Ga naar inhoud

De juiste autohoes [update]


Aanbevolen berichten

Mijn situatie: De Z3 gaat / moet om diverse redenen (don't ask) buiten mijn directe omgeving geparkeerd worden in een veilige zanderige buiten omgeving met een kleine hoeveelheid aan bomen. Aangezien de auto door de weeks niet (meer) gebruikt gaat worden wil ik de lak en de soft top beschermen door middel van een hoes.

Er is al van alles over geschreven maar mij is het nog niet duidelijk wat een goede auto hoes is voor mijn situatie.

De volgende eisen heb ik gevonden m.b.t. de perfecte buitenhoezen:

- ademend

- meerlaags (binnen en buitenlaag)

- waterafstotend

- stofafstotend

- wind en (semi) storm bestendig

- anti diefstal beveiliging

- individueel passend op een z3

Ik heb nu meerdere websites gevonden die hoezen verkopen van 20-300 euro.

http://www.1classadditions.nl/cms/carcovers/moltex-buitenhoes-1

http://www.autohoezenonline.nl/

http://www.roadstersolutions.com/page3.html

http://www.softgarage.de/advanced_search_result.php?dbc=1&dbc_brand=BMW&dbc_model=Z3#page=1&products_sorter=0&products_sortdirection=ASC&perpage_selector=20&display_selector=0&minimumPrice=74&maximumPrice=169

De laatste 2 links hebben mijn voorkeur aangezien ze op alle eisen ingaan. Echter deze beide toko's verkopen meerdere hoezen en welke zou het best aansluiten voor mijn situatie tegen de best mogelijke prijs ?

Is het een "moetje" om je auto iedere keer schoon te maken als de hoes erover gaat ? Ik heb weinig zin om iedere keer de bumpers schoon te maken voor de hoes er over gaat al begrijp ik prima dat hoe schoner hoe beter is.

aangepast door Mark77
Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mark, onze Z3 staat weliswaar onder een carport maar wij gebruiken nog altijd de originele BMW Z3 buitenhoes.

ls je ziet wat daar op valt en waait, dan zijn we blij dat we dit niet op de lak krijgen.

En ja, als de lak erg vuil is, dan kun je beter een wasbeurt vooraf geven.

Link naar reactie

Lachen. Ik zoek al een tijdje naar een goede hoes, maar ik heb er letterlijk geen seconde bij stil gestaan dat bmw ze zelf natuurlijk ook heeft.

Paar vraagjes over de bmw hoes:

- Hoe is de binnenkant ?

- Is de hoes nog ergens mee vast te zetten tegen harde wind

- kan de hoes tegen diefstal worden vastgezet ?

Link naar reactie

Mark, de hoes zelf is superlicht en de binnenkant is van hetzelfde materiaal als de buitenkant.

De hoes past perfect en heeft een elastiek rondom.

Maar als het echt hard waait, dan klappert mij de hoes teveel op de lak en halen we hem eraf totdat de storm voorbij is.

En nee, er zitten geen ringen o.i.d. aan dus afnemen is simpel.

Link naar reactie

Ik kan niet iedere keer als het hard waait de hoes eraf gaan halen. Ook enige vorm van diefstalbescherming ontbreekt dus dat wordt dan niet de hoes voor mij.

Iemand ervaring met de hierboven genoemde alternatieven ?

Link naar reactie

hoe wil je een hoes beschermen tegen diefstal?

een mes heeft iedereen wel als ze m echt willen hebben.

je kunt ook eerst op de "klapperplekken" (zoals motorkap en flanken) waar de krasjes komen van de wind,

moltons op de auto leggen, of een gewatteerde hoes gebruiken.

Link naar reactie

Mark, ik schat in dat je geen hoes zult vinden die niet klappert als het heel hard waait omdat de wind die onder de auto door gaat nu eenmaal wervelingen veroorzaakt. Het enige dat ik me kan voorstellen is dat je een - veel - groter zeil koopt en dat strak op de grond met pennen vastzet zodat de wind er niet onderdoor kan.

Maar wellicht zijn er andere ervaringen...?

Link naar reactie

Mja, een oog met een kabeltje zal een dief m.i. niet in de weg staan.

Dat knip je zo stuk.

Wat de wind betreft kun je het elastiek/koord aan de onderkant wel extra spannen wat het klapperen vermindert maar

helemaal wegnemen bij harde wind kan volgens mij niet.

Overigens halen wij de hoes er preventief af hoor.

Het klapperen tegen de lak kan wellicht geen kwaad omdat de hoes zelf heel licht is maar beter voorkomen dan genezen.

Link naar reactie

Diefstal veilige hoes?

ik denk dat deze scherpe jongen wint

vr-20070911085801.jpg

Wat ik al schreef, als je een molton, die je normaal over je matras doet, nu over de auto legt

kan het klapperen geen schade meer aanrichten, wel goed aanspannen.

Je moet wel in de gaten houden dat ze niet drijfnat worden, dus eens per week gaan kijken en desnoods vervangen.

aangepast door coot
Link naar reactie

Mijn ervaring met de buiten hoes is teleurstellend.

Windkracht 4 en hij is er van door.

Schuurplekjes over de hele auto, ze zijn inmiddels weg gepolijst.

En dat geklapper dag en nacht .

Je nummerbord moet zichtbaar zijn.

Mijn advies koop de bescherm hoes voor je softtop en zet de auto in een goede autowax.

Eerst de auto wassen Poorboy's EXP sealant er op en voor de bescherming Collonite 476 dan bescherm je de lak optimaal.

http://www.carclean.nl/product/Collinite/Super_DoubleCoat_Wax_No_476S_255g_CO_476_100990

P1010013.jpg

Een autohoes nee nooit meer.

Link naar reactie

Het wordt steeds interessanter met al die verschillende meningen. De autolak staat al redelijk beschermd met collonite 915 (http://www.carclean.nl/product/Collinite/Marque_d_Elegance_Carnauba_Paste_Wax_No_915_340g_CO_915_100812).

Een molton checken is een nogo. Ik zoek een permanente oplossing dus geen dingen die ik om de zoveel tijd moet controleren als het hard waait of regent.

Geklapper is met een full size hoes is dus onontkoombaar. Dat moet ik dus meenemen in de overweging. Alleen een bescherming voor de softtop had ik nog niet aan gedacht (wel gezien).

Zijn er ervaringsdeskundigen m.b.t. alleen bescherming voor softtops?

aangepast door Mark77
Link naar reactie

@throttle: de kappen had ik gezien. De ervaringen nog niet. Vrij positief allemaal. Ga ik serieus over nadenken.

@coot: je hebt helemaal gelijk en zou ik graag willen, maar vooralsnog heb ik die niet. Ik heb wel gekeken, maar de huur die je voor die dingen moet betalen is echt belachelijk zelfs zonder elektra,water en dergelijke. 150 euri per maand om de z te stallen is me wat te gek.

Link naar reactie

Ik heb covercraft een mail gestuurd wat de totale kosten zijn voor een roof cover (http://www.roadstersolutions.com/product7.html). Deze roofcover beschermd de softtop goed en is enigszins diefstal preventief vast te zetten (for what its worth).

Welke kleur zou het best staan op topazblauw (GRAY, TAUPE or TAN, BLACK, RED, YELLOW LIGHT BLUE , ROYAL or BRIGHT BLUE, GREEN)?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb mijn z4 hoes gekocht bij roadstersolution maar dan alleen voor mijn kap, is van covercraft maar zij verkopen die alleen. Materiaal is ademend en zeer goede kwaliteit, houd er wel rekening mee dat je nog invoer rechten moet betalen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.