Ga naar inhoud

Olie aan de binnenkant van de velg

freakyfranky

Aanbevolen berichten

Vandaag de ZZZ uit zn winterslaap gehaald , toen ik de hoes ervan afhaalde zag ik wat muizenkeutels liggen en ik dacht , daar gaat mn kap of mn kabelboom of iets. Het bleek mee te vallen , niks aparts te zien. Ik draai de sleutel om en na ruim 6 maanden slaat die direct aan , niet te geloven. Effe n klein rondje gereden en toen ging ik de wielen wisselen en rechts voor allemaal spetters in de wielkast , olie. Toen ik de velg bekeek kon je goed zien dat er aan de binnenkant een olievlek op zat en dat er olie in het binnenste randje van de velg gestaan had. Natuurlijk is die olie tijdens mn ritje rondgeslingerd in de wielkast en zo de spetters gemaakt. Eerst dacht ik dat de muizen misschien een remslang doorgeknaagt hadden maar als we druk op de remmen hielden zagen we niks lekken. Dan moet het de schokbreker zijn , maar hij veert niet echt slecht. Ik heb nu alles schoongemaakt met remmenreiniger en overal karton tussen gestoken om te zien waar morgenvroeg de eerste druppels olie op zitten !

Hoeveel olie zit er in een schokbreker ?

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hoop voor je dat het meevalt maar zou toch eerst willen weten waar het vandaan komt voordat ik er weer mee zou gaan rijden.

En een beetje zonde nu pas uit de winterstalling, zo heb je toch al enkele mooie dagen gemist om dakloos rond te rijden.

Link naar reactie

Ik dacht eerst ook remvloeistof dus heb ik vlug met mn vrouw zn tuingietertje alles afgespoeld met water , maar t bleef vettig en remvloeistof lost toch op met water , dacht ik ?

Morgenvroeg zet ik een streepje op het remvloeistof potje en als het niveau na een tijdje zakt is t duidelijk , maar ik denk toch meer aan olie !

Link naar reactie

weet je zeker dat je oliegevulde schokkers hebt,zijn die dingen niet vaak gasgevuld?

In gasgevulde schokdempers zit afaik ook olie.

Er zit een gaskamer in met piston die druk zet op de olie (tegen schuimvorming), maar de demping komt afaik altijd uit de olie zelf.

Het kan wellicht ook stuurbekrachtigingsvloeistof zijn die langs de stuurstang naar je velg druppelt.

Als je verse (dus niet met zand vervuilde) olie ziet liggen dan kan je vrij goed voelen of het remvloeistof is of andersoortige olie. Als je remvloeistof tussen duim en wijsvinger neemt en ze over elkaar wrijft dan zou dat stroef aanvoelen (stroever dan dat je met olie zou verwachten).

Link naar reactie

Vandaag hier wat rondgereden in de buurt , hobbelwegetje , veel remmen. Thuis het wiel eraf gehaald en , het is toch de schokbreker , de veerschotel is vettig en de rest is allemaal droog.

Als ik er rechts een nieuwe onderzet , moet er dan links ook een nieuwe onder ?

Op het plaatje staat BMW , Sachs , Boge en 2 lange nummers , maar als ik die nummers intik op de sachs website komt er niks uit , beetje oud misschien (1998)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in