Ga naar inhoud

Wat is de waarde ongeveer van z4 stoelen?

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar deurpanelen in het zwart, ik heb deze inmiddels ook gevonden maar ik moet er de zwarte elektrische bed. stoelen bij nemen.

Ik zou dan de stoelen weer aan kunnen bieden maar wat is nou bij benadering een redelijke prijs voor twee stoelen van 2003.

Link naar reactie
  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou, sterker nog gewoon niet te vinden, ik denk al over een donor auto want ik moet ze gewoon hebben, de standaard stoelen voldoen echt niet, in de bochten vlieg ik alle kanten op.

Link naar reactie

M stoelen zijn zo nu en dan wel op ebay te vinden hoor. Maar gewoon te prijzig (3000 voor een set etc).

En ze zijn natuurlijk ook nieuw te koop (misschien beter voor je hartconditie om de prijzen maar niet op te zoeken :lol:)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

M stoelen zijn zo nu en dan wel op ebay te vinden hoor. Maar gewoon te prijzig (3000 voor een set etc).

En ze zijn natuurlijk ook nieuw te koop (misschien beter voor je hartconditie om de prijzen maar niet op te zoeken :lol:)

Ja prijzen slaan nergens op, zou bijna gaan proberen ze zelf te maken met donorstoel uit andere bmw o.i.d.

Wat me wel opvalt is dat zzzz tjes gebruikt niet meer waard zijn met sportstoelen dan zonder.

Dus waar komen die enorme prijzen dan vandaan?

Link naar reactie
  • Administrator

Dat is simpelweg de combinatie van vraag en aanbod. Er zijn erg veel mensen die M stoelen willen en weinig die ze aanbieden.

Je kansen op een goedkoop setje nemen trouwens enorm toe op het moment dat je genoegen zou nemen met niet-elektrische stoelen, eventueel ook zonder stoelverwarming. Die komen regelmatig op het UK forum vorobij voor minder dan 700 GBP.

Maar uit ervaring kan ik zeggen: het is geen kwestie van ze nu meteen vinden tenzij je ontzettend veel geluk hebt.

. Zoals Guido zegt, als je nu M stoelen wilt kan dat, maar tegen absurde prijzen. Zoals bijvoorbeeld bij Car Parts Muller in Duitsland. Kun je zelfs kiezen in welke kleur je ze wilt, maar moet je wel je portemonnee trekken en EUR 2750 a 3000 op tafel leggen. Als je ze in Nederland wilt, kan dat ook. Ik weet dat (en ja ik ken hun reputatie ook) Altijd Raak Penders in ieder geval tot voor kort nog M stoelen had (rood en beige) staan. Moet je rekenen op tussen de EUR 1700 en EUR 2000. Kun je ze morgen al ophalen.

Of je toont veel geduld, houdt buitenlandse fora, ebay en marktplaats op dagbasis in de gaten en hapt meteen toe als dat kan. Dan kun je voor een goede set met elektrische verstelling, verwarming, etc. (met 45.000 loopkilometers) na wat wheelen en dealen en verkopen van wat bijvangst voor grofweg EUR 900,- klaar zijn. En dan heb ik de originele stoelen hier ook nog in de verkoop staan.

Maar om het voor "zo weinig geld" voor elkaar te krijgen moet je in alle opzichten dus geduld hebben ... Veel geduld ...

Link naar reactie

Wat me wel opvalt is dat zzzz tjes gebruikt niet meer waard zijn met sportstoelen dan zonder.

Dus waar komen die enorme prijzen dan vandaan?

Dat hangt er maar net vanaf welke klant je treft. Ik wou per sé /m stoelen (met nog wat andere opties), dus ben ik voor mijn Z4 helemaal naar de zwitserse grens gereden (3x) om te kijken/kopen etc. Voor een z4 met normale stoelen had ik dat natuurlijk nooit gedaan omdat dat aanbod veel groter is. Op 1 of andere manier is het best een zeldzame optie (al waren ze als optie helemaal niet zo absurd duur), en de zeldzaamheid drijft de prijs op (er zijn kennelijk veel mensen die ze willen hebben).

Ook is het retrofitten met originele onderdelen natuurlijk extreem duur, reken maar +3000 euro ex btw per stoel! (stoel kan je alleen in onderdelen kopen). Leren onderdelen bij de dealer zijn af magazijn vaak niet te betalen. Mijn extended leder deurpanelen kosten ook ruim 1700 euro per stuk ex btw (ik maak geen grapje, in het zwart is alleen walknappa nog leverbaar....), en de leren a pilaartjes en leren zonneklepjes zijn helemaal schandalig duur voor wat je krijgt.

Dat maakt het dat dit soort opties veel duurder is dan een bodykitje (m bumper ofzo) of heldere koplampen oid, en het eigenlijk nooit waard om te retrofitten met nieuwe onderdelen.

Ik wist trouwens van tevoren dat interieuronderdelen duur zouden zijn, dat had ik wel opgezocht

Ik denk als ik mijn z4 zou verkopen (ga ik natuurlijk niet doen), dan is het een heel verstandige zet om voor 500 euro oid een set normale stoelen op de kop te tikken en mijn stoelen voor 1500 of meer te verkopen. Dat soort dingen worden volgens mij wel vaker gedaan. (Bij porsches ofzo.... daar zijn onderdelen/opties nòg veel duurder)

Je kan ook gaan voor een leuk setje recaro sportster CS, maar die zullen in leer ook 1500 per stuk zijn.......of meer. Een setje bmw performance stoelen (voor 1 en 3 serie, maar past ook in z4) kost ook 4000 ofzo.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

. Zoals Guido zegt, als je nu M stoelen wilt kan dat, maar tegen absurde prijzen. Zoals bijvoorbeeld bij Car Parts Muller in Duitsland. Kun je zelfs kiezen in welke kleur je ze wilt, maar moet je wel je portemonnee trekken en EUR 2750 a 3000 op tafel leggen. Als je ze in Nederland wilt, kan dat ook. Ik weet dat (en ja ik ken hun reputatie ook) Altijd Raak Penders in ieder geval tot voor kort nog M stoelen had (rood en beige) staan. Moet je rekenen op tussen de EUR 1700 en EUR 2000. Kun je ze morgen al ophalen.

...

Link naar reactie

Da's aanzienlijk. Wat heb je er allemaal aan laten doen dan?

Da's aanzienlijk. Wat heb je er allemaal aan laten doen dan?

Breedset velgen 255/18 225/ 18. Rondom nieuwe remmen schijven/ veerpootbrug,, sportstuur/ alle verlichting met leds.pookknop hoesje in het zwart. Handrem en hoesje in het zwart, m matten M dorpels. Inspectie 2, versnellingsbak laten spoelen.

Chiptuning.

Dus ja, er zitten al wat knaken in, achteraf( altijd achteraf) beter een M kunnen kopen, maar ja dan had ik de lol van het klussen gemist.

Dus 1500 voor de stoelen kan er ook nog wel bij.

Link naar reactie

Denk je dat ze die nog hebben? De advertentie op hun site is nml al uit 2009!!

Geen idee, hij staat er nog op dus het zou kunnen, alhoewel 2009, lijkt me toch sterk dat je 4 jaar niks aan je site doet.

Maar we gaan het meemaken, ik laat het hier wel ff weten.

Link naar reactie
  • Administrator

E89 interieurs zijn gek genoeg veel goedkoper dan E85 interieurs. E89 interieurs worden zeer geregeld aangeboden voor tussen de EUR 1000 en EUR 1500. Voor iedereen die overweegt een E89 te kopen en een mooi exemplaar vindt zonder sportstoelen een mooi onderhandelingspuntje dat vervolgens snel is op te lossen dus ;)

Link naar reactie
  • Administrator

^ Sure ten aanzien van de E89.

Ten aanzien van de E85; ik heb het met Ruud en anderen ook wel eens over gehad wat zij nou destijds betaald hadden en dat lag allemaal zo rond de EUR 1200,- a 1500,- rond 2007-2009; ik ben bang dat de prijs van een E85 M bankstel nu iets gestegen is, al kun je dus als je veel geluk hebt nog steeds voor (veel) minder dan EUR 1250,- klaar zijn.

Link naar reactie

Zijn ze grijs van het stof zeker ipv creme

Nou vandaag de prijs doorgekregen van de stoelen van de club uit vlaardingen, 2000,00 euro voor een paar stoelen waar waarchijnlijk al muizen in wonen.

Dat gaat hem niet worden, als ze er echt al 4 jaar staan denken meer z4 eigenaren er kennelijk zo over, ik weet dat de heren slopers de filosofie hebben " de koper is al geboren". Maar dan kan je alles wel voor het dubbele te koop zetten.

Ik vrees dus dat ik in de rij moet gaan staan van sportstoel "wanhaves"

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in