Ga naar inhoud

Overstap van Z3 naar Z4... en gaan we hier verder

Aanbevolen berichten

Huh ;) je was er toch tevreden mee? Maar sportstoelen zijn dure opties ... alleen die eerste is echt echt te duur.

Heb vorig jaar april nog een dikkere uitgeruste Z4 3.0 (alle opties) met dus de sportstoelen en 124.000km kunnen kopen voor 16.250 bij een particulier.

Heb je geen garantie, maar los van de sticky steering zou ik het met een handbak die altijd dealer onderhouden was wel aandurven.

Goed, rij nu weer in een Z3 ... maar dat is een ander verhaal ;)

Link naar reactie

denk de blauwe die TanZ4 bedoelt, hier bij een handelaar in bergen op zoom staat. zelf hebben ze een 3.0 ipv 2.5

Volgens mij is die al verkocht.

Link naar reactie

ah nu zie ik ook dat hij een 3.0 heeft ipv 2.5

Nja het leek even zo, maar mijn stelregel is, als je dan toch een Z4 koopt pakt dan de 3.0. Blok verbruikt bijna niets meer dan de 2.5 en een 3.0 heeft vaak betere opties waardoor ze netto net zo duur zijn :)

En wie wil nou niet bijna 240pk? (met sound generator!)

Link naar reactie

Of je je over je aversie tegen hout heen kunt zetten weet ik niet, maar dat afschuwelijke rekje hoort aan een -redelijk zeldzame- Z4-koffer vast te zitten (die er dus wel bij hoort) en is vrij simpel d.m.v. 4 boutjes te verwijderen waardoor je alleen 2 "handgrepen" over houdt.

Hoe e.e.a. er uit ziet kun je hier zien en tevens een eerder gevoerde koffer discussie volgen. ;)

Succes !

Link naar reactie

Mooie auto, interessante kleur.

Grappig dat deze /m stoelen precies hetzelfde aparte leren inzetstukje hebben als mijn /m stoelen.

Het is origineel, maar slechts enkelen hebben het. Waarom weet ik niet. (de mijne is overigens ook van 2004, maar niet alle 2004 modellen met deze stoelen hebben het weer, dus is het mij een raadsel waar het vandaan komt of hoe het heet etc.)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Wie kent dit bedrijf en wat vinden we van de ZZZZ?

Die staat al een tijdje te koop, ik vind hem wel mooi maar hij is geïmporteerd en daarmee het risico dat de kmstand niet meer na te gaan is.

Gewoon gaan kijken en veel vragen stellen als je hem ziet zitten.

Link naar reactie

Wie kent dit bedrijf en wat vinden we van de ZZZZ?

Vandaag auto bekeken en proefrit gemaakt, SMG viel me niet tegen.

Verder een mooi exemplaar met ong. 81000 km op de teller.

Wel in onderhoud geweest in duitsland en italie, maar boekje klopt met km stand, of ze moeten deze "gemaakt" hebben.

Kleur was niet bekend, maar volgens mij is het toledoblauw.

En ook deze nog bekeken, maar was gelijk een "no go"

Wilde ook de ZZZZ in Terneuzen gaan bekijken deze week, heeft de garagehouder hem meegenomen op vakantie naar Italie :muur:

en is as. maandag weer terug.

Heeft ie in ieder geval een goeie keus gemaakt voor de rit en meer kilometers=goedkoper :)

Link naar reactie
  • Administrator

^ Bij de ANWB gaan ze daarover niks uitvinden bij een Z4 van deze leeftijd. Ik ben eens met een Z4 met bewezen onjuiste kilomterstand voor een keuring bij de ANWB geweest in de hoop dat ze dat nog ergens uit konden afleiden (op zoek naar steunargumenten zal ik maar zeggen) en dat konden ze toen absoluut niet .... Maar je wel gewoon stevig voor die dus verder waardeloze keuring laten betalen, dat dan weer wel natuurlijk ... :muur:

Je kunt in ieder geval wel bij de BMW dealerorganisatie in Nederland vragen naar eventueel onderhoud verricht bij buitenlandse BMW garages. Dat wordt doorgaans met kilometerstand geregistreerd en daar kun je dus gewoon een overzicht van krijgen.

Link naar reactie

Ja, toegegeven niet iedere keurmeester is even goed in zijn vak maar het is vaak toch wel rendabel omdat ze altijd wel iets vinden waardoor de prijs naar beneden kan worden bijgesteld, dus het kan daarmee wel weer voordeel hebben.

En eerlijk gezegd, ga er maar aan, de echte km's schatten op basis van slijtage, en hoewel ook goeie ervaringen met de anwb ben ik er ook wel eens niet wijzer geworden,

Ik had een voyager diesel die echt olie zoop, dealer kon niks mis vinden dus ik naar de anwb/ technokeuring gedaan en keurmeester zegt! Ik kan er niks aan vinden maar je kan hem beter dumpen,

Dat had ik zelf ook wel uit kunnen vinden, dus je hebt deels wel een punt,

Aan de andere kant als je je kaarten goed speelt verdien je die keuring ook wel weer terug!

Link naar reactie

tja aankoopkeuringen wat moet je ,wel of niet.

ik heb wel eens een 325i coupe na laten kijken door een lokale garagist maar ook zat zo op eigen houtje gekocht.

als je er zelf echt geen benul van hebt laat dan en ander die dat wel heeft even kijken.

liefst een bmw liefhebbende garage man oid,en laat de auto even uitlezen op km stand etc.

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Na de proefrit en inspectie van de z4 in Leidschendam, begin ik deze steeds een betere keuze te vinden.

Het exemplaar in Terneuzen is wel 1 jaar jonger maar heeft wel bijna 100000 km meer afgelegd en deze is handgeschakeld, maar de SMG viel me reuze mee.

Er is dus nog wel enige twijfel, maar daar kunnen jullie ongetwijfeld nog iets aan toevoegen/wegnemen!

Link naar reactie

Morgen de laatste onderhandelingen over de blauwe Z4!

Blijft nog wel de twijfel tussen een Z4 uit 2005 met 180.000km(handgeschakeld) of een Z4 uit 2004 met 81000km(SMG)

Gevoelsmatig lijkt me een lager km stand gunstiger?

Ook nog de optielijst opgevraagd van de toledoblauwe Z4

Code Omschrijving
BT51 Z4 Roadster 3.0i
482 Toledoblau metallic
LBSW Volleder New England Schwarz/Schwarz
01CA AG Intern
206 Sequentiele handgeschakelde versnellingsbak
230 EU AG intern
249 Multifunctioneel stuurwiel
302 Alarmsysteem klasse 3 (SCM/TNO)
345 Chrome Line accenten in interieur
350 Lichtmetalen wielen Sterspaak (108), 18"
380 Voorbereiding montage hardtop
387 Windscherm
399 Volautomatisch bediende kap
423 Velours matten
430 Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels
470 ISOFIX bevestiging
493 Opbergpakket
494 Verwarmde voorstoelen
502 Koplampsproeiers
508 Park Distance Control (PDC)
521 Regensensor
522 Xenon lampen voor dim- en grootlicht
534 Airconditioning, automatisch
540 Cruise control
609 Navigatiesysteem Professional
644 Universele Handy voorbereiding, bluetooth
672 CD wisselaar (6 selecties)
704 M sportonderstel
711 M sportstoelen
863 Dealergids
877 AG Intern (Alarmcode)
886 Boordliteratuur Nederlands
08SP AG Intern
925 Transportbeveiliging

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Blijft nog wel de twijfel tussen een Z4 uit 2005 met 180.000km(handgeschakeld) of een Z4 uit 2004 met 81000km(SMG)

Gevoelsmatig lijkt me een lager km stand gunstiger?

Wat is dan de advertentie van die 2005 met 180k? die uit 2004 is neem ik aan die toledo blauwe.

Minder km is vaak wel beter (zeker omdat je hier over 100k praat), maar hoe ermee is omgegaan en hoe hij gestald is etc is net zo belangrijk. Staar je dus nooit blind op alleen de km stand.

Heb je geen voorkeur voor bepaalde opties of een bepaalde kleur? dat kan ik eigenlijk nergens terugvinden.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Guido,

Deze is de andere

Heeft ook al weer meer kilometer, is net terug van een rondje Italië met de garagehouder.

Voorkeur is Zwart of de Toledoblauw vinden we erg mooi (ik kies dus niet alleen :) )

En gezien mijn slechte rug denk ik dat de M-sportstoelen er goed gaan bevallen

Verder is elke (echte) functionele optie altijd meegenomen.

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Erg comfortabel zijn die m stoelen niet hoor, zeker als je groot bent. Ik vind het altijd fijn om na 2 uurtjes even de beentjes te strekken :)

Ze zijn meer gefocussed op zijdelingse steun. Maar comfort is natuurlijk heel persoonlijk.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in