Ga naar inhoud

km-stand en slijtagekenmerken Z4 3.0i

Aanbevolen berichten

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Morgen ga ik een Z4 bekijken. Is het nu zo dat ik via de Nederlandse BMW dealerorganisatie ook gegevens van voor de import kan opvragen mbv het chassisnummer? Of moet ik dan naar het buitenland bellen? Verder weet ik nu zo''n beetje op welke bekende zwakke punten ik moet letten (oa dankzij dit forum) en denk ik dat ik met mijn (auto)technisch verleden wel een eind kan komen. Die van steenslag is trouwens een goeie, en is corrosie van de velgen nog een puntje mbt km-stand? Alvast bedankt voor alle tips!

Link naar reactie

Zoals de Baron zegt. En Guido, een auto die in die 140.000 km zijn onderhoud niet voldoende heeft gehad, maar er pico bello uitziet, daar kom je vroeg of later toch achter. En dan mogelijk op een heel vervelende manier, trust me.

Ik had het dan ook over perfecte staat. Achterstallig onderhoud hoort daar niet bij. Maar ik las dat kmstandengesjoemel vooral om kleine hoeveelheden gaat. Op deze manier valt dit moeilijk te achterhalen. Dit kan gaan om de verkoop van een auto met 105.000km op de teller, terugdraaien naar 95.000km als de vorige beurt bij 85k is gedaan(dus niet te achterhalen). Of 160 naar 145 ed. Juist bij die breekpunten 50.000 - 100.000 - 150.000 etc. En autos vanaf 2004.

aangepast door Guido
Link naar reactie
  • Administrator

^ Ik geloof er niks van dat jij aan een auto kunt kunt zien of op 140.000 km de olie 7 of 1 keer vervangen is Guido, voor aanschaf de bougies er uit trekt om te kijken in welke staat die zijn, de deur openmaaakt om te zien in welke staat het raammechaniek is, etc., etc. ;) Die "perfecte staat" is dus nogal relatief ...

@ Remi: Succes en bovenal veel plezier! Je kunt gewoon de Nederlandse dealerorganisatie bellen en aangeven dat je graag ook gegevens wilt hebben uit de tijd dat de auto in het buitenland heeft gereden (mits je aangeeft welk buitenland).

Corrosie van bepaalde velgen (zoals de styling 108's) kan ook al bij hele lage kilometerstanden voorkomen.

Link naar reactie

^zeker waar. Dat is niet zichtbaar en ik bedoelde het dan ook relatief. Het is nooit goed natuurlijk. Volgens mij ben ik v/h topic afgedwaald.

Veel plezier met de koop en zoektocht!

aangepast door Guido
Link naar reactie
  • Administrator

^ ik ken er een die altijd binnen staat en daar bij 40.000 k toch al last van heeft. Zo erg is dat ook weer niet, je kunt die velgen vrij eenvoudig op laten knappen ...

Link naar reactie

Heb vorig jaar ook een Z4 gekocht met 85k op de teller wat stiekem 190k bleek te zijn. De dealer kon geen historie terug vinden in Duitsland, maar door het uitlezen van de LCm kwamen ze er uiteindelijk achter. Het nabellen van de dealers in het ondehroudsboekje bevetsigde dit, aangezien zij de auto uberhaupt niet kenden. Zon OBD usb-lezer kost weinig op ebay en is eenvoudig zelf uit te lezen, heb er ook maar direct een aangeschaft om de tweede Z4 wel te kunnen checken.

De LCM is evt. ook t coderen met de juiste KM stand maar dat blijkt echt vele malen lastiger te zijn als het simpelweg aanpassen van de tellerstand.

Link naar reactie

uiteindelijk via uitlezen ontdekt...... beetje jammer zeg maar.

toen ik mijn z ging kopen heb ik deze uitgelezen bij die man voor de deur met een laptop en carsoft.....anders kun je altijd een dealer in de buurt van tevoren bellen om te vragen of zij de auto even willen uitlezen als je ermee langs komt.

Link naar reactie
  • Administrator

Dat is niet zo fraai Boy, ik weet hoe je je gevoeld moet hebben. :sHa_comfort:

... Zon OBD usb-lezer kost weinig op ebay ...

Welke heb je besteld?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in