Ga naar inhoud

Probleem met alarm

M3tje

Aanbevolen berichten

Ik neb met mijn z4 3.0i 2004 het probleem dat het alarm willekeurig afgaat.

Ik heb al gelijk de motorkap schakelaar vervangen, verder heb ik geprobeerd om uit te vinden welke sensor het alarm veroorzaakt, ik ben in de auto gaan zitten ,alarm aan en wachten, niets dus, ik kan ook geen interieur sensors vinden(weet ook niet of ze er standaard bij zitten).

Weet iemand waar de alarmmodule in de auto zit welgebouwd, wellicht dat ik daar met meten verder kan komen.

Is het zo dat het alarm ook reageert op spanningsval?

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

• Administrator

Waarschijnlijk is je interieursensor kapot deze zit in de middentunnel vlak achter je stoel

Link naar reactie

Hoi Marc,

Ik heb destijds zelf een origineel systeem ingebouwd. De interieursensor kun je niet zien. Die zit onder de kap in het midden tussen de stoelen, net voor het kleine opbergvakje. De kantelsensor zit onderin het opbergvak tussen de stoelen, en is ook niet zichtbaar.

Het alarm wordt aangestuurd door de standaard besturingskast die onder/achter het dashboardkastje zit.

De meeste problemen worden door de motorkapschakelaar veroorzaakt, maar als je die al vervangen hebt dan kan het van alles zijn. Weet je zeker dat er een origineel alarm inzit, en niet alleen het (standaard) knipperlampje onder de spiegel, en de later ingebouwde sirene onder de achterbumper?

Hier vind je het topic van de inbouw van mijn alarm. Ik zou het even bij R&M in Leidschendam laten checken.

Succes,

Jurgen

Link naar reactie

Duidelijk verhaal jurgen,

Ik ga die console ff openmaken en kijken of de sensor er in zit, als dat zo is ga ik naar dat adresje in leidschendam, voor mij een thuiswedstrijd.

Anders raak ik toch niet uitgezocht, en zij kunnen hem wellicht zo uitlezen.

Gelukkig gaan de andere klusjes wat voorspoediger, versnellingspook en hoesje en handrem met hoesje vervangen voor zwarte exemplaren, alles via ebay voor weinig!!!.

Gr marc

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in