Ga naar inhoud

motor valt uit wanneer in de file

wimZ41974

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mezelf even voorstellen, ik ben Wim, 38 jaar, woonachtend in België net aan de Nederlandse grens aan de kanten van Hulst.

Naast BMW Z4 als hobby (voorheen 2 BMW Z3's gehad), getrouwd, 2 kindjes en verzamelaar van Amerikaanse comics.

Heb mijn BMW Z4 2.0L (11/2005) nu 2 jaar. Altijd prima met gereden maar sinds kort duikt er toch wel een vervelend probleem op.

Wanneer ik aan een rood licht of achteraan in de file naar neutraal ga, dan valt de wagen stil indien ik niet op tijd gas bij geef.

Het toerental zakt dan onder de 500, de motor schokt en valt vervolgens stil.

Deze week ook eens een testje gedaan.

Motor gestart en gewoon stationair laten draaien. Geen enkel probleem, toerental staat tussen de 800 en 1000.

Wanneer ik dan (in neutraal) even gas bijgeef, dan gaat het toerental omhoog, maar zakt dan meteen onder de 500 en valt stil.

Wagen al eens aan de computer gehangen met Autocom 2012 Release 1+2, maar deze kan geen fouten vinden.

Ook geen enkel probleem wanneer ik aan het rijden ben (dus enkel wanneer de wagen stil staat, in neutraal of eerste versnelling zonder gas geven).

Heb op het forum al eens gezocht en kan daar wel zaken vinden zoals lambdasonde, gasklephuis, valse lucht, motor afstellen,...

Iemand al dit probleem gehad of die weet hoe ik het kan oplossen?

Wim

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Distributie van tijd af ? kettinggeleider gaan vaak kapot bij deze motoren.

Volgens mij is deze nog perfect in orde.

Heb er zelf niet echt kennis van maar schoonvader heeft een BMW motogarage.

Hij kon niets vinden op het eerste zicht. Versleten distributie zou hij wel gezien hebben, denk ik.

Wagen heeft ook nog maar 62000 KM gereden.

Link naar reactie

Zo'n 6 maanden geleden sloeg mijn motor ook niet af.

Ik dacht dat het toen lag aan de koude.

Maar de laatste weken komt het vaker voor en valt de motor dus stil

indien ik niet op tijd wat gas bij geef.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in