Ga naar inhoud

Motorolie ZZZZ


Roderick

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Nog een laatste opmerking:

Was gisteren in de MAKRO en keek even wat rond bij de oliën.

@Castrol 0W40 FST daarvoor betaal je bij de MAKRO ruim 25 euro per liter!

@Voor exact hetzelfde goedje betaal je in Duitsland 9,20 euro per liter (is inclusief verzendkosten)

Absurd verschil binnen de EU.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Wie zegt dat je daarop je keuze moet baseren?

Ik laat alleen een test zien dat er verschillen zitten tussen bmw ll04 en castrol edge.

Ja zo ken ik er nog wel een. Wat heb je uberhaupt gedaan om te onderzoeken welke verschillen er tussen zitten? Ik bedoel: we zitten hier toch niet de pepsi-test met onze ogen te doen?!?

In mijn bmw zit overigens gewoon bmw 0w40 LL-04, de olie waarmee hij door de dealer in dld afgeleverd werd. Hierna gaat er Castrol edge FST 10W60 in omdat er behoefte is aan iets dikkere olie, en mijn motor zou wel eens iets warmer kunnen lopen dan de gemiddelde z4 omdat hij ruim 50% meer vermogen heeft. Het aanmengen van de 0w40 met 10w40 heeft het olieverbruik iig behoorlijk verminderd.

En met 10W60 heb je niet zoveel te kiezen qua merken etc, je komt altijd in de duurdere olien terecht. Castrol edge is dan een van de best verkrijgbare, en dus wordt er ook met die prijs goed geconcurreerd. Of je nou castrol edge of mobil racing of valvoline vr-1 etc neemt, het blijft prijsschieten. Ik zou echter nooit een olie kiezen die niet aan de benodigde acea standaard voldoet. Ik zou ook nooit iemand een bepaald specifiek merk durven aanraden tov een ander merk/type zolang ze aan dezelfde acea standaarden voldoen. IMHO is vooral de dikte van belang, en de verversingsinterval met daaraan gekoppeld de keuze voor halfsyntheet of volsyntheet (halfsyntheet gaat minder lang mee)

Hoi Guido,

Ik zit het eea te lezen hier over olie(verbruik) en zie dat je het over 10w60 had. Heb je inmiddels ervaring met deze olie?

Heel toevallig sprak ik vanmiddag een BMW specialist die in de meeste BMW's MPM 5w30 gooide en voor de snelle M Beemers gebruikte hij 10w60 olie van het merk MPM.

Deze zelfde 10w60 gebruik hij in de BMW's die veel olie verbruiken. Zijn advies luide dus eerst flushen met een Forte product en daarna 10w60 gebruiken. En het merk MPM zou een hele goede olie zijn als ''alternatief'' voor de meer bekende merken zoals bv Castrol.

Wat vindt jij van deze viscositeit en van het merk MPM?

gr Veloce

Link naar reactie

Ja ik heb er nu een tijdje 10w60 in (een jaar ofzo?) en eigenlijk geen olieverbruik.

Ik ga waarschijnlijk weer terug naar 10w40, waar ik eigenlijk ook geen olieverbruik mee had.

Alleen kan je 10W40 bijna niet in volsyntheet krijgen, dus iets vaker olie verwisselen.

Ik heb zo'n vermoeden dat de koude viscositeit bij mijn motor het verschil maakt. Wellicht loopt er wat olie langs de klepsteelrubbers ofzo. Al rookt mijn motor niet (niet van de olie althans)

MPM ken ik niet, maar ik hou het eigenlijk gewoon bij de grote reguliere merken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.