Ga naar inhoud

Knippertjes bij CV

Aanbevolen berichten

Een vraagje...

Als ik de qp op slot doe via de sleutel, dan knippert tie 1 keer. Als ik hem open doe, dan knippert ze meestal niet. Soms knippert ze dan 2 keer. Dat gebeurd niet vaak en het heeft iets met het alarm (standaard klasse 3 van BMW) te maken. Kortom ik begrijp het niet. Zoeken in de handleiding levert ook niets op. Ik denk dus dat het alarm niet aangestaan heeft. Maar dat weet ik niet omdat ik hem dan al opengedaan heb. Ik heb ook geen idee waarom het alarm dan niet aangestaan heeft en hoe ik dat kan beinvloeden. Gebeurt wel als ik een tijdje niet gereden heg. Blurppppppp. Als ik in de auto kijk na afsluiten flist Brand het lampje wel en het alarm gaat ook af als je aan de auto morrelt.....

Kortom heeft iemand een idee ?

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb ik ook gehad met de Z4.

Heb dan getest of alarm er op stond, werkte normaal.

Let op: het knipperen van indicatoren of pieptonen bij in of uitschakelen is puur een indicatie, geen bevestiging.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Nu werd ik gisteren weer begroet met twee knippertjes van de richting aanwijzers van mijn z3 M tijdens het openen via de cv van de sleutel. Normaal knippert die nooit tijdens openen, alleen 1 keer tijdens het sluiten. Ook ben ik ( of liever mijn dochter ) er achter gekomen dat als je de achterklep opent met de sleutel het alarm afgaat. Ze schrok zich rot en ik geloofde het niet. Dus ook maar eens gedaan en inderdaad hij gaat echt af. Drukken op de dichtknop van de sleutel stopt het alarm.

Maf hoor als je sleutel mechanisch gebruikt, bij het openen van een deur en open laten staan en dan de centrale vergrendeling op dicht zetten gaat tie ook af.

Goed gebruikershandleiding erbij en zoeken naar alarm. Ik kan dus niets vinden over die twee knippertjes bij openen. Wel over een knippertjes bij sluiten. Ook Roodkapje heeft niet zo'n idee.

Weet iemand hier wat er aan de hand is ?

Het is origineel BMW ALARM klasse 3 met certificaat. Het is allemaal niet zo belangrijk maar het intrigeert me in hoge mate.....

Link naar reactie

Nu werd ik gisteren weer begroet met twee knippertjes van de richting aanwijzers van mijn z3 M tijdens het openen via de cv van de sleutel. Normaal knippert die nooit tijdens openen, alleen 1 keer tijdens het sluiten. Ook ben ik ( of liever mijn dochter ) er achter gekomen dat als je de achterklep opent met de sleutel het alarm afgaat. Ze schrok zich rot en ik geloofde het niet. Dus ook maar eens gedaan en inderdaad hij gaat echt af. Drukken op de dichtknop van de sleutel stopt het alarm.

Maf hoor als je sleutel mechanisch gebruikt, bij het openen van een deur en open laten staan en dan de centrale vergrendeling op dicht zetten gaat tie ook af.

Die laatste zin kan ik niet helemaal volgen, maar goed, ik heb een lange dag gehad.

In ieder geval zou het altijd hetzelfde moeten werken en ik maak eruit op dat dat niet het geval is. Da's vreemd.

Wat ik me herinner (van die ene keer dat ik bij de dealer ben geweest) over het fabrieksalarm dat er bij mij in zit, is dat er een instelling is die het gedrag bepaalt als volgt.

Als het alarm is ingeschakeld en je maakt de deur open met de sleutel, dan

• Duitse instelling - het alarm wordt uitgeschakeld;
  • Nederlandse instelling - het alarm gaat af.

De dealer had twee uitleeskasten. Voor het uitlezen en wijzigen van de alarm-instellingen werd er speciaal een oude kast achter uit een hoekje van de werkplaats gerold, het ging niet met de moderne software. We zijn toen alle instellingen afgelopen en dit was er eentje van. Stom, ik had ze toen moeten opschrijven... ik weet ze niet meer allemaal en ook niet meer precies welke versie van het DWA ik nu heb :muur:.

Link naar reactie

Okay, veel frisser dan nu ga ik niet worden, dus nog maar eens :book:.

Nou, eerst zeg je dat het alarm afgaat als je met de sleutel (dus mechanisch) de achterbak openmaakt. Dat kan volgens mij kloppen.

In de quote suggereer je dat je de deur mechanisch openmaakt, dus ik verwacht dat het alarm afgaat, maar dat vermeldt je niet. Daar haak ik dan al af in dit soort vragen, omdat iedere stap ertoe doet.

Vervolgens laat je de deur open staan en sluit dan af met de afstandsbediening -als ik het nog goed begrijp, want de centrale vergrendeling wordt zowel door het mechanische slot als door de afstandsbediening bestuurd- en dan gaat het alarm wel af. Dat is dan weer merkwaardig, omdat normaal gesproken een alarmschakelaar die bij het inschakelen van het alarm niet gesloten is verder wordt genegeerd. Het alarmlampje zou dat wel moeten aangeven door een ander knippertempo te gebruiken.

Maar het belangrijkste is natuurlijk: dat ding moet zich altijd hetzelfde gedragen!

Als het gedrag verandert zijn de eerste verdachten de schakelaars van de motorkap en die achter de radio. Vervolgens bedradingsproblemen (eerst de achterbak (zwak punt), dan die van de deuren). Dan de schakelaars van de deuren en achterklep. De tilt-sensor kan ook kapot. De interieur-sensor is ook een verhaal apart, maar daar is het vaak een kwestie van het afstellen van de gevoeligheid. Vooralsnog kan ik op basis van jouw verhaal geen van al deze oorzaken duiden.

Dat de module zélf het spoor bijster raakt is niet onmogelijk natuurlijk, maar ik heb er hier nog niet eerder over gelezen.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Bart bedankt, ik ga eens gericht testen, kom er dus op terug

Hoi Theo,

Ben je er al uitgekomen? Die van mij knippert maar 1 x met op slot doen via de sleutel. Met het openen via de sleutel knippert hij helemaal niet. Ook geen pieptoon bij het openen of sluiten.

Wat betreft het openen met de sleutel gaat het alarm van de auto niet af. De Duitse instelling dus wat Bart zegt. De mijne is namelijk in 2007 ingevoerd.

Ik hoor het graag van je.

Groeten, Raoul

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Zo dit is even een late reactie, maar wel een tijdje weg geweest....

Normaal knippert die 1 keer bij het sluiten. Als het alarm afgegaan is om wat voor reden dan ook (staat in een parkeer garage, dus dat hoor ik dan nooit) knippert tie twee keer met openen via de AB, een soortement van reset. Dus als iemand aan de :m: gemorreld heeft en het alarm afgegaan is zie ik dat dus op die manier.

Ik kan dit reproduceren door bv de klep of de deur links (rechts geen slot voor de sleutel) mechanisch, dus met de sleutel te openen. Het alarm gaat dan af en stopt nu plusminus 10 seconden. Dan als ik alles weer open via de AB gaan de knipper lichten 2 maal.

Kortom raadsel denk ik verklaard, werkt dus allemaal goed.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in