Ga naar inhoud

Ebay vraag

Aanbevolen berichten

Ik ben even het ebay spoor bijster.

Ik bied op een artikel waarvan het laatste bod 35.50 is. Ik voer een maximum bod in van 45 en ik krijg meteen een melding dat ik ben overboden (ok dat begrijp ik), maar het maximum bod is ook gelijk 45. Dat begrijp ik even niet. Ik had gedacht dat het bod dan met 1 of 2 euro omhoog zou gaan en niet gelijk met 10.

Iemand die me dit kan uitleggen ? ik wil nog wel hoger bieden, maar wil uiteraard niet dat mijn maximum bod gelijk het huidige bod wordt.

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dat is afhankelijk van wat een andere bieder als maximum bod heeft ingevoerd.

De vorige bieder heeft dus meer als 45 euro ingevoerd en ben jij weer overboden.

Pas als je boven zijn hoogste bod komt gaat het weer met kleine stapjes omhoog.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Ebay heeft toch al een autobid? Je krijgt ook een mailtje als je overboden wordt.

Snipesoftware is volgens mij al meer dan 5 jaar overbodig.

Het enige wat je met snipesoftware bereikt is dat -als je de hoogste bieder zou zijn- je een andere bieder geen gelegenheid zou geven om z'n maximumbod te herzien en te verhogen. Daarintegen kan je dat zelf dan ook niet.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Dat wat je ervoor over hebt ;)

Ik denk dat zowel ebay als de verkoper geen bezwaar hebben als je een ontzettend hoog bedrag invult hoor.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Waar gaat het dan over?

Ik vind aftermarket pedalen die ingezet zijn met briljanten met een totaalgewicht van 150 karaat voor 45 euro helemaal niet veel als ik eerlijk moet zijn :wacko:

Zonder een link naar het werkelijke product kan natuurlijk niemand onderbouwd zeggen wat dit eventueel aan waarde kan vertegenwoordigen. <_<

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ja of je mist de veiling. Ik heb zo vaak een veiling verloren door op het laatst een bod in te brengen, en dan bleek dat het hoogste bod al 3 dagen daarvoor was ingegeven.

Goed, je beschrijft precies de loopwijze die ik al eerder aangaf. Er zit net zoveel voordeel in als nadeel. Wat je zelf als voordeel aangeeft kan ook voor jezelf als nadeel zijn. Of je er profijt van hebt gehad kan je niet zeggen. Je weet immers niet hoe het anders gelopen was. Of je moet een werkende glazen bol hebben :lol:

Het grootste voordeel om van autobid gebruik te maken is dat je andere snipers te snel af bent. Snipen gebruik je om echt een koopje te scoren, met een beperkte mate van succes. Als je het product echt wilt hebben, en je wilt niet afgetroeft/gesniped worden, dan kan je beter autobid gebruiken. Dan kan je immers ook je bod herzien. Snipen werkt dan ook alleen maar als er weinig animo voor de veiling is (aka iedereen bied veel lager dan dat jij ervoor bereid bent te betalen), of als iedereen er op gaat snipen ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in