Ga naar inhoud

Ik heb al een e89 maar voor wie er nog wat vragen heeft topic.


sandere39

Aanbevolen berichten

Achterlichten van de E89 zijn slecht. Er ontstaan onderin bij de aanhechting met de behuizing al snel scheurtjes en vervolgens komt er vocht in te staan. Mijn units zijn al een keer vervangen en na een maand had ook de nieuwe unit haarscheurtjes onderin. Je moet trouwens heel goed kijken om het te zien... maarja, ik ben een zeikerd <_< .

Vochtprobleem heb ik verder niet omdat de mijne vanaf dag 1 altijd binnen heeft gestaan, gelukkig.

Link naar reactie

Het helpt in elk geval als je na het wassen zorgt dat er geen water blijft 'hangen' tussen de onderrand van je achterlicht unit en de achterbumper. Je ziet het water gewoon wegtrekken van de scheurtjes naar je poetsdoek....

aangepast door Toink
Link naar reactie

Een goede droogdoek doet inderdaad wonderen, zoek eens op "CSF Delirium drying towel " , "Monello Senza Aqua" of "Chemical Guys Miracle Dryer", dat zijn echt heel goede droogdoeken, en je hoeft en mag de doek niet uit te wringen tijdens het drogen.

Tip : als de wagen goed in de wax staat kun je deze ook droger krijgen door het water direct uit waterslang , dus zonder pistool, over de panelen te laten lopen.

Link naar reactie

is er al iemand (behalve de baron)die iets aan het onderstel heeft lopen verbeteren?

vandaag wat snelweg gedaan en vind de stabiliteit op snelheid niet erg best,zeker wanneer je boven de 200 komt.

kan zijn dat de 18inch winterbanden er iets mee te maken hebben en dt de 19inch zomerbanden (runflat) het geheel wat strakker maken maar toch denk ik dt het beter moet kunnen.

ik ben al wat aan het zoeken op veren en stabilisatorstangen maar ben benieuwd of er ervaring is met dit soort dingen.

ben ook erg benieuwd wat de auto van de baron precies als aanpassingen heeft ondergaan misschien wil hij dit delen met ons gepeupel?.

er is enige tijd geleden gerefereerd aan een thread in een ander forum waar er over een upgrade gesproken word voor het onderstel,maar de uiteindelijke conclusie was dat voor een adaptief m onderstel het geen enorm verschil zou opleveren.

oplossing zou zijn om ook de schokbrekers te vervangen en het systeem wat de vering regelt in de z om de tuin te leiden.

Link naar reactie

RTFM zeggen ze vaak,maar wie leest nu echt zijn manual goed door,tja ik zei de gek,maar blijkbaar mis ik toch nog allerlei dingen.

bv het vakje aan de linkerkant onder het stuur waar je lekker je serengeti kan opbergen.

maar wat ik op het usa z4 forum las was ook wel een dingetje wat ik niet wist.

het blijkt zo te zijn dat de radio presetknoppen ook nog een ander gebruik hebben,wanneer je de knoppen alleen maar aanraakt komt er in het navischerm een band bovenin zichtbaar met daarin de functie die je zelf toegewezen hebt aan die knop.

druk daarna op de knop en de toegewezen functie word geopend.

ik heb bijvoorbeeld onder een knop de shortcut naar nachtmodus van het scherm gezet ,en een andere knop is voor routebegeleiding naar de thuishaven.

Link naar reactie

hier heb ik ook overheen gelezen.

Cigarette lighter socket*
Access to socket: remove the lighter from the
socket.
Under the center armrest
External audio device, refer to page 108.
In the passenger footwell*
A socket is located on the left below the glove
compartment.

aangepast door sandere39
Link naar reactie
  • Administrator

Zojuist ook verplaatst naar het NIEUWE Z4 (E89) forum. Vanaf nu de vraag aan iedereen die een vraag / observatie over een specifiek onderwerp heeft: willen jullie een nieuw topic openenen in één van de subfora van het NIEUWE Z4 (E89) forum? Dank!

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

wanneer je je bestemming via spraak wilt invoeren kun je het gehele adres in een keer uitspreken zolang je het maar op de aangegeven volgorde doet!

ik nam de aanwijzingen te letterlijk tot nu toe en sprak telkens de bestemming in etappes in.

ik heb vandaag ontdekt dat dat dus niet hoeft.

erg he. :lol:

Link naar reactie

ik denk gewoon doen.

ik vind het altijd leuk om dat allemaal uit te proberen,ik lees de handleiding dan ook vaak nog even door om te zien of ik wat nieuws zie.

ik had deze alleen te letterlijk genomen en dus verkeerd toegepast.

ook op het verkeerde been gezet door de monteur bij de dealer op mjjn vraag of ik na de update de bestemming in een keer kon inspreken.

hij gaf aan dat dat nooit zo was!

fout dus.

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Hallo allemaal,

Ik ben na een E85 sinds 4 weken in het bezit van een E89 3.0. Deze auto is in 2010 geïmporteerd uit Duitsland een heeft werkelijk alle bedenkbare optie inclusief stuurverwarming wat altijd lekker is in de zomer:-).

Maar ook een DAB-tuner wat leuk is in België en Duitsland, maar wij in Nederland zenden uit op DAB+. Nu heb ik de vraag neergelegd bij de BMW dealer om de radio te kunnen upgraden van DAB naar DAB+, maar die hebben het weer doorgespeeld naar BMW Nederland. Is er al iemand van jullie die dit onderzocht heeft en of dit ook daadwerkelijke mogelijk is.

Martin

Link naar reactie

Vandaag weer gebeld door de BMW-dealer in Dordrecht, dat de vraag in een of andere database gezet is en dat daar dan binnen 5 werkdagen een antwoord op komt. Best spannend voor een simpele vraag :kopfkratz: :kopfkratz: ..............................

Link naar reactie

ik denk trouwens (nu ik even in de etk heb gekeken)dat het niet al te moeilijk zou moeten zijn.

kwestie van een andere module erin en aanmelden klaar,alleen de kosten tja...module (65129216459) kost €561 inbouw en aanmelden geen idee.

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.