Ga naar inhoud

ABS/ASC Module


leen

Aanbevolen berichten

Mijn naam is dus gewoon Leen, en hardstikke nieuw op dit forum. In het bezit van een Zwarte Z3 1,8 uit 1998 met dikke 18" alpina wielen.

Voor de rest ben ik een echte sleutelaar en ga niets uit de weg, 2 jaar geleden mijn Ducati verkocht en nu op 4 wielen verder in de zomer.

Door de weeks lekker de fiets en in het weekend de Z3 , zo blijf ik nog een beetje fit op mijn oude dag.

Van mijn Z3 1.8 uit 1998 branden de lampjes van abs en asc op het dashboard en gaan niet meer uit.

Nu wilde ik de bedrading gaan checken, want het alarm (dwa) is met vreselijke kabellengtes ingebouwd enzo.

De module A52 kan ik echter niet vinden op de door de tekeningen aangegeven plaats onder/achter het handschoenen kastje.

Zit ik nu naar een verkeerd schema te kijken of zijn er meerdere uitvoeringen van dit systeem?

Bij zit er een zwarte module met drie stekkers voor en 1x een achter,

een ruitwisser aansturing module en een bc board computer module.

Zit bij mijn model de abs asc unit direct op de pomp?, Ik was van pan om de abs sensoren te checken van de module, maar ik kan ze nu alleen door meten bij de wielen.

wie weet raad?

aangepast door leen
Link naar reactie

Meestal is het een ABS sensor die stuk is...tenminste dit was bij mij het geval. Dit is dan ook de goedkoopste oplossing.

In sommige gevallen zijn de contactpunten in de ABS/ASC unit gecorrodeerd en dan kun je het enkel oplossen door de unit te vervangen door een gereviseerd exemplaar.

Persoonlijk zou ik hem even (laten) uitlezen, dat biedt meer zekerheid.

Link naar reactie

Uitlezer besteld , dus ga ik hem morgen eens even uitlezen, echter mijn vraag was waar zit dan toch die abs/asc module? Op de schema's staat module A52 achter het handschoenkastje, maar daar zit hij echt niet.

Maar goed morgen maar weer ff kijken, van de alarm module moeten ook nog twee draden gecheckt die hangen ook nog los. Maar misschien is het alleen een sensor of relais.

Anders halen we gewoon zekering 27 los, dan zij die lampjes ook uit.

Maar goed dat is is natuurlijk geen oplossing, dus speuren we door

Link naar reactie

Ik had al ff gecheckt zekering 27 eruit en de lichtjes branden niet meer. probleem opgelost................

Echt niet ik ga morgen even de auto uitlezen, en ff kijken wat voor meldingen er komen.

het gekke is alleen dat ik nog geen antwoord heb op mijn vraag, waar zit die gekke module A52 abs/asc , volgens de schema's dus achter het handschoenen kastje maar daar zit bij mij echt niets.

zelfs geen loze connector met 80 pinnen!!!

ik wou eigenlijk van die connector gaan meten, een abs sensor moet 100 ohm aangeven, maar zonder connector kan ik ff niets.

eerst morgen maar even mijn obd erop loslaten.

Link naar reactie

Nou, uitgelezen met mijn scanner i910 carsoft, gereset en klaar!!!!!!!!!!

En dat alleen maar omdat ik er een subwoofertje bij had gezet.

Maar goed, nu allen nog even die alarm bedrading opknappen, dan kan ik rustig op vakantie.

thx to all

Ik dacht dat er wel een kleppenregeleenheid op de pomp zat, maar volgens alle schema's die ik tot m ijn beschikking hen moet er toch nog ergens een separate module zitten, met een ander connetor dan die op de abs pomp, maar die vind ik wel een andere keer.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.