Ga naar inhoud

grote binnen spiegel oplossing ?


Aanbevolen berichten

He hoi ,

afgelopen weekend bezig geweest een oplossing te vinden voor de grote binnen spiegel die in gezichtsveld zat Z3 2.8 , gedacht aan de M spiegel maar nu voor mij een veel betere oplossing gevonden , bij de gamma een Cosmic blindspot mirror ( dodehoekspiegel ) gekocht rond de 8 euro , deze iets aangepast en op zijn kop onder het binnen lampje geplakt , eerst oude spiegel verwijderd natuurlijk . een genot om heel de wereld weer te kunnen zien vanuit de ZZZ :clapping: . Ik heb ad een PBtje gestuurd om te vragen of hij de foto's in een pdf kan verwerken , mocht dit niet lukken zal ik binnekort de foto's hier proberen te posten , was al een tijdje geleden dat ik hier was en moet gewoon een beetje zoeken , maar komt wel goed .

gr dirk

foto's erbij ????

de verschillen in formaat en waar hij eigenlijk voor bedoeld was

img0623ir.jpg

img0602tn.jpg

tot voorkort

img0616fj.jpg

scheelt echt heeeeel veel

img0618yq.jpg

ik vind hem best mooi

dsc00924large.jpg

dsc00926large.jpg

dsc00925large.jpg

dsc00922large.jpg

gr dirk

Das balen , 30 min bezig met aanvullende foto's en beschrijving , helaas meer foto's geplaatst dan is toegestaan

aangepast door dickydik
Link naar reactie

Klinkt wel grappig die oplossing, ik heb zelf geen last van de spiegel.

Ik hoop alleen dat je geen gezeur krijgt bij de keuring

------------------

Kijk nu ook plaatjes erbij :clapping:

Ziet er goed uit en erg slim gevonden

alleen heb je nu geen anti -verblindstand meer

aangepast door coot
Link naar reactie

Zou de fotos graag willen zien, ik kijk ook erg tegen de binnenspiegel aan !

Tja, langere mensen hoorden volgens BMW duidelijk niet tot de doelgroep van de Z3.

Ben 1.89 en heb er ook last van, heb een gedeeltelijke oplossing gevonden in het omgekeerd plaatsen van de spiegel.

Scheelt toch weer iets, en het staat nog beter ook.

Maar helemaal tevreden.... nee.

Link naar reactie

Maar de spiegel zit dus muurvast nu? Niet meer verstelbaar? Vind ik namelijk niet echt een optie.

Er zit een binnen werkje in waardoor de spiegelhoek verstelbaar is , niet al te fancy maar werkt perfect

Link naar reactie

Ik vind het een nette oplossing voor je probleem. Ziet er bijna uit alsof het een OEM oplossing is.

Nette ZZZ heb je trouwens, mooi hoor dat zilver metallic met zwart/rood interieur. :clapping:

Link naar reactie
Gast gsusivo

Mmhhh... ben ook 1.89 (1.90 volgens paspoort ;) ) en heb totaal geen last van die spiegel...

Zit in die langwerpige spiegel niet toevallig ook elektronica of hoe zat dat?

Ik vind die :m: spiegel persoonlijk ook mooier maar ik meen me te herinneren dat ik dan af moet zien van bepaalde dingen.

Wie verduidelijkt...voegt aan?

Link naar reactie

Zit in die langwerpige spiegel niet toevallig ook elektronica of hoe zat dat?

Wie verduidelijkt...voegt aan?

Ja.......in de langwerpige spiegel zit de ontvanger van de afstandsbediening "verstopt".

Als je dus een afstandbediening hebt moet je een oplossing zoeken waar je de ontvanger moet gaan plaatsen.

Indien er geen afstandsbediening is dan zou dit een mooie oplossing kunnen zijn voor diegene de dit probleem hebben.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Hallo. met mijn 1.94 heb ik ook een vervelende speigel hangen, EN DIT VIND IK EEN SUPER OPLOSSING!!!!!!!!!!!! :clapping:

Ik heb z'n spiegel open gemaakt (gaat simpel met schroefje aan de achterkant), lijkt mij dat erook een alarm en cv in kan. Is de cv alleen een draadje of een complete printplaat?'hierbij foto van de binnenkant.

bth_binnenspiegel_zpsae6db043.jpg?t=1367bth_binnenspiegel1_zps004aa0ef.jpg?t=136

Graag zou ik foto's van de bevestiging zien van het geheel. Heb je de opstaan de rand van de nieuwe spiegel weggehaald en de direct onder de binnenverlichting geplakt. (dus tussen de binnenverlichting en de kabeldoorvoer van t alarm/cv ?)

gr Ronald

aangepast door Roontje
Link naar reactie

Is de cv alleen een draadje of een complete printplaat?'hierbij foto van de binnenkant.

Volgende link laat binnenkant van de orginele spiegel en printplaat zien:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/10772-elektro-chromatische-binnenspiegel/?hl=binnenspiegel

Groene printplaat is van de afstandsbediening, de witte op de foto's is voor de dimmende functie van die spiegel.

aangepast door ad k
Link naar reactie

Graag zou ik foto's van de bevestiging zien van het geheel. Heb je de opstaan de rand van de nieuwe spiegel weggehaald en de direct onder de binnenverlichting geplakt. (dus tussen de binnenverlichting en de kabeldoorvoer van t alarm/cv ?)

Opstaande rand weggehaald en een gaatje 17mm X 14mm bovenin gemaakt net iets uit het midden zodat mijn losse stekker erin past , foto's volgen . Ad k ging er een beschrijving voor maken?

Link naar reactie

Mooie zzz Dickydik.

Super oplossing. Ik heb direct ook z'n spiegel gekocht.

Maar één vraagje. Als je de printplaat v/d cv plat in de spiegel legt kan je het glas niet meer bevestigen.

Of je moet een gaatje door de printplaat boren :blink:

Als ik de printplaat tegen de bovenkant aandoet is hij net te groot.

Je kan dan stukjes afvijlen.

Hoe heb jij dit opgelost?

Link naar reactie

Mooie zzz Dickydik.

Super oplossing. Ik heb direct ook z'n spiegel gekocht.

Maar één vraagje. Als je de printplaat v/d cv plat in de spiegel legt kan je het glas niet meer bevestigen.

Of je moet een gaatje door de printplaat boren :blink:

Als ik de printplaat tegen de bovenkant aandoet is hij net te groot.

Je kan dan stukjes afvijlen.

Hoe heb jij dit opgelost?

Silver surfer,

Bedankt voor de complimenten over mijn ZZZ ik ben er toch na 4 jaar nog steeds wel heel blij mee ( zat een tijdje geleden nog te dubben om over te schakelen na een ZZZZ ) ik heb nu weer prima zicht en besloten dat ik er toch nog een tijdje in blijf rijden . Om nog even op het printplaatje terug te komen welke waarschijnlijk net niet past in het nieuwe spiegeltje , bij mijn auto was dit niet van toepassing , de vorige eigenaar heeft waarschijnlijk een ander soort alarm geplaatst waarbij ook een andere ontvanger gemonteerd is. Ik gebruik geen knopjes op mijn sleutel zelf maar heb aan mijn hanger nog een klein rondje hangen met twee knopjes , waarvan ik er 1 gebruik om de auto op slot te zetten ( en dan staat hij ook gelijk op alarm ) .Daardoor kon ik nu de oude spiegel met daarin een ontvanger ongestraft verwijderen .Ik heb op het forum jaren geleden gelezen ( waarschijnlijk bij het monteren van een M spiegel ) dat er ruimte zou zijn voor het printplaatje achter het binnen verlichting houdertje , ik heb daar ook gekeken en zag daar wel een torx zitten , ben toen maar gestopt . Misschien dat iemand je kan vertellen of daar nog ergens wat ruimte zit en welke schroeven je nog meer moet verwijderen om ruimte te kunnen maken ( de zonne klep schroeven ?????? ) .

Hoop dat het je ook gaat lukken , ik had aan de links boven achterzijde van het spiegeltje zelf een paar mm afgeschuurd , zodat je het spiegeltje wanneer weer gemonteerd is iets verder in kunt duwen , dit veranderd de kijkhoek zodanig dat je het spiegeltje nagenoeg recht kan vast plakken , ja echt waar :)

gr dirk

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vandaag ook maar eens een poging gedaan om zo'n originele "Ga :m::m: a" spiegel in te bouwen.

Ik zat alleen met de afstandbediening die ik wel in mijn originele "wide body " spiegel heb zitten voor de afstandsbediening.

Verder ben ik niet zo'n fan van plakken dus dat moest anders.

Spiegel los maken door deze tegen de wijzers van de klok in te draaien daarna het kapje van de achterste houder halen en de connector losmaken.

De spiegel is nu een los item geworden.

dsc00570xz.jpg

Bekleding van de A-stijlen losklikken

dsc00729gm.jpg


De zonneklepjes demonteren, interieurverlichting er uit halen want daar zit ook een schroef achter.

De hele bovenste interieur lijst komt dan los.

De spiegel voorzichtig open maken en de kabel doorknippen om deze uit te spiegel te kunnen halen.

Zorg dat je ver genoeg van de connector knipt want je moet alle draadjes weer aan elkaar kunnen solderen.

De kabel, geknipt, weer gesoldeerd en met krimpkousjes geisoleerd

dsc00741zs.jpg

De opstaande rand van de spiegel weggedremeld zodat er twee stukjes blijven staan.

In de bovenste raamlijst twee gleufjes gemaakt waar de twee stukjes in passen. (dit om te voorkomen dat de spiegel om zijn as kan draaien)

dsc00734dsj.jpg

aangepast door ad k
  • Like 1
Link naar reactie

De spiegel met twee parkers vastgezet aan de bovenste raamlijst.

Tussen de spiegel en de raamlijst wat tochtstrip materiaal gedaan.

Op de foto duidelijk zichtbaar in de praktijk zie je er niets van maar rammelen zal de spiegel nu niet.

dsc00737ek.jpg

Onder de achterkant een beugeltje op maat gemaakt en deze op zijn plek gelijmd om de spiegel horizontaal te houden.

Dit beugeltje zie je na montage niet meer zitten, ook niet door de voorruit omdat die een zwarte rand heeft en het beugeltje helemaal uit het zicht laat.

Als je het ook nog eens zwart spuit zie je het helemaal niet meer, nu valt het wel op bij deze foto.

dsc00736dcj.jpg

De kabeldoorvoer ook maar in de spiegel gemaakt, hierdoor komt later de ontvanger draad die aan de printplaat zit.

dsc00738mt.jpg


De printplaat komt nu aan de binnenzijde van de bovenste raambekleding achter het interieurlampje.

Hier is voldoende ruimte voor het printplaatje.

Aan de onderkant wat tochtstrip geplakt en het printplaatje met ducttape vastgeplakt zodat het op zijn plaats blijft zitten.

dsc00739xg.jpg

Eerst even testen, en jawel alles werkt nog :clapping: .......de spiegel nog even opgeschuurd en mat zwart gespoten :punk: .....tijd voor een kop koffie.

Verf is droog............we kunnen de zaak gaan monteren.

De antenne door de rubber gestoken en in de spiegel geplakt.

dsc00740yq.jpg

Eindresultaat :m: spiegel met werkende afstands-bediening

dsc00747ii.jpg

Geen spiegel meer die het zicht naar rechts blokkeert en zicht naar achter ruim voldoende, verstellingsmogelijkheid van deze spiegel is ook ruim voldoende.

aangepast door ad k
  • Like 2
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.