Ga naar inhoud

(Elektrische) Stoelbediening demonteren in een Z4?

Maurits

Aanbevolen berichten

• Administrator

De titel is wellicht wat ambitieus in verhouding tot wat ik wil:

- ik heb beige M stoelen met aan de zijkant dus beige plastic waarin de zwarte (elektrische) stoelbediening zit;

- op basis van ervaringen met mijn vorige Z weet ik dat dit beige plastic na verloop van tijd anders verkleurt dan het leer;

- omdat ik verder geen beige plastic, maar wel zwart plastic in mijn auto heb, heb ik er daarom liever zwarte "covers" op.

In dit plaatje gaat het dus (slechts) om het vervangen van nummer 5.

31.png

Heeft iemand zijn / haar stoelbediening wel eens gedemonteerd? Mijn verwachting is dat er 1 / 2 schroeven of torx bouten in de cover zitten (in ieder geval 1 onder het ronde afdekplaatje) en dat als je die losdraait nummer 4 en 5 er samen af komen. Nummer 4 lijkt dan in nummer 5 geklikt te zitten en zou er dus relatief makkelijk uit te halen moeten zijn. Mij is in het plaatje niet helemaal duidelijk wat het derde onderdeel van nummer 6 is (bestaat uit twee bouten en een voor mij niet bekend onderdeel) en of ik daar nog iets mee moet.

Ik kan er gewoon aan beginnen (zal ik binnenkort sowieso wel doen) en zien wat ik tegenkom. Zo moeilijk kan het niet zijn zou je zeggen. Maar om nu te voorkomen dat ik wat mis waardoor ik iets mol; heeft iemand dit al eens uit elkaar gehaald en klopt mijn aanname over hoe e.e.a. in elkaaar zit een beetje?

Veel dank voor jullie antwoorden!

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• 2 weken later...

Beste

Ik heb geen verstand van die stoelbediening maar wel ervaring met het demonteren van een stoel uit mijn z

Als je alle bedrading los gaat halen, blijf dan van je contact af of haal vooraf even je accu los.

Doe je het niet blijft je airbag lampje branden :-( een reset is dan nodig is niet eenvoudig heb ik ondervonden.

Vrijdag ga ik naar Ruud in Reeuwijk

Succes met demontage

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in