Ga naar inhoud

Onderdeel xenon koplamp los verkrijgbaar?


Spitfire

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Als Z4 berijder en dankbaar lezer van dit forum heb ik hier op ongeveer al mijn Z4 vragen wel een antwoord kunnen vinden.

Tot vandaag...: Tijdens de APK keuring is dit onderdeel door het keuringsbedrijf (geen BMW dealer) in 4 stukken in de linker xenon koplamp (E85 Z4 3.0i van '03) teruggevonden; Dit onderdeel maakt blijkbaar deel uit van de hoogteverstelling van de koplamp. De veronderstelling was dat dit onderdeel deel uit zou maken van koplampreparatieset; dit blijkt niet zo te zijn.

Navraag bij de BMW dealer leert dat dit deel niet los geleverd kan worden en dat alleen vervanging van de complete xenon koplamp hier soelaas biedt...; Dat is wel even slikken voor een onderdeel dat zo op het oog voor onder de 5,- leverbaar zou moeten zijn. Iemand een idee of dit deel elders leverbaar is of dat de basisinstelling van de koplamp anders afgeregeld kan worden? De koplamp is verder in goede conditie.

Grt.

Harald.

z4xenononderdeel.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hmm op ebay of marktplaats worden best wel veel koplampen aangeboden met oranje knippers ,voor een redelijke prijs.

heb je al eens gekeken of het niet te lijmen is?

in de etk zie ik idd niet een dergelijk onderdeel los te koop.

Link naar reactie
  • Administrator

Laatst 4 lampen weggegooid :muur: maar ik heb er hier nog 3 :)

2 xenon (compleet) en 1 gesloopte maar dat is een rechter lamp

mocht dat onderdeel hetzelfde zijn dan kan ik hem er wel uithalen maar ik twijfel of jij hem dan kan monteren.

Link naar reactie
  • Administrator

^ Hetzelfde als Ruud: ik heb hier ook nog een restant van een koplamp liggen waar dit volgens mij in zou moeten zitten.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik zal proberen het onderdeel voor zondag eruit te halen moet nog e.e.a. doen voor de Limborit (vanavond en morgenavond diversen dingen afhandelen en zaterdag de route geheel na rijden)

zal krap worden maar laat je nog wat weten.

Lukt het niet voor zondag dan is de lamp (voor zover je het nog lamp kunt noemen) in handen van Shoveltje, zodat hij kan kijken hoe je een lamp open maakt.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Administrator

En toen bleek dat zelfs rechter en linker versies bestaan :) Zoek de tien verschillen. Erbij ligt in dit geval ook de hoogteverstelling van de binnenkant van de linker koplamp (dat is de kleinere van de twee).

koplampomderdelen+I.jpg

koplamponderdelen+II.jpg

Mocht iemand ooit dus nog op zoek zijn naar de korte linkerzijde: die heb ik hier nog liggen ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.