenin de kap (controleer de gehele kap, kijk zowel aan de buitenkant maar ook aan de binnenkant waar de kap aansluit op de auto(linksachter bestuurdersstoel etc.. Misschien nog even kijken of er geen lekkage plekken zijn in de kofferbak bij het derde remlicht.

Verder er gewoon lekker van genieten! Vraag anders om een aankoopkeuring als je twijfelt., maar je wel graag deze Z3 wilt hebben. En anders verder rondkijken, er zijn er genoeg!

Link naar reactie

Even een korte update...

Ben deze wagen vandaag gaan proefrijden.

Op internet en het officiële verkoopblaadje stond hij met 87000 km op de teller.

Ik start de wagen, eerste wat me opvalt bij kilometerstand op teller: 185500 km ...

Toen wist ik al: dit wordt niks!

Niks gezegd en dan toch een lekker ritje gemaakt.

Wagen stond al bij al in degelijke staat (zeker niet top echter).

Optrekken vond ik bijvoorbeeld erg matig, of mag ik niet te veel verwachten van een 1.9 140 pk ?

Bij terugkomst gemeld aan de verkoper dat er een "klein" probleempje was met de kilometerstand.

Volgens hem was er een foutje gebeurd bij het maken van de advertentie.

Mja, vreemd foutje dan toch...

Link naar reactie

Mmmmm, beetje duur en in rotterdam worden wel wat vraagtekens bij dit bedrijf gezet, even langs roodkapje rijden. Reeuwijk rotterdam is een mooie proefrit.....

Nu begrijp ik waarom... Groot gelijk had je!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.