Ga naar inhoud

Originele alarm installatie?


WilS

Aanbevolen berichten

Hoi,

heb gisteren dan eindelijk mijn eerste Z3 gekocht. Een stahlgraue 2.8 uit 2000.

Rijdt heerlijk!

Ik zal nog foto´s plaatsen maar moet nog ff uitzoeken hoe dat moet.

Nu wil mijn verzekeringsman weten welk alarm er op zit, ivm al dan niet verzekeren van diefstalrisico.

De vorige eigenaar weet het niet (en had hem zelf alleen WA verzekerd).

De auto is in 2007 geimporteerd uit Duitsland. Er zit (toch..)alarm op, en het werkt precies volgens het instructieboekje.

Dus alles wijst er op dat het alarm af fabriek al was ingebouwd.

Maar weet iemand misschien hoe ik daar zeker van zijn ?

(cq hoe ik voldoende `bewijs` daarvoor voor mijn verzekeringsman kan krijgen).

Oftewel, hoe is de precieze specificatie van een uit Duitsland geimporteerde auto te achterhalen?

Heeft iemand daar tips over, of misschien een link naar een site van BMW?

Bij voorbaat dank!

WilS

Link naar reactie

OK,

super bedankt voor de snelle reacties!

Ik zal er eerst eens achter aan gaan of een van de vorige NL eigenaren de auto al eerder heeft aangemeld bij Scm.

(de vorige eigenaar was de 3e NL eigenaar na de import in 2007).

En nog eens bij mijn verzekeraar navragen, "af fabriek" alarm systeem (waar het toch wel op lijkt) zou toch genoeg moeten zijn?

Link naar reactie

Hé dat wist ik ook niet, kenteken ingegeven en die van mij blijkt inderdaad geregistreerd te zijn bij Scm.

Mijn verzekering heeft echter ook nooit om een bewijs gevraagd alleen welke klasse alarm erop zat!

Link naar reactie

Hallo Wil,

Dat klinkt goed en ben benieuwd naar de foto's, maar ...................

Was jij niet op zoek naar een 3.0 ????

Overigens kun je a.d.h.v. je VIN-code ook zien wat er af-fabriek aan opties (lees type alarm)

is geleverd op de ZZZ. Zoek even op VIN in de zoekfunctie van dit forum.

Standaard wordt een ZZZ nl. met een startblokkering afgeleverd (SCM klasse I volgens mij).

Met name de ZZZ-tjes uit Dld zijn vaak met alleen startblokkering afgeleverd.

Link naar reactie

En als je wilt weten of het alarm er af-fabriek in zat even een mailtje sturen naar: BMW-KIS@bmw.nl

De laatste 7 tekens van je chassisnummer vermelden en de uitrustingslijst opvragen. Leveren ze ook voor geimporteerde auto's.

Link naar reactie

Ahhhhh, ik heb een scm registratie, trouwens gek dat er door je verzekeringsman naar gevraagd wordt. Mijn M is via de knac verzekerd als Young timer en daar hebben ze niets gevraagd en de verzekerde waarde is iets hoger dan de jouwe....

Overigens hartelijk welkom.

Link naar reactie

Mijn auto heeft geen SCM gekeurd alarm, maar ik heb het bestaande alarm laten controleren door een SCM erkend bedrijf en die hebben een verklaring opgesteld dat er een Klasse 3 gelijkend en goed werkend systeem aanwezig is.

Deze verklaring was voor mijn verzekering ( Reaal ) voldoende en na een jaar heb ik hem weer laten keuren en met een nieuwe verklaring nam ook mijn nieuwe maatschappij ( de Noord hollandse ) ook weer genoegen.

SCM is dus niet altijd verplicht en ik ben ook gewoon all risk verzekerd.

Link naar reactie

Ik heb alleen alarm JA aangevinkt en verder geen gezeur.

Ik snap die poespas van de verzekering ook niet zo voor een auto van rond de 10 - 15 jaar oud met - 10k dagwaarde.

het zou anders liggen als je een taxatierapport kunt overleggen dat ie een veelvoud van de dagwaarde waard is

Link naar reactie

OK,

Super bedankt voor alle reacties.

Ondertussen weet ik dat

- het alarm af fabriek is ingebouwd

Super handige tip en link van HBmw3 en Ronlittle om via het VIN nr de specificatie op te vragen!

- mijn auto niet bij het SCM geregistreerd is.

Maar mijn verzekeringsman heeft er genoegen mee genomen dat het alarm af fabriek is ingebouwd en klasse 3 is.

Dus probleem opgelost!

Foto's volgen binnenkort.

Link naar reactie

Er staat een hoop geschreven wat niet helemaal waar is, alleen een gecertificeerd alarm is geldig.

Verzekeraar accepteerd het wel maar wanneer de auto is gestolen kan er opeens een probleem ontstaan van uitkering.

Bij alle Z3's zit standaard een startonderbreker, deze kan worden erkend met certificaat van scm. en wel klasse 1

Wanneer Bmw de Z3 uitrust met een alarm wil dit niet meteen zeggen dat er een klasse 3 inzit, dit zou een scm erkend bedrijf moeten controleren.

Klasse 3 bestaat oa. uit een interieur sensor en een hellinghoeksensor.

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.