Ga naar inhoud

Uitlezen computer bij dealer kost?

Sanmarco

Aanbevolen berichten

Hoi daar,

sinds kort de blijde eigenaar van een 2005 2.5 z4. Enige dagen geleden begon mijn emissielampje te branden. Aan de auto merk ik verder niks

maar ik wil het toch zeker weten.

Ik dacht dus even snel bij de dealer langs te rijden en snel even uitlezen. Wat ik te horen krijg is dat dat minimaal een half uur duurt en dus tegen normaal uurtaief gaat (let wel 100 euro p/u). Het kan dus nog langer duren als er niet direct iets gevonden wordt en er meerdere protocollen doorlopen moeten worden, zo werd mij verteld.

Ik wilde toch eens polsen of dit normaal is, ik vind het wel heel veel geld voor het opspeuren van een storing.

Kan iemand mij hier meer over vertellen?

groet Marc

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

• Administrator

Het is in ieder geval in Amsterdam volkomen normaal, weet ik uit ervaring. Verwacht daar verder ook geen service of kennis ten aanzien van je z4 ...

Link naar reactie
  • Administrator

Misschien wil Roger hem wel tegen een kleine vergoeding (lees: donatie) voor je uitlezen laat maar, dat werkte vorig jaar bij Ruud ook niet :lol:

Link naar reactie
  • Administrator

Welkom hier Marc,

wat Roger probeerde te resetten was het airbaglampje (wat nog steeds niet is doorgebrand <_< ).

Gezien ik eerder het airbag lampje heb laten resetten bij de dealer voor 65euries en geen afkeur is laat ik hem mooi branden

tot ooit een member met juiste apparaat komt (althans weet hoe het werkt....lees je mee Sander :lachen: )

Vorig jaar heb ik ook het emissielampje aangehad omdat ik er verkeerde brandstof had getankt (E10 biofeul)

ik wist dus de reden en had toen de bluetooth ELM327 interface gekocht (ongeveer 10euro) en via deTorque (andriod app) gereset.

Succes.....

Link naar reactie

Thanx iedereen!

Na een telefoontje met de dealer heb ik de afspraak afgezegd. Geen zin om 100 euro te betalen en nog geen zekerheid te krijgen. Ik ga eens een belletje naar reeuwijk doen voor een controle. Gelijk vragen of de rest van de auto ook gecheckt

kan worden voor mijn garantie afloopt.

Ik zal me binnenkort even voorstellen. Even een paar mooie pics schieten als de zon gaat schijnen!

Link naar reactie

Nou dan heb ik een betere voor je....Bij mij ging enkele weken geleden tijdens het koude weer dat lampje ook branden....en niet meer uit. De bmw dealer in Otterlo vertelde ook dat het de carterventilatie(klep?) kon zijn, dat was een bekend probleem. :rant:

Ik heb een Xcarstyle dakmodule en die stopte er een week of 2 geleden ook mee, de dealer van die module adviseerde om hem even uit de draadboom te verwijderen. Ik denk...niks daarvan, gewoon de massaklem van de accu los, contact even aan en uit dat alle spanning weg is. en voor de zekerheid nog een aantal malen de massaklem los en weer vast gemaakt. Met het idee....dan is alles gereset.

Het tegendeel was waard....alles in storing, en dan meen ik ook alles...geen display meer, geen richting aanwijzers, geen grootlichtcontrole lampje, instrumenten verlichting over de flos...airbag en emissielampje nog steeds brandend...drama. :cold:

Vanochtend naar een universeel diagnose bedrijf en er was geen goede diagnose te stellen want de apparatuur kwam niet voorbij mijn combiinstrument(dashboard). de voorspellingen en gissingen waren somber... :blink:

Vervolgens dan nogmaals de pluspool los(alles bleef branden?, maar er hing nog een acculader onder de motorkap)...Die ook los gehaald zodat alles echt uit was.

Pluspool aangesloten...ALLE PROBLEMEN OPGELOST !!!! Alles werkte weer naar behoren, zelfs de dakmodule en alle controle lampjes waren uit.

:groupwave:

Nu nog je antwoord...Hier in omgeving beek en donk betaal ik normaliter 25,- voor het uitlezen. Voor dat bedrag zijn er al OBD apparaten te koop op internet.

Mvrgr Bert :petje:

aangepast door Edwin
full quote verwijderd
Link naar reactie
  • Administrator

^ BMW Amsterdam is helaas wat duurder. Ik heb bij BMW Amsterdam in het verleden meermalen tussen de EUR 50 en EUR 80,- betaald, om uitsluitend het uitlezen te laten doen, dus voor dat geld nog geen enkele vorm van herstel.

Ten aanzien van de accu oplossing:

a) ik denk dat je dan geluk hebt gehad; bij een BMW werkt dat doorgaans niet en blijven de storingen gewoon opgeslagen;

b) ik zou bij een brandend emissielampje altijd willen weten wat er aan de hand is. Ik denk dat het zeker 8 van de 10 keer niks ernstigs is, en vaak zelfs echt niks is, maar de eerste keer dat ik het ooit zag branden stond ik 100 km later met nog maar 4 werkende cilinders en een motor die bougies at... Dat wens je niemand toe, dus ik zou toch zekerheid willen en als ik de topic starter was even de stroing laten uitlezen.

Link naar reactie

Ben het helemaal met Maurits eens, lampjes gaan niet voor jan met de korte achternaam branden, dus altijd nakijken en bij Ruud gaat dat prima....

Link naar reactie
  • Administrator

voor mijn garantie afloopt.

Je hebt nog garantie?, wat houd je tegen om dit dan bij de dealer te laten doen...is toch een garantie gevalletje

Link naar reactie

@Ruud-19

als je een keertje in de buurt bent kan ik je airbag lampje ook resetten, dit natuurlijk alleen maar als je sensormat niet de oorzaak is. zie ook de link hierover.

https://www.bmwzforum.nl/index.php?/files/download/92-z3-how-to-airbaglamp-sensormat-zelf-overbruggenpdf/

Link naar reactie
  • Administrator

Maakt niet uit, maar een storing valt toch ook gewoon onder de Bovag garantie.

Gewoon naar de garage waar je hem hebt gekocht en het ''mankement'' voorleggen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in