Ga naar inhoud

Ik heb al een e89 maar voor wie er nog wat vragen heeft topic.


sandere39

Aanbevolen berichten

Wat is nou eigenlijk het verschil in motor tussen de 18i en de 20i?

Als ik de specificaties zie, dan zijn die motoren volkomen gelijk: gelijke inhoud, gelijk koppel, gelijk verbruik, etc. Het enige verschil zit 'm in het vermogen en (dientengevolge) de prestaties.

Gaat het om dezelfde motor met een andere turbo ofzo? En zou je dan makkelijk een 20 van een 18 kunnen maken?

Link naar reactie
  • Administrator

Je zou er motorisch in theorie ook een 28i van moeten kunnen maken. AC Schnitzer doet die tuning al bij het 2.0i blok. Je zult misschien ook nog links of rechts een ander slangetje, palletje of moertje nodig hebben, maar het is vooral motorisch.

Maar ik denk dat je BMW niet bereid vindt om deze upgrade te doen en dat als je het elders laat doen het a) de vraag is of de kosten daravan een beetje in verhouding staan tot het verschil in aanschafprijs en b) je je garantie kwijt bent. En over een aantal jaar op de tweedehands markt zul je dan vooral een getunede 1.8i in de aanbiedng hebben en geen 2.0i ... Daar krijg je in beginsel dus juist minder inruil voor.

Link naar reactie
  • Administrator

^Inderdaad overzeesche import (=waardedrukkend), volgens de optielijst niet eens leren bekleding, geen Idrive, etc., etc. Je kunt er verder weinig over zeggen, omdat er alleen 1 foto van de buitenkant is, maar het lijkt op papier een wel heel karig uitgerust exemplaar.

Link naar reactie

Met die betrouwbaarheid zal het best meevallen - de aanbieder is een Volvo-dealer, niet een of andere smoezelige handelaar.

Inmiddels staan er ook meer foto's bij de advertentie. Inderdaad een vrij kale auto. Des te aparter dat er dan wel elektrisch verstelbare stoelen in zitten - meestal toch niet de eerste optie die je aanvinkt.

Link naar reactie

Misschien beter dan op de e85, weet ik niet. Op t Duitse z4forum lees ik dat veel liefhebbers de RFT eraf halen en vervangen voor gewoon. Ik heb t niet gedaan maar zou t achteraf wel overwegen.... vooral omdat de RFT op 19 inch erg wrikt en kan leiden tot scheurtjes in de velg. Type 296 staat erom bekend maar soms zie je t ook op andere types.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.