Ga naar inhoud

Z4 2.0i loopt stationair wat onrustig - erg?


Individual

Aanbevolen berichten

Goed, ik heb totaal geen verstand van motoren, dus ik vraag het hier maar eens.

Als ik met mijn autootje even ergens moet wachten - en de motor loopt dus stationair - dan zit ie zo rond de 750 toeren. Dat lijkt me netjes. Alleen gebeurt het een enkele keer dat ie heel even terugzakt naar 500. Dat is duidelijk te weinig, want dan gaat er een trilling door de auto heen (want de motor 'protesteert'). Vervolgens is ie net zo snel weer terug op 750 toeren. Dit alles duurt misschien een halve seconde.

Ik heb er verder helemaal geen last van. Het zou alleen een beetje lullig zijn als pas achteraf blijkt dat ik dit had moeten herkennen als de voortekenen van een enorme berg ellende. :P

Dus is dit normaal? Erg? Moet ik hier iets mee? :blink:

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Kan volgens mij echt van alles zijn, (gasklephuis, bougies, afstelling stationairloop, etc.,etc.). Dat zijn allemaal geen hele verschrikkelijke dingen, maar wel iets om even in de gaten te houden (met name of het vaker gaat voorkomen). :thumbs_up: Ik zou er geen jaren mee doorrijden, maar je hoeft er echt niet meteen mee naar een garage. Als je motormanagementlampje er ook bij gaat branden zou ik wel meteen even langs een garage wippen.

Link naar reactie
  • Administrator

^ Nooit een slecht idee natuurlijk, alleen de dealert die vraagt daar het nodige voor ben ik bang. Moet je binnenkort niet in de buurt van Reeuwijk zijn Jeroen?

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.