Ga naar inhoud

Derde achterlicht Z3 weigert ja en na een tikje nee


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Na de winterstalling een aantal dingen gedaan. Eerste probleem opgelost: siliconenspray en de ruiten doen het weer prima aan beide zijden.

Vervolgens het derde remlicht gedemonteerd i.v.m. opsporen lekkage kofferbak.

Plastic afdekplaatje zonder probleem verwijderd, stekker zonder probleem van printplaat, printplaat zonder probleem gedemonteerd. Geen spoor van vocht, dus besloten het glas te laten zitten (ook omdat ik dat niet verder er uit kon krijgen, weliswaar heb ik Tork10, maar kon er niet bij). Terugmonteren in dezelfde volgorde en jawel, hier begint het probleem. De lampjes doen het niet meer, op eentje na. Kleine tikjes, ietsje draiaen en sommigen doen het weer, maar na monteren, ho maar. Wat kan ik hieraan doen? Enige suggesties???

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als één het er doet krijgt het plaatje met lamphouders stroom.

Ik zou beginnen met schoonmaken van de lamphouders plus fittingen, met een reepje fijn schuurpapier, of met een klein staalborsteltje...

Contactpunten op het printje eventueel nog doormeten met een multimeter (of als je die niet hebt: een licht 12-voltslampje met 'n stukje snoer) vóór je de boel weer inbouwt.

aangepast door pimgmx
Link naar reactie
  • 2 weken later...

De oorzaak van het lek in de kofferbak blijkt toch het derde remlicht te zijn. Dus wederom een vraag over het verwijderen van het derde remlicht op onze Z3 van 1996: kunsstof beschermplaatje is met succes verwijderd, stekker is met succes van printplaat los gekomen, printplaat met succes verwijderd. De rest lukt niet, ik kan er niet bij met de schroevendraaier (Torq). Wie heeft daar een truk, handigheidje, oplossing voor?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.