Ga naar inhoud

Ik heb al een e89 maar voor wie er nog wat vragen heeft topic.


sandere39

Aanbevolen berichten

Hm, dat zou zo maar kunnen verklaren waarom er een setje Alpina's onder geschroefd is. Zijn best leuk maar ik zou 't zelf niet zo bedenken. Wordt natuurlijk anders als je een kleine voorschade hebt gehad met twee kapotte velgen... een dealer heeft nog wel eens een leuk setje Alpina liggen.

Kleine schade hoeft trouwens niet erg te zijn, maar dan moet het natuurlijk netjes gerepareerd zijn en de rest van de auto ook zoals jij het verwacht.

Link naar reactie

Mijn ervaring is juist dat ook bij kleine schades er toch her en der allerlei clipjes en oogjes afbreken, die dan provisorisch gerepareerd worden. Dan bedoel ik dus vooral de plastic paneeltjes, bracketjes etc onder de auto (uit het zicht).

Ik bedoel: ga je een onderplaat van 150 euro vervangen als 1 oogje uitgescheurd is? Of een binnenspatscherm van gelijk bedrag waar in de hoek een klein scheurtje zit? Het schadebedrag wordt met de schade-expert op een akkoordje gegooid naar aanleiding van inspectie, en vervolgens is elke euro die op het schadeherstel bespaard wordt een euro voor de garage.

Al die dingen zijn uit het zicht maar soms toch van belang, omdat het na verloop van tijd toch wat gaat hangen, verder scheuren etc.

Link naar reactie

guido, helemaal waar, deze kleine schade kan een slecht gerichte voorkant betekenen of gewoon prutswerk, de rechter PDC sensor zat ook al iets verder terug dus het zag er niet oke uit.

En dan wel 46500 pegels vragen! Nou ja ik zit niet op de schopstoel dus ik ga rustig verder speuren.

Ze hadden bij ekris wel een indrukwekkende voorraad exoten staan waaronder een 1M( zucht).

Ik zag ook een Z staan in oranje metalic, die was echt heel gaaf maar helaas een 1,8 je, zat zelfs in de bekleding die kleur wow,

Die Z in groningen ook al gezien maar dat is een volle dag sturen om die te zien, vind ik wel wat ver om heen te tuffen,

Ik zit morgen voor werk in numansdorp, ga daar ook ff kijken bij fonkert?bmwdealer.

Link naar reactie
Ze hadden bij ekris wel een indrukwekkende voorraad exoten staan waaronder een 1M( zucht).

Je eerste plan van een 1m vs. 135i is nu helemaal van de baan?

Het wordt nu definitief een e89 35i/is?

Link naar reactie

Pietje precies hoor !!!

Of 't is te veel bijtelling.

Of 't is te ver weg.

Of 't is niet mooi genoeg.

Of 't is te duur.

Maar voor dat geld mag je natuurlijk wel wat verwachten !!!

En daar komt natuurlijk bij dat de zoektocht op zich ook al leuk is.

Link naar reactie

Wil niet alles zeggen... als je mijn kenteken zou bekijken dan is ie ook een paar maanden geleden 2x overgeschreven. Dat kwam omdat de z toen 2jr en 1mnd oud was. Ouder dan twee jaar kon ik m ineens verzekeren via inshared voor 44 euro per maand minder.

Maar zonder overschrijving liet mijn oude verzekeraar me niet gaan dus hij heeft twee minuten op naam van mijn vriendin gestaan. Toen kon t wel. Raar dat mijn oude verzekeraar me zelfs adviseerde dat het zo wel kon. Ach ja...

Link naar reactie

Je eerste plan van een 1m vs. 135i is nu helemaal van de baan?

Het wordt nu definitief een e89 35i/is?

Die kant gaat het wel op, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een jaar bezig ben geweest met de E 85, de 135 blijft wel op het lijstje staan, ik ben altijd wel bezig met puzzelen over wat ik wil gaan doen, ik heb welgeteld EEN auto 4 jaar gehad en dat was omdat ie geleased was. Ik heb er al heel wat versleten 1,3,5,7,x1, Z4.

Na een tijdje vind ik dan weer een reden om wat anders te kopen.

Dat jij het niet kan volgen klopt wel want dat is nog niemand gelukt, mijn vrouw wordt er naar eigen zeggen moedeloos van.

Link naar reactie

Cruisecontrol is te doen :) . Zoals je waarschijnlijk weet zat ie er bij mij ook niet op. Auto zal bijna zeker uit Duitsland (of eventueel Italie) komen. In NL is CC standaard. Maar ik vind 'm goedkoop!

Je moet wel van de interieurkleur houden. Ik zou de mijne voor dat geld in elk geval niet wegdoen.

aangepast door Toink
Link naar reactie

volgensmij weet ik waar dit is, en dan is het vrijwel zeker een schadebak.

Zelf ooit wel eens wezen kijken, bleek niet zo net hersteld als je zou willen.

Zo zat rechts een deur met een ander slot dan links! En zat er rechts een lichtpakket in en links weer niet ...

Normaal open je hem natuurlijk met je afstandsbediening maar het zegt m.i. genoeg.

Vreemd, verder toen vreemde ratels in het dak. Weggelopen toen, wel aardige man verder.

Maar als je gaat kijken zou ik dus van te voren wel vragen of het een schadeauto was, zie namelijk wel vaker advertenties van vrij nieuwe Z's uit die regio staan, altijd vrij kort geleden ingevoerd of op kenteken.

aangepast door Euro
Link naar reactie

Ik wil namelijk ook wel een E89. Ik dacht tot nu toe steeds dat het dan een 23i moet worden. Ik heb niet zo heel erg veel behoefte aan een sterkere motor, dus daar wil ik ook geen extra geld aan uitgeven.

Nu zit ik echter eens naar die 30i te kijken, die in Waardenburg te koop staat. Qua gewicht zit-ie in dezelfde klasse als de 23i, het opgegeven gemiddeld verbruik is gelijk aan de 23i en in de verzekering zou-ie 3 euro per maand duurder zijn dan een 23i. Kosten van onderhoud en afschrijving zullen tov een 23i ook niet echt verschillen, lijkt me. Of zie ik iets over het hoofd? :unsure:

Link naar reactie

Ik hoop over een paar weken een sDrive 2.3iA Introduction te hebben. Space grau, zwart leer,sportstoelen, navi prof, servotronic, elektrische stoelen, hifi, etc etc...

Nog even wachten tot hij beschikbaar is en de prijs meevalt...dan kan de e85 2.0 eruit!

Link naar reactie

Heb nu 2 weken de nieuwe 3.0iA z e89, ben er zeer tevreden over :thumbup: , qua comfort en rij eigenschappen.

En het verschil tussen de 3.5 en de 3.0 vind ik nagenoeg te verwaarlozen.

Of je moet van die 0.5 sec van 0 tot 100 die je dan sneller bent met een 3.5 een je weet wel krijgen

Qua totale kosten is hij iets duurder dan de 2.5iS e85.( maar dit gaat nergens over)

Individual, ik moet je volkomen gelijk geven, zelfs de kleinere motoren presteren ook goed.

Wat de verzekering betreft, klopt is 3 euro duurder dan de 2.5iS

En mocht je dan toch willen trappen, schakel dan de sport+ stand maar eens in. :police:

Veel succes met je keuze.

Link naar reactie

Een halve seconde is toch best veel? (volgens carbase is het overigens een hele seconde tussen de 3.0ia en de 3.5ia ipv een halve seconde).

Een halve seconde is 10% sneller op dit soort tijden (en een hele seconde dus 20% ;)). Hoe sneller de auto, hoe moeilijker het is om een halve seconde sneller te zijn en hoe meer je dat verschil gaat voelen (je moet kijken naar het procentuele getal). Dat wordt wel eens vergeten.

Niet dat ik ooit in een e89 3.0ia of 3.5ia heb gereden, maar ik weet wel hoeveel vermogen je moet toevoegen om iets sneller in de sprint te zijn, en hoe dat voelt :)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ben het ook echt niet met Enigma eens. Je bent de eerste die ik dat hoor zeggen....

Maargoed, ieder z'n mening. Die seconde is best al veel inderdaad maar vooral het koppel vind ik een enorm verschil.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.