Ga naar inhoud

Drie 'vocht' puntjes

Aanbevolen berichten

Gisteren na een mooie vakantie de auto even goed onder handen genomen. Was wel nodig na wat stof, modder op de route door Frankrijk :)

Tijdes het schoonmaken kwamen we drie vochtpunten tegen.

1. Onder de kap, bijrijderskant (zie foto)
  2. Bijrijderskant is de vloermat nat, bodem droog. Zie verder geen vocht ergens vandaan komen
  3. Door het derde remlicht in de kofferbak.

Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen? Ik kom er niet achter, heb water over de auto gegooid om te kijken waar het doorsijpelt etc. Derde remlicht is mogelijk ergens een lekkage, hoe dicht je zoiets?

Groet Alex

stoe.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo Alex,

v.w.b de kap geen idee maar het 3e remlicht komt vaker voor en is genoeg over te vinden hier op het forum, komt erop neer dat je de unit moet loshalen evt. de pakking die ertussen zit vervangen en evt dichten met kit ( beglazingskit of.... ) kijk hier maar even: https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/13447-vocht-in-kofferbak-via-3e-remlicht/?hl=%2B3e+%2Bremlicht

succes.

Link naar reactie

Ah bedankt voor het remlicht. Denk dat m'n zoekfunctieskills nog beter moeten worden ;) Vocht en remlicht leverde niets op. Ik zal er even naar gaan kijken. Rest er nog maar twee punten die er overblijven

Link naar reactie

Tekzzz.

voor wat betreft punt 1 en 2.

Je auto is uit 97 zie ik, de mijne uit 96. Tussen de kap en de carrosserie zit nml een soort kit, na zoveel jaar droogt dat uit. hierdoor kan de kap eerst een klein beetje, later meer water gaan lekken.

Ik denk dat je de kitlaag moet vernieuwen als ik het zo zie. Die moet je helemaal vernieuwen, en niet even wat kit eronder spuiten, want dat helpt niet.

Voor wat betreft punt 2, ik heb hier ook last van gehad, dacht dat de bodem droog was maar dat was die niet. Het water loopt van achter de kap, zo als het ware via je hoedenplank naar voren toe. Ik heb het eerst genegeerd en dacht dat het van voren kwam of dat het door natte schoenen kwam, later bleek het dus echt van achteren te komen, me vloer was in het begin ook droog, toen ik verder ging kijken bleek me schuimrubber wat aan de bekleding vastzit thv de stoelen droog te zijn, maar thv waar je je voeten plaatst zeiknat. Ik heb er heel wat water uitgehaald.

Ik heb toen de kitlaag laten vervangen door Ruud, wat een k...... klus was dat, hij is nu helemaal droog. Wat je kan doen om zeker te zijn, is het dashboard kastje en zij speaker paneel te demonteren, dan achter de module kast de vloerbedekking naar voren te halen en dan nog eens te voelen, is het daar nat, kan je gaan denken aan een nieuwe kitlaag tussen de kap en carrosserie aan de achterzijde. Is dat niet het geval, kan het ook nog het rubber zijn van je A stijl.

Ik hoop op dat laatste voor je want voordat alles droog is, ben je drie maanden verder ( in de winter) want schuimrubber moet je geduldig laten drogen, dat gaat niet met föhnen en dat soort dingen.

Groet

Leon

Link naar reactie

Heren bedankt voor de reacties. Ik denk dat het maar even droog moet zijn in Nederland zodat ik hier en daar wat open kan leggen :) We gaan aan de slag en ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie

Beste Alex,

Aangezien je net de auto had gewassen. Een natte vloermat kan ook komen door de waterslang op precies het hoekje te richten waar de kap aansluit op de raamstijl. Ik heb regelmatig een natte stoel na het wassen, als ik de waterspuit net verkeerd richt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in