Ga naar inhoud

koeling of iets anders?

Guido

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik stond net pakweg 10 minuten in een file, toen ik ineens zag dat de temperatuur van de motor in het rood ging. Snel motor uitgezet, na een minuut ogeveer weer aangedaan en weer rood. Echter, na 50meter rijden daalde deze en na zon 500 meter stond hij weer in het midden. Dit laatste stuk was vanaf afslag richting huis, dus een stuk van 60 en 20-30km p/u. Is het een storing van het systeem? Meter ging bij het rijden namelijk bizar snel omlaag.

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

In het rood is nooit goed natuurlijk maar het feit dat de temperatuur daarna weer in het midden kwam kan op een storing duiden.

Zou de boel zeker checken of laten checken!

Link naar reactie

Terug van de garage. De plug van de ventilator schoongemaakt en daarna heeft de auto uur lang stationair gedraaid, maar hij liep niet weer op tot rood. Advies gekregen dat als het aanhoudt, de sensor als eerste vervangen zou kunnen worden.

Link naar reactie

Hoop ik ook, volgende keer als ik stil sta in een file zal mijn oog direct naar de meter gaan van de motortemperatuur ;).

Link naar reactie

Bij mijn Z3 was/is alles vernieuwd , thermostaat , radiator , expansievat , waterpomp , contact om (elektrische )ventilator te sturen , dop expansievat om uiteindelijk ook koppakking te vervangen ....

aangepast door bojan
Link naar reactie

^ zo dat is niet prettig, al die onderdelen vernieuwen. Ik heb de afgelopen dagen geen last gehad dus het euvel lijkt opgelost.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik had dit zelfde probleem met mijn eerste auto, een Volkswagen Golf 4 v5 2.3.

Het was zo erg dat de koelvloeistof eruit vloog tijdens het stil staan. En als ik ging rijden was het probleem weg omdat de motor werd gekoeld door de "rijwind" :)

Wat bleek nou. Een over andere knuppel was bij de garage vergeten om de stekker van de koelfan (of hoe dat precies heet) terug te plaatsen. <_<

Erg vervelen dit soort problemen. Het probleem was wel meteen opgelost toen het stekkertje terug was geplaatst.

Ik hoop ook voor je dat het zo goed is. Dan heb je weer een meevallertje :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in