Ga naar inhoud

Stoelen demonteren Z3

Aanbevolen berichten

Ik heb een klein vraagje. Aangezien ik de Z3 zo goed als dagelijks nodig heb om mij naar het school en werk te verplaatsen is het nogal moeilijk om grote verbouwingen te doen aan de Z3. Ik zou echter binnenkort de bijrijdersstoel willen demonteren zodat het tapijt eronder los kan voor een grondige poetsbeurt + installatie subwoofer. Dat zal het werken ook een stuk eenvoudiger moeten maken. Ik vraag me echter af of ik, wanneer de bijrijdersstoel verwijdert is, kan rijden zonder problemen, zodat er geen airbags afgaan of iets dergelijks. Ik had namelijk gelezen dat je de stoelen niet kan verwijderen wanneer de sleutel in het contact zit en dat de batterij afgekoppeld moet zijn.

Iemand een idee? :)

Tom

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tom,

volgens mij kun je de bijrijdersttoel zonder problemen verwijderen nadat je de accu afgekoppeld hebt.

Op het moment dat je de stoel nog steeds verwijderd hebt, terwijl je de accu weer aangekoppeld hebt zul je een airbaglampje zien gaan branden.

Deze zul je moeten resetten na het monteren van de bijrijdersttoel.

Het kan zijn dat ik me vergis, maar het lijkt mij stug dat er airbags af gaan als je het gewoon met beleid doet.

Ivo

Link naar reactie
  • Administrator

Rijden zonder stoel geeft geen problemen, anders dan het airbaglampje. Als het lampje brandt, doen de airbags het juist niet...

Link naar reactie

Volgens mij kun je die accupolen laten zitten, je moet alleen je auto niet op het contact zetten,

want dan gaat het airbag lampje wel branden.

ik heb het zo gedaan,

Koffie en water in het apparaat en koffiezetter aanzetten.

Het contact er op,

stoel naar de achterste stand, voor de twee bouten er uit, deze ook weghalen en niet los er in laten zitten.

dan de stoel helemaal naar voren, daarom de voorbouten weghalen ;)

NU eerst contact uit en de sleutel er uit en daarna de achterbouten loshalen

deze volgorde is het veiligst, want je stoel zit nu nog vast en zo kan je er niet per ongeluk een stekkertje uittrekken.

daarna voorzichtig de stekkers losmaken en je stoel kan er uit.

al met al nog geen 10 min dus mooi op tijd voor een verse bak koffie.

succes

Link naar reactie

Wil je het airbaglampje niet laten branden kan je doen wat Coot beschrijft, als de stoel er dan uit is, haal je de gordelhouder/spanner van je stoel af, en monteer je deze los in de auto. Als het goed is gaat je airbaglampje dan niet branden.

Eventueel via Marktplaats een sensormat omleider bestellen en deze ook monteren op een stekker die aan de stoel zit. Is denk ik goedkoper dan bij de dealer resetten. Echter heb je voor weinig ook goedkope uitlees apparaten, waarmee je ook kan resetten.

suc6

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Om een storingtje op te zoeken heb ik de rijdersstoel eruit gehad. Om alles te testen heeft het contact aangestaan en nu brand het airbaglampje.

Klopt dit want ik dacht dat het alleen maar bij de bijrijdersstoel ging branden!

Jammer want een storing gevonden en nu een andere

Link naar reactie
  • Administrator

^ Tenzij niet alles weer goed is aangesloten en het lampje daarom brandt natuurlijk ... Kortom: ik zou het bij gelegenheid toch eens laten uitlezen voor de zekerheid, of als je dat zelf kunt alle aansluitingen nalopen, lampje resetten en kijken of het dan terugkomt (tooltje voor het resetten koop je voor weinig op internet).

Link naar reactie

Opgelost.

Eerste bedrijf kreeg het niet voor elkaar om in electronica te komen.

Tweede bedrijf wist er meer van en heeft het gereset, het is niet van de airbag maar de gordelspanner aan de rijdersstoel.

Ieder bedankt voor de input, van de resettooltjes weet ik niet zoveel maar als iemand een goede aanbeveling heeft en het niet te gecompliceerd is wil ik er wel een kopen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in