Ga naar inhoud

van welk apparaat is deze kabel (kabelgoeroe gezocht) deel 2

Aanbevolen berichten

In mijn auto ligt een kabel van een navigatie apparaat. De verkoper kon helaas niet met zekerheid zeggen maar dacht van een Garmin navigatie.

Ik wil graag weten waar deze kabel van is zodat ik een bijbehorende navi kan kopen en dat alle voorbereiding er al ligt. Tegen de voorruit heb ik een gps antenne zitten van ARAT specialhalterungen. De kabel die in de navi gaat heeft de volgende type aanduiding:

HRS AWM 20279 VW 1 80C 30V E177865-DK Cheng UEI.

Google leert me dat dit een S-ATA kabel is. Zijn er hier mensen die een soortgelijke kabel hebben of een Garmin die dit kunnen bevestigen ?

aangepast door Mark77
Link naar reactie
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mark, hoezo weet je zeker dat het van een navigatie is? Hoe ziet de andere kant van de kabel eruit?

Ik heb vroeger heel veel Garmin verkocht, TomTom, Mio en al die spullen. Ik kan je met zekerheid zeggen dat Garmin normaliter met een trapeziumvormige mini-usb aangesloten wordt.

Link naar reactie

Dat is inderdaad helemaal correct!!!!

Dat was als ik me niet vergis een navigatie uit 2005.

Ik heb geeneens rekening gehouden met dergelijke antieke mogelijkheden...

In dat geval zou ik de boel eruit trekken en nieuwe spullen leggen.

Link naar reactie

Ik heb geen idee hoe de andere kant van de kabel zit. Deze is weggewerkt onder het dashboard. Ik vermoed dat de kabel op een punt is afgetakt naar de massa oid.

Daarnaast heb ik nog een ARAT gps antenne. Zou dit misschien de andere kant van de kabel kunnen zijn ?

Link naar reactie

Ik heb ook dit kabeltje nog bij mijn oude zooi liggen en inderdaad met een 12volt aansluiting.

Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar het kabeltje gewoon netjes weggewerkt en de aansluiting ergens verstopt dit was bij mij ook het geval bij de vorige carkit.

Om het zeker te weten zou ik hem toch gaan opzoeken en niet afknippen ofzo, dat geeft eerder problemen.

De aansluiting van dit kabeltje is tegenwoordig geen standaard meer dus kun je niet meer hergebruiken.

Link naar reactie

@Robert, Ik heb zelf geen navi. Ik wil er 1 kopen voor de z, maar ik wilde dus graag degene kopen die op de kabel past. Die verkoper heeft me al 10x beloofd om te bellen, maar nog steeds niks. Ik heb geen zin om iedere keer er achter aan te bellen dus vandaar deze manier.

Link naar reactie

En de winnaar in de quiz raad de draad is geworden: CorvH HAL2001. Gefeliciteerd

IMG_0267.jpg

Ik heb vanmorgen de hele bende eruit getrokken. Een wirwar van draden kwam er achter het dashboard vandaan. Toch wel fijn z'n standaard bmw iso stekker NOT.... Hier en daar slecht soldeerwerk wat ik heb losgemaakt en netjes met isolatie tape heb dichtgemaakt. Ik heb nu alleen nog een gps ontvanger tegen de voorruit aan zitten en die ga ik waarschijnlijk ook weghalen aangezien die waarschijnlijk net zo oud is. Moet alleen even kijken hoe ik de A stijlen kan losmaken.

Ik kwam trouwens nog een stekker tegen achter het dashboard waar ik geen flauw idee van heb waar deze voor is. Het ziet er uit als een officiële bmw stekker, maar waar hij hoort en voor is is me een raadsel. Roept u maar:

IMG_0268.jpg

IMG_0270.jpg

aangepast door Mark77
Link naar reactie

Is inderdaad een originele BMW stekker. Ik weet niet welke opties je allemaal hebt...waarschijnlijk is het van de kabelboom en kun je daar naderhand iets op aansluiten. Dus post eens een foto van je middenconsole (voor en achterzijde). Dan zoeken we het gezamenlijk verder uit...

Link naar reactie

euhm. foto voorkant middenconsole gaat lukken, maar foto achterkant console ? Ik heb hem niet uit elkaar gehad en dat was ik ook niet van plan.

console.jpg

optielijst:

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamic stability control
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Airbag for front passenger
S302A ALARMANLAGE Alarm system
S343A TECHN.INTERIEUR-OBERFL.MATTCHROM Chrome Line interior, matt
S346A CHROME LINE EXTERIEUR Chrome Line exterieur
S388A VERDECK SCHWARZ Softtop, black
S395A UEBERROLLSCHUTZSYSTEM Rollover protection system
S398A VERDECKBETAETIGUNG ELEKTRO-HYDR. Softtop, electromech. semiautom.
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours
S441A RAUCHERPAKET Smoker package
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
S530A KLIMAANLAGE Air conditioning
S550A BORDCOMPUTER On-board computer
S687A RADIOVORBEREITUNG Radio preparation
Code Description (interface) Description (EPC)
S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN White direction indicator lights
S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Battery master switch
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe
S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Delete cross-pattern operation
S886A HOLLAENDISCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature Dutch
S925A VERSANDSCHUTZPAKET Transport protection package
BMWVIN.COM - Online BMW Vin Decoder
Code Description (interface)
Description (EPC)
S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% Differential lock 25%
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sports leather steering wheel
S287A LM RAEDER/STERNSPEICHE 64 BMW light alloy wheel, star spoke 64
S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights
S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer

aangepast door Mark77
Link naar reactie

Welke schakelaars zitten er op de achterkant? Alarm, elektronisch dak, hardtop verwarming? Het zou eventueel een van die kunnen zijn...maar ik zou het zo 123 niet weten. Weet wel dat de elektrisch dak stekker een roze kleurtje heeft.

Link naar reactie

Ohw op die fiets.. alle drie. Alarm werkt, elektrisch dak werkt en hardtop verwarming heb ik volgens mij ook al gebruikt, maar weet niet hoe snel een ruit droog moet zijn. Naar mijn beleving werkt alles in de auto.

kan het een aansluiting zijn voor een officiële bmw radio ?

aangepast door Mark77
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in