Ga naar inhoud

Geografische spreiding Z-rijders

Aanbevolen berichten

Is het via dit forum mogelijk om er achter te komen welke members in welke regio wonen? Uit privacy oogpunt lijkt het me niet wenselijk maar ook niet noodzakelijk om precies te weten waar iemand woont, daarom dacht ik meer aan een provincie of regio indicatie. Doel van dit alles:
* het op elkaar een beroep kunnen doen in geval van onderhoud/problemen en elkaar evt onsite helpen
* social talk, delen van wetenswaardigheden uit de buurt, plaatselijke (auto gerelateerde) evenementen
* organiseren van korte ritjes (< 4 uur)

Uiteraard alles op vrijwillige basis en zonder verpichtingen!!! Om met mezelf te beginnen: ik ben woonachtig in de regio Tilburg. Graag jullie reacties.

Groet, Remi

RSCL(Eddy) - Hasselt (be) - Z3 1.9
rjhvangemert(Remi) - Omg. Tilburg - Z4 3.0i
duikie - Arnhem - Z3 2.8
gsusivo - Heerlen - Z3 2.8
lightning87 - Bergen op Zoom omg. - Z4 2.5i
ad k - Tilburg - Z3 1.9
Z-ttree - Hilversum - Z3 2.0
sandere39 - Zaanstad - Z4 3.0i
Scorpion - Geleen - Z3 1.9
pampus - Rotterdam - Z3M coupe
Henk - Mheer - Z3 3.0
BMW-Z-CSi - Borne - Z3
carlow - Rotterdam - Z3 2.8
Ruud_19 - Limburg - Z4 3.0is
Berent-Beau - Nijmegen - Z4 3.0i
Lon91 - Ermelo - Z3 1.9
bojan - Maldegem (be) - Z4 2.2
2.5si - Amsterdam - Z4 3.0is

aangepast door rjhvangemert
Link naar reactie

er is wel een lijst die als hulplijst kan dienen waarbij ieder lid dat daaraan mee wilde doen zijn woonplaats opgaf en telefoon nummer.

ook de eventuele faciliteiten die dat lid dan ter beschikking wilde stellen om een ander lid te helpen staan erop.

ik heb er standaard een in de auto liggen voor het geval dat.

misschien is het goed om die lijst een keertje te updaten!

Link naar reactie

@Sander: staat die lijst ergens in een topic?

@BMW-Z-CSI: leuk idee, is die applicatie te integreren in dit forum?

Het lijkt me handig als er een centrale registratie is zodat je bv in de member lijst kunt zoeken op provincie, regio of woonplaats.

Link naar reactie
  • Administrator

@Sander: staat die lijst ergens in een topic?

@BMW-Z-CSI: leuk idee, is die applicatie te integreren in dit forum?

Het lijkt me handig als er een centrale registratie is zodat je bv in de member lijst kunt zoeken op provincie, regio of woonplaats.

Dat soort vragen moet je niet aan Rob stellen Remi, maar aan de admins. ;)

Een centrale registratie in de zin van dat wij dat gaan bijhouden of die gegevens gaan vertrekken komt er niet, dat is vanwege de Wet bescherming persoonsgegevens teveel gedoe voor een hobbyforum waar niet aan verdiend wordt.

Als de zon niet meer schijnt zal ik nog wel eens kijken naar de mogelijkheden die onze forumoftwre biedt voor iets waarbij mensen zelf hun plaats bekend maken, zoals op het UK forum (dat overigens op hele andere software draait).

Link naar reactie

ik meen mij te herinneren dat ivo de porsche man mij die lijst heeft ge pm,t

natuurlijk willen wij allemaal niet dat er ergens een lijst met adressen en telefoonnummers staat lijkt mij logisch.

ik zit iig in zaanstad en wel omgeving assendelft.

Link naar reactie

Lijkt mij ook niet zo'n probleem. Mheer ligt overigens iets ten zuiden van Maastricht in de heuvels.

@gsusivo: kun jij mij helpen met het technisch probleem, dat wrsch een vacuumprobleem is helpen? Ik heb het beschreven in het topic "boordcomputer uitlezen"

gr Henk

Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)

Aan jullie reacties te zien is het niet echt perse nodig om iets officieels te regelen, ik zie nu dat Ad bv bij mij in de buurt woont. Op den duur weten we van elkaar wel waar we ongeveer wonen. Ik ben wel van plan om binnenkort een topic te starten (onder evenmenten?) met bv de titel "let's drive" waar mensen die het leuk vinden om bv een wat kortere zondagochtendrit of warme zomeravondrit te maken met elkaar afspreken. Een kortere rit impliceert ook dat deelnemers dichter bij elkaar wonen. Een gezellig babbeltje met elkaar en een kop koffie op een leuk terras is hier dan uiteraard onderdeel van. Het afspreken gebeurt dan de dagen voorafgaand aan de rit. Is hier interesse in?

Link naar reactie
  • Administrator

Een centrale registratie in de zin van dat wij dat gaan bijhouden of die gegevens gaan vertrekken komt er niet, dat is vanwege de Wet bescherming persoonsgegevens teveel gedoe voor een hobbyforum waar niet aan verdiend wordt.

Als ik het goed zie, werkt die addon voor IPB op basis van de door de gebruikers zelf ingevulde woonplaats. De addon zal die gegevens gebruiken bij weergave op een kaart. Wil je dat niet, dan haal je je woonplaats eenvoudig weer weg bij je profielinstellingen.

Zal niet veel anders werken als bij andere forumsoftware.

Oh en ik woon in Borne, maar dat kon iedereen al zien, voor zover nog niet bekend :lol:

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Het is inderdaad wel eens makkelijk als je iemand van het forum wil contacteren en er zou zo een lijst bestaan.

Stel je hebt iemand gezien van uit jou buurt en wil die persoon enkele weken/maanden later iets vragen, maar je weet zijn forumnaam niet meer

en hij of zij is niet zo vaak op het forum, dan zou het wel makkelijk zijn als je zo een "memberslist" kon raadplegen

.

Ik weet wel dat de meesten hier, elkaar ondertussen wel kennen en de woonplaatsen weten maar alles in 1 oogopslag

kunnen lezen is toch ( zeker voor nieuwelingen) wel makkelijk.

Ik ben daarom wel voorstander om die (bestaande) lijst terug te openen of een nieuwe te beginnen.

gewoon : forumnaam - stad of dorp - eventueel leeftijd en welke zzz(z)

gr - RSCL (EDDY) - HASSELT (BELGIE) - 52j - Z3 1.9 zoiets ongeveer

Link naar reactie

Ik ben het eens met Eddy (RSCL), leeftijd zou ik niet doen ivm het beheer daarvan. Geboortedatum staat ook in je profiel. In mijn geval zou het dus worden:

rjhvangemert(Remi) - Dongen - Z4 3.0i

Ik zal de openingspost in dit topic als voorbeeld aanvullen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in