Ga naar inhoud

is dit klusje simpel zelf te doen?

Aanbevolen berichten

hey beste mensen/techneuten,

het bekende oranje motormanagement lampje brandde ,ik heb hem ff uit laten lezen en de storing werd/wordt veroorzaakt door 2 dingen nml de nokkenas positiesensor en de lambdasonde voor de katalysator, is dit een klusje bij een z3 die zelf goed te doen is? Ik heb wel garantie ,maar moet daarvoor dan wel een eind rijden en ben weer een dag kwijt ,misschien als ik voorstel dat hij de onderdelen op wil sturen dat ik het dan zelf monteer ......... scheelt daar weer werkloon en scheelt mij een dag en benzine.

Ik had al even rond gesnuffeld of ik er een how to van kon vinden maar dat is mij niet gelukt (wat heel goed aan mij zou kunnen liggen :book: )

alvast dank voor de reacties!

gr.uut Drenthe

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Lambdasondes zijn meestal het beste van onderaf te bereiken, als je ZZZ 'met z'n pootjes omhoog kan' is dat wel te overzien....

Hier instructies voor de nokkenassensor:

Alleen is het criterium 'goed te doen' natuurlijk afhankelijk van hoe handig/ervaren je bent: als je al zenuwachtig wordt als je thuis een schilderijtje moet ophangen zou ik er niet aan beginnen :)

Link naar reactie

:lol::lol: schilderijtje ophangen lukt wel..........haha, ben best handig hoor,als ik maar even wat instructies heb en weet waar ik bepaalde dingen kan vinden dan kom ik een heel eind! bedankt voor de reactie!

Link naar reactie

tja je kunt ook vragen of je de rep lokaal mag laten uitvoeren en dat zij een bepaald bedrag vergoeden op vertoon van de factuur.

ik heb dat ook eens gedaan met een e39 waarvan het wiellager kapot ging en de auto bij de dealer in de buurt stond.

Link naar reactie

Creatieve tip van Sander.

[doemdenkmodus aan]

Ik zat te denken: als je die twee sensors zelf vervangt en alles werkt weer, zou dat natuurlijk mooi zijn. Maar stel dattie het dan nog niet doet... hoeveel garantie heb je dan nog?

[doemdenkmodus snel weer uit]

Link naar reactie

Ik heb die melding van een niet goed functionerende nokkenas sensor ook gehad. Naar Roodkapje gereden en daar bleek het probleem heel wat anders te zijn. En wel de klep die de carterontluchting regelt (zeg ik het goed Ruud?). Vervanging was door Ruud zo gedaan en voor weinig geld. Daarna geen foutmelding meer gehad v.w.b. de sensor.

Link naar reactie

Bert,

Mijn eerste ZZZ kwam ook van Henk en had binnen 3 maand een slechte accu, heb toen met veel gezeur een bedrag hiervoor gekregen,
ondanks mijn garantie (waar hij met de pen op de factuur nog bepaald dingen had uitgesloten)

Als ik jouw was zou ik de reparatie door hem laten uitvoeren, anders zit je ook nog weer met de garantie op de reparatie en zal
Henk zich hierop (logischerwijs) gaan beroepen dat hij deze niet heeft uitgevoerd.

En wat is erop tegen om met de ZZZ een rit naar Vaassen te maken, je neemt een leenauto van Henk :) en gaat op een

terras in Apeldoorn zitten. :Ghelyon:

Link naar reactie

okay heren dank voor jullie reacties ,ik ga eens even met mezelf in beraad wat het handigst is om te (laten) doen. Even voor de duidelijkheid, ik verneem verder niets aan de auto dat ie bijv. slecht loopt of zo, alleen het lampje brandde, die is na uitlezing ook uitgezet,meldingen verwijderd en ik heb een printje meegekregen van de storingen die het lampje lieten branden.

Ik zal jullie opties even laten bezinken en van de week even opletten of het lampje uit blijft en dan Henk van Cabriocentrum maar eens mailen of bellen over wat te doen............

gr.Bert

P.S. Cor daar zit wel wat in.............

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in