Ga naar inhoud

Boordcomputer bc inbouwen


RudiDan

Aanbevolen berichten

Ben ik even teleurgesteld heb alle componenten voor de bc in te bouwen

Nl. Klokje hendel tempvoeler .dacht het plug en play zou zijn niet dus.

Iemand die weet of er een kabelboom voor te krijgen is met de aansluitingen?

Heb hier al veel geleerd over m'n ztje daarvoor dank aan allen en ooit hoop ik anderen ook eens te helpen.

Mvg rudi

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geef me even wat meer info over je auto...

Ik heb zelf een facelift variant. En was vorig jaar ook voornemens van een analoog klokje naar een digitaal klokje te gaan.

Heb uiteindelijk ervan afgezien omdat ik geen idee had hoe de kabels en stekkers aangesloten moesten worden.

Link naar reactie

Is vin nr la28665

Voor hendel aan het stuur is alles er evenveel pinnetjes maar aan klokje heb ik de kabel niet weet ook niet of er een module nodig is .normaal niet en volgens realoem alles aanwezig vanaf 06/1996

Dank op voorhand

aangepast door RudiDan
Link naar reactie

Als ik het goed begrijp heb je een Z3 uit 1996. Dit is een prefacelift die geleverd zijn met het vierkante klokje/boordcomputer.

Jij wilt dus nu je console gaan ombouwen naar de facelift variant met het ronde digitale klokje?

Als ik me niet vergis wordt het analoge klokje aangesloten met een 3 polige stekker. Het digitale klokje moet met een 6-polige kabel aangesloten, toch?

Heb je het digitale klokje nieuw gekocht of 2e hands? Kijk eens even in dit topic met de links: het was mij niet zeker of een 2ehands klok in een andere z3 dan de donorauto kan:

Terugkomende op jouw verhaal je hebt nu jouw vierkante boordcomputer werkend en om hem naar facelift over te zetten schijnt het te kunnen dat je enkel het frontje overzet.

Laat maar weten. Ik heb wel wat meer specifieke informatie nodig over wat je van plan bent, wat je situatie nu is en dat soort zaken. Eventueel ondersteund met at fotomateriaal. Anders blijft het een beetje cryptisch en gokwerk voor mij over wat de bedoeling nu precies is.

Link naar reactie

Even voor de duidelijkheid,ik heb een z die gemaakt is 12/1996 in de fabriek.

Met gewoon digitaal klokje in voor het uur dus rechthoekig.

Nu wilde ik de boordcomputer erin zetten .heb ik gekeken op realoem en daar stond vanaf 06/1996 zouden deze voorbereid zijn.

De componenten heb ik aangeschaft via eBay . Nu voor de hendel deze ging erin alle stekkers aanwezig temp voeler ook .

Juist het klokje past de fitting niet nu met 6 pinnetjes en bc met. 12 pinnetjes.

Daarom vroeg ik me af of ik een kabelboom voor bc nodig had.

Link naar reactie

Zo nu wilde ik het zeker weten en ja hoor onder de aibagmodule zat ie Pffff waar verstoppen ze het toch.

Maar nu ik deze heb aangesloten branden er geen lichtjes nog op knop bc of uur.

Zekering 35 & 46 zijn aanwezig .iemand idee wat er nog te kort is

Oja de bc werkte toen ik deze haalde.

Wie heeft er een idee ben er bijna nu hè

Oja waar moet de gong lol zie ik deze nog niet heb aangesloten maar heb geen idee waar deze kan zitten.

aangepast door RudiDan
Link naar reactie

Nieuwe update de bc werkt had stekker niet diep genoeg gezet dom van me lol.

Iemand idee of de bc moet ingesteld worden of doet hij dat automatisch ?

Nogmaals dank voor de hulp ben nu trots ik ook,de bc heb .

Link naar reactie

Even gaan rijden om te zien of hij werkt want er was iets van 36 u tijd om te activeren .maar hij werkt wel.

Juist niet helemaal correct

Iemand nl handleiding van gebruik bc.

Met veel dank terug rudi

Link naar reactie

Aan allen die beholpen hebbe een dikke merrie . De bc werkt prima en ja ik moet meer mijn handleiding gebruiken e daar stond alles int nl uitgelegd thx thx thx

Een zeer blijde z rijder .

En nu op naar volgende uitdaging het dwa systeem .

Hier mag slotje op

Link naar reactie

Even een update , ik zag er vragen waren van de -40 graden .

Nu ik de buitenvoeler had vernieuwd kreeg ik ook die -40 graden meeting , maar na enkele uren werd de juiste meeting doorgegeven .

Dus gewoon de voeler laten gewennen aan de omgeving en het is opgelost.

Groeten r

aangepast door RudiDan
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.