Ga naar inhoud

Centrale vergrendeling


Aanbevolen berichten

  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Bedoel je de centrale vergrendeling als je de afstandsbediening op de sleutel gebruikt, of ook wanneer je dat via het slot in het portier doet?

Link naar reactie

Batterij misschien te zwak ?

Herstel,,iets te snel gelezen en conclusie getrokken.

Bij mij was afgelopen week nl. de batterij aan vervanging toe,

Dit kan het volgens mij bij jou niet zijn, jouw verhaal opnieuw lezend.

aangepast door ZZZ 3
Link naar reactie

Ook van mijn kant even een vraag over de centrale vergrendeling, dat gaat bij mij via de afstandbediening in de sleutel,maar de knipperlichten van de auto reageren er niet op,hoort dit zo of is dit een instelling of kan ik dit zo aansluiten dat ze wel gaan knipperen? Guido was hier zaterdag om het bagagerek te halen en bij zijn z3 knipperden de knipperlichten wel via de vergrendeling......

Link naar reactie

hoort dit zo of is dit een instelling of kan ik dit zo aansluiten dat ze wel gaan knipperen?

Dat is een programmeerbare instelling; ik heb ooit een keer bij de dealer in Venlo alle instellingen van mijn alarm doorlopen.

Voor zover ik weet alleen bij de dealer instelbaar, die moet daar speciaal een oude computer voor uit het stof achter in de garage trekken. Ik heb tenminste nog nooit gehoord van (al dan niet illegaal) vrij verkrijgbare software waarmee het zou kunnen.

Link naar reactie

Ook van mijn kant even een vraag over de centrale vergrendeling, dat gaat bij mij via de afstandbediening in de sleutel,maar de knipperlichten van de auto reageren er niet op,hoort dit zo of is dit een instelling of kan ik dit zo aansluiten dat ze wel gaan knipperen? Guido was hier zaterdag om het bagagerek te halen en bij zijn z3 knipperden de knipperlichten wel via de vergrendeling......

Volgens mij hangt het er van af of je een alarm op je Zet hebt zitten. Zo nee, dan gaat dat niet werken. Ik heb dat opgelost door een coming home module er in te zetten. Meestal hebben die ook de mogelijkheid je knipperlichten aan te sturen, zoals jij dat zou willen.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Misschien dat het iets te maken heeft met je stelmotor aan de bestuurderskant ( vanuit daar wordt het systeem aangestuurd volgens mij )

Stelmotor kost bij de dealer ca. 75,-.

Begrijp ik het goed dat als de stelmotor aan de bestuurderskant het niet meer doet, de hele centrale vergrendeling niet meer werkt? Sinds vanavond krijg ik de deuren niet meer op en van slot met de afstandsbediening. En via het slot van de portier/kofferbak gaat alleen dat betreffende portier/kofferbak open en dicht. :unsure:

Link naar reactie

Hoewel misschien niet helemaal on topic maar ik heb afgelopen donderdag veel geleerd over de knipperlichten in combinatie met een alarm en afstandsbediening van :m:. Omdat ik dacht dat de alarm installatie mede mijn accu leeg getrokken kon hebben.

Hoe het werkt, auto op slot, een keer knipperen en dan binnen zie je een klein rood lampje knipperen. Auto open met afstandsbediening dan knippert er niets en houdt het rode lampje op.

Heel soms als ik de auto open deed met de afstandsbediening dan knipperde de auto twee keer. Niet echt begrepen waardoor dat komt, maar nu weet ik het. Het alarm is een of meerdere keren afgegaan.Ook do met een gare accu knipperde hij heel zachtjes twee keer, van daar mijn vermoede dat het alarm tich keer afgegaan was.

Het alarm reageert op openen van de linker deur met de sleutel en openen achterklep, dus niet via de afstandsbediening. Dat wist ik eigenlijk wel, maar mijn dochter is daar een keer per ongeluk achter gekomen, wat een kabaal. In drukken van de dichtknop sleutel en het kabaal is weg of na 3*1 minuut.

Nu staat mijn auto in een parkeer garage dus als het alarm af gaat (bv op trillingen van de vloer als er een zware amerikaan langs blert) hoor ik dat natuurlijk nooit en in de parkeergarage is er geen hond die zic iets van dat alarm aantrekt (heeft wel bewakings camera's) . Een alarm is pas zinvol als je direct kunt reageren. Dus eigenlijk hoeft dat alarm van mij niet aan. Maar ja om nu de heleboel te slopen is ook weer zo wat.

Nu van Roodkapje dus een truckje geleerd. Als je de auto met de sleutel sluit en hem even een paar seconden vast houdt dan gebeuren er een paar dingen, de eventueel openstaande ramen van de :m: gaan dicht (wist ik ook niet) en het alarm gaat niet aan. Geen knipperende knipper lichten, geen rood lampje. Het radio lampje blijft wel gewoon knipperen (business set).

Het alarm eraf is dus heel mooi voor in de parkeer garage en als die bij je in de buurt staat dan kan je het alarm dus weer gewoon gebruiken. Je kan trouwens je alarm ook testen door in deurslot auto zijde met je vinger in te friemelen en dan gaat tie na verloop van tijd ook weer gewoon af. Meeste simpele test even je achterbak open maken met de sleutel !!! :sFun_nahnahna::237:

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

aangepast door pampus
Link naar reactie

Nu van Roodkapje dus een truckje geleerd. Als je de auto met de sleutel sluit en hem even een paar seconden vast houdt dan gebeuren er een paar dingen, de eventueel openstaande ramen van de :m: gaan dicht (wist ik ook niet) en het alarm gaat niet aan. Geen knipperende knipper lichten, geen rood lampje. Het radio lampje blijft wel gewoon knipperen (business set).

Dit kan bij jou zo zijn, maar hoeft niet bij iedereen zo te zijn.

Het is namelijk een alarm-instelling die bepaalt of je het alarm met de sleutel in het slot kunt activeren en de-activeren.

Bij jou kan dat dus niet en moet het via de afstandsbediening.

Het sluiten van de ramen als je de sleutel vasthoudt staat dáár dan weer helemaal los van en staat gewoon in de gebruiksaanwijzing van de Z3 beschreven.

Link naar reactie

Sinds vanavond krijg ik de deuren niet meer op en van slot met de afstandsbediening. En via het slot van de portier/kofferbak gaat alleen dat betreffende portier/kofferbak open en dicht. :unsure:

Nog een kleine aanvulling. Gisteravond de kofferbak dus "apart" op slot gedraaid met de sleutel, die wil nu met geen mogelijkheid meer van slot/open :blink:

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Nog een kleine aanvulling. Gisteravond de kofferbak dus "apart" op slot gedraaid met de sleutel, die wil nu met geen mogelijkheid meer van slot/open :blink:

Nog even een update: het bleek een simpele zekering te zijn. Toen die was vervangen deed de hele CV en afstandsbediening het weer :-)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.