Ga naar inhoud

Overstap van Z3 naar Z4... en gaan we hier verder


Aanbevolen berichten

  • Administrator

Ik heb laatst ook een proefrit gemaakt in een E89 (niet voor mijzelf ;)). Was qua comfort een redelijke vergelijking met mijn E85: sportstoelen, 19 inch en M onderstel. Ik vond dat nou niet echt heel veel comfortabeler moet ik zeggen...

Link naar reactie

Ik heb laatst ook een proefrit gemaakt in een E89 (niet voor mijzelf ;)). Was qua comfort een redelijke vergelijking met mijn E85: sportstoelen, 19 inch en M onderstel. Ik vond dat nou niet echt heel veel comfortabeler moet ik zeggen...

Ik bedoelde meer de I drive en de iets betere zit( ik heb geen sportstoelen in de e 85).

Link naar reactie

Ik vindt de e89 er schitterend uitzien met dat klapdak, maar volgens mij houd je dan helemaal geen bagageruimte meer over als het dak open is, mijn schoonzusje had een SLK maar daar kon zelfs geen kapperssetje in als het dak open moest. Of valt dat bij de e89 nog mee?

Link naar reactie

Ik ken dat bedrijf, geen goede ervaringen daar.

Afgeleverd met bijna geen olie in de motor, permanente defecten, en daarna heel veel gezeur.

Uiteindelijk hebben ze wel een deel van de problemen gemaakt maar het ging niet van harte...

En de Z4 versus Z3.

Ik moet eerlijk zeggen, 3x een Z3 gehad nu en 1x een Z4 (e85)

Voor de fun -> Z3 ... veel meer een speelauto in 2.8i (2x) en M uitvoering (1x). Zeker ook dankzij de sper en na onderstel aanpassing door Ruud minstens zo strak.

Voor dagelijks gebruik -> Z4. Dubbele kap, moderne zetels, climate control. Logische keuze.

Voor cruisen -> Z4 E89, zeker in 35is versie ... zeer snel maar in normal mode (comfort) lekker op de cruise 400km aan een stuk rijden.

aangepast door Euro
Link naar reactie

^ ik ken dat bedrijf.....

Je doelt daar op het bedrijf waar ik geweest ben neem ik aan voor de Z4?

Wel iets om rekening mee te houden dus :-)

Maar dat heb ik standaard met (auto)verkopers en makelaars......

Link naar reactie

Vandaag even een e 89 geconfigureerd , dus een nieuwe 3,5 iS met alles op en aan 82 K.

Dat is toch wel serieus geld.

Ook gebruikt is het aanbod niet enorm, de meeste staan vanwege de jonge leeftijd nog bij de bmw dealers,

Ik heb zo het idee dat je voor een leuke E 89 nog een jaartje of twee moet wachten.

Link naar reactie
  • Administrator

bagageruimte?

Als het dak open is heb je een lange, diepe, maar heel lage ruimte. Geen praktische ruimte: al te laag voor een normale sporttas. Qua bagageruimte bij open kap wint de E85 zeer royaal...

Link naar reactie

Om toch dit topic weer richting de overstap te sturen:

Ik kom ook Z4 modellen tegen met SMG, is dit wezenlijk anders dan een automaat?

Is dit een beter alternatief qua rijervaring dan een gewone automaat?

Link naar reactie

De meningen zijn er verdeeld over...

Enerzijds zijn er wat problemen bekend (dure grap), anderzijds lees ik veel verhalen van mensen die er bij zweren.

Ik zou de proef op de som nemen en het gewoon eens gaan uitproberen. Dan de keuze maken wat fijner rijdt...

Link naar reactie

SMG werkt dus met die flippers, nou ik heb die dingen in mijn 328i en ik gebruik ze bijna nooit( is wel 8 bak automaat)

De enige reden om handmatig te schakelen is net voor een bocht, bij accelereren doet een automaat dat beter en sneller als de gemiddelde chauffeur.

SMG lijkt me een goeie toevoeging als je een zeer sportieve rijden bent?

Link naar reactie

Niet dus .... Er zijn wel meningen die positief zijn maar die hebben er een persoonlijk gewin bij

Welke meningen hebben er persoonlijke baat bij?

Wel deel ik je mening dat SMG niet echt ideaal is... probeer maar eens achteruit in te parkeren.

Maar ik geloof dat de SMG in de Z4 nog de oude SMG 1 van de E36 M3 was en de SMG II van de M3 E46 al wat moderner was.

T'is wel gevoelig, zeker de hydroplische pompen.

Je moet er even mee leren rijden maar dan gaat het wel redelijk maar voor comfort (en minder sores) zou ik gewoon de normale automaat nemen in de Z4. Dat is een hele goede (ZF) bak.

Link naar reactie
  • Administrator

^ ?? ... Er kunnen twee keurige reis koffers in ...

Met het dak open bedoel jij? En kun je die koffers er dan ook nog uit halen met het dak open? Dan heb ik het verkeerd gezien. Ik heb het niet nagemeten, maar het leek me erg laag.Het is in ieder geval zo'n 180 liter, en dus nipt meer bagageruimte dan de Z3 heeft.

Link naar reactie

ikzelf ben sinds februari eigenaar van een Z4 E85 met een smg-bak. Ik moet zeggen dat ik het fijn vind rijden, je kiest het schakelmoment zelf natuurlijk.

Tot nu toe heb ik gelukkig geen problemen mee. En hoop dat dat zo blijft!

Link naar reactie

Kan dit beamen; SMG is/werkt als een gewone handbak, maar met een automatische koppeling (dus geen koppelingspedaal) Schakelen doe je met de flippers aan het stuur of de pook. Geen kans op misschakelen. :)

Heb je een luie bui, zet je 'm in "D", schakelt ie automatisch op- en terug, heb je een automaat. <_<

Wil je je eens sportief voelen, gebruik je 'm als handbak. Wat hoger in toeren terugschakelen gaat gepaard met een dotje tussengas, te vroeg terugschakelen vertikt-ie.

Gaat ie kapot kost het een hand geld, heb je ook met een automaat of "gewone" handbak. :blink:

Snap het probleem met inparkeren niet: (eventueel linker) voetje op de rem, pook in "R", beetje gas en het ding rolt achteruit. IK vind 'm ideaal, maar ja, dat is maar 1 mening.

Advies: rij eens met zo'n ding als je de kans hebt, kan je 'm mooi vergelijken met een automaat en handbak.

En nee, ik ga 'm niet verkopen en heb dus geen persoonlijk belang bij een positief :thumbs_up: verhaal. :lol:

Succes met zoeken naar een mooie ZZZZ !

Link naar reactie

Oké, tijdens de vakantie de ZZZZ advertenties doorgespit en deze heeft mijn voorkeur en wil ik wel even gaan bekijken/proefrijden/onderhandelen.

Alleen lijkt me qua prijs/kilometer verhouding de prijs wat aan de hoge kant, of vergis ik mijn daarin?

Of dit exemplaar, alleen zijn we niet echt enthousiast over het hout (is op te lossen?)

en het afschuwelijk rekje achterop, maar op zich heeft deze uitvoering wel iets.

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Ik zie dat allebei die auto's sportstoelen hebben dat is een mooi voordeel, die eerste heeft 171k gelopen, dan is ie aardig aan de prijs.

Ik zou die onderste kiezen denk ik en dat rekje er af? Kost je wel 500 om die kofferklep te laten spuiten.

Of nog ff verder speuren?

Succes ermee

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.