Ga naar inhoud

Irritant piepje

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen hoor ik bij het in en uitstappen van mijn Z4 een irritant piepje, krijg het idee dat het ergens bij de vering aan de achterzijde vandaan komt, heeft iemand hier een gelijke ervaring mee.

Alleen aan de bestuurderszijde.

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee, dat dacht ik eerst ook dat het hiervandaan zou komen maar dat is het niet, de dopjes zitten er op.

Krijg het idee dat het ergens bij een veerpoot vandaan komt.

Het vreemde is dat het alleen gebeurt bij het in en uitstappen, onder het rijden hoor je het niet.

Link naar reactie

Hij is vorige week nog voor een onderhoudsbeurt en keuring bij de garage geweest, mag toch aannemen als er iets mee was ik dit wel te horen had gekregen.

Link naar reactie
  • Administrator

Tuurlijk, en als je achter op zijn kont drukt hoor je dat piepje dan ook

Link naar reactie

Nee, dat is juist het vreemde, je kunt overal op duwen en heen en weer schudden, dan hoor je het niet.

Stap je dan uit en weer in dan hoor je het weer.

Hij doet het ook niet altijd.

Link naar reactie
  • Administrator

Misschien dat het hitteschild tegen de uitlaat komt.

Gewoon iemand in en uit laten stappen en zelf luisteren waar het vandaan komt

Link naar reactie

Ik weet niet hoe dat bij de Z4 is opgebouwd, maar ik neem aan dat dit een veer is met een schokbreker.

Kan het zijn dat de schokbreker het probleem is?

Link naar reactie

Nee deurscharnier is het niet.

Ben op zoek geweest vandaag, maar je voelt hem al aankomen -------geen geluid uit te krijgen.

Even later stap in ........ en wat denk je ... :rant: .

Ga in het weekend even naar mijn maat, die heeft een brug, misschien dat we aan de onderzijde iets kunnen vinden.

Krijg toch sterk de indruk dat het ergens bij de veerpoot of ophanging aan de achterzijde vandaan komt.

Dat piepende geluid komt in ieder geval niet uit de bestuurdersstoel, heb de stoel er bijna uitgebroken maar geen geluid.

He Dirk, dat irritante piepje doet hij dat altijd, of soms? want dan krijg ik de indruk dat we het zelfde probleem hebben.

Het is me wel opgevallen dat bij vochtig weer je er minder last van hebt als bij droog weer.

aangepast door Enigma
Link naar reactie

Denk dat ik het gevonden heb waar het vandaan komt. :sFun_banana2:

Als de handrem er op staat en je stapt in de auto dan hoor je die pieptoon, zet je de handrem eraf hoor je het niet meer.

Iemand suggesties wat dit kan zijn?

Link naar reactie
  • Administrator

Roest...... misschien

een paar keer rijdend de handrem gebruiken

Link naar reactie

schoentjes in de trommel als je uitstapt komt de auto een paar millimeter omhoog en dan zegt de remschoen piep.

boeien?

misschien rijdende voort een paar keer de handrem even aanzetten.

Link naar reactie

Bedankt voor alle suggesties, ga zaterdag kijken wat we er aan kunnen doen.

laat jullie nog weten of we een oplossing kunnen vinden.

Want laten we eerlijk wezen een mooie Z4 met alle bij geluidjes is het laatste wat je wil.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Probleem opgelost,Was jammer genoeg net te laat om foto's te maken.

Hij was er al aan begonnen voor dat ik bij hem was.

Als de auto op de handrem staat en je gaat in de auto zitten beweegt de ankerplaat achter de schijfrem mee, hij had een klein beetje WD40 achter de ankerplaat gespoten, en het probleem is opgelost.

Bedankt voor alle suggesties.

Slotje mag er op.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik denk dat ik dat piepje in mindere mate ook heb; als hij op de handrem stat hoor je inderdaad een heel licht piepje bij in en uitstappen. Als hij niet op de handrem staat niet.Mensen die zich daar aan ergeren weten nu in ieder geval waar ze het moeten zoeken, dus dank voor de feedback. :topicclosed:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.