Ga naar inhoud

accu/dynamo problemen

Aanbevolen berichten

Gisterenochtend (13 mei) startte mijn Z3 niet, door omstandigheden 9 dagen niet in gereden. ANWB laten komen, de monteur liet de auto weer starten met startkabels. Hij stelde vast dat het lampje in de kofferbak bleef branden, de man wilde dit nog controleren door in de kofferbak te gaan liggen en dan moest ik het deksel dicht doen. Best gedurfd, maar de kofferbak was te klein en/of de man te groot. Ik heb hem verteld hij de draden van de schakelaar los mocht gooien. Vervolgens 31 km gereden naar mijn werk. Maar helaas 's avonds startte de auto weer niet, weer de ANWB laten komen en gestart met de startkabels. De monteur vertelde me dat de dynamo slecht bij laadde. Met 20 A (of is dat een andere eenheid) in plaats van de vereiste 40 A. De accu was volgens hem nog goed. Naar huis gereden en nagedacht over de vervanging van de dynamo.

Ik heb de auto op 14 november 2012 gekocht met 6 maanden BOVAG-garantie, dus tot (of tot en met) 14 mei 2013. Dat is nog eens geluk, op 13 mei 2013 nog een mail gestuurd naar de garage, de Mazda-dealer in Maarssen.

Vanochtend gebeld met Knoop en de situatie uitgelegd. Vijf minuten later werd ik teruggebeld of ik volgende week donderdag of vrijdag kon komen voor de vervanging van de dynamo en natuurlijk viel dit onder de garantie.

Kortom een pluim voor Knoop in Maarssen en nu maar hopen dat de dynamo inderdaad de veroorzaker is van het probleem.

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

• Administrator

Hij stelde vast dat het lampje in de kofferbak bleef branden, de man wilde dit nog controleren door in de kofferbak te gaan liggen en dan moest ik het deksel dicht doen. Best gedurfd, maar de kofferbak was te klein en/of de man te groot.

Mobieltje laten filmen in de kofferbak...
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in