Ga naar inhoud

BMW Z3 1.8 4 Cylinder / Wiechers veerpootbrug knelt ruitsproeiers

Aanbevolen berichten

Sinds vorige week heb ik een veerpootbrug besteld voor mijn BMW ZZZ.

Ben er super tevreden over. Er blijft echter een klein probleempje over.

De veerpootbrug heb ik zo ver mogelijk naar beneden geduwd en toen vast gedraaid. ( Vaster kan niet :lol: )!

Echter komt de veerpootbrug door de trillingen toch ongeveer 0,5 tot 1.0 cm omhoof waardoor mijn ruitensproeiers het niet meer doen omdat de slangen waar de vloeistof door gaat afgeknelt zitten.

Iemand hier toevallig ervaring mee? De rijervaring is stukke beter, alleen de vliegen wil ik onderweg ook nog van mijn raam afkrijgen :blush:.

Link naar reactie

Hoi hoi, slangetje omleggen bij rechter hoek, die knelt af waar die onder het motor vilt gaat. Naar beneden toe is de snelste en beste oplossing

Als het goed is ligt je kap daardoor nml ook scheef nu.

Denk evt ook aan het verplaatsen van je uitlees stekker, daar kan je nu nml ook niet bij.

Groet,

Leon

Link naar reactie
  • Administrator

^ Daar zijn echt al hele epistels over geschreven. In 1 woord: stijfheid. Begin hier eens mee en kijk dan waar je via de zoekfunctie op uitkomt ...

Link naar reactie

^ik weet dat er veel topics er zijn getikt, maar ik was benieuwd naar de persoonlijke ervaring ;)

Link naar reactie

Ik snap je punt. Ik ben zelf ook altijd heeeeeeeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig naar de persoonlijke mening van anderen :hypocritesmiley:

Maar ik ben echt tevreden over de veerpootbrug! Naar mijn mening / gevoel is hij wat stugger en ligt ook een stuk beter op de weg.

Tevens is het spoorzoeken etc. al veel minder geworden. En het ruitensproei probleem ga ik in het weekend ook proberen te verhelpen.

En het mooiste van de veerpootbrug is;

HIJ STUURT RETE STRAK :punk:

Link naar reactie

Ik heb sinds enkele weken ook een veerpootbrug op mijn zzz 1.9 en eerlijk gezegd vind ik niet dat er veel vebetering is

op vlak van spoorvorming.

Hij is wel iets stijver/ strakker geworden bij het sturen, maar de spoorvorming is nog steeds hetzelfde.

Heeft misschien te maken met de maat van de velgen en banden, ik heb er 18" velgen opliggen en banden zijn 225 breed

Gr.

• Like 1
Link naar reactie

Ik heb sinds enkele weken ook een veerpootbrug op mijn zzz 1.9 en eerlijk gezegd vind ik niet dat er veel vebetering is

op vlak van spoorvorming.

Hij is wel iets stijver/ strakker geworden bij het sturen, maar de spoorvorming is nog steeds hetzelfde.

Heeft misschien te maken met de maat van de velgen en banden, ik heb er 18" velgen opliggen en banden zijn 225 breed

Gr.

Ik weet niet of het aan de banden kan liggen.

Ik heb zelf een M onderstel, dus dat is al wat lager dan een normaal onderstel.

En zelf heb ik 17 inch banden en de maat is 225/45/R17.

En zelf merk ik zeker een goed verschil! Ben blij dat ik hem erin heb geplaatst! :punk:

Hoi hoi, slangetje omleggen bij rechter hoek, die knelt af waar die onder het motor vilt gaat. Naar beneden toe is de snelste en beste oplossing

Als het goed is ligt je kap daardoor nml ook scheef nu.

Denk evt ook aan het verplaatsen van je uitlees stekker, daar kan je nu nml ook niet bij.

Groet,

Leon

Bedoel je rechts als je in de auto zit of rechts als je voor de auto staat? :hypocritesmiley:

Ik heb al wat geprobeerd maar nog geen resultaat tot op heden.

Hoor het graag van je!

Grts

Link naar reactie

Ik weet niet of het aan de banden kan liggen.

Ik heb zelf een M onderstel, dus dat is al wat lager dan een normaal onderstel.

En zelf heb ik 17 inch banden en de maat is 225/45/R17.

En zelf merk ik zeker een goed verschil! Ben blij dat ik hem erin heb geplaatst! :punk:

Ik heb die banden ook. En de sport edition, is dat ook met verlaagd onderstel?

De veerpootbrug heb ik in bestelling, dus binnenkort ga ik ook merken wat dat voor effect heeft.

Link naar reactie

Ik heb die banden ook. En de sport edition, is dat ook met verlaagd onderstel?

De veerpootbrug heb ik in bestelling, dus binnenkort ga ik ook merken wat dat voor effect heeft.

Ga er maar van uit dat het 100% beter wordt, beetje afhankelijk van het merk banden.

Link naar reactie

Bij auto's praat je altijd vanuit de bestuurders positie. Maw bijrijders kant, hoffr heeft er al foto's van geplaatst.

Bij auto's praat je altijd vanuit de bestuurders positie. Maw bijrijders kant, hoffr heeft er al foto's van geplaatst.

Thnx weer iets geleerd :hypocritesmiley:

Ik zie de foto's nu inderdaad ga het zo meteen proberen :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in