Ga naar inhoud

z3M ......en nu gewoon weer beter


Aanbevolen berichten

Tsja daar zitten volgens mij ook de sensoren, dus afwachten maar, volgende week zien we wel weer....

Wordt dus donderdag bij roodkapje....

aangepast door pampus
Link naar reactie

Hmmmmm, we kunnen ook praten, het is net de tandarts, het kost geld, het doet pijn en achteraf ben je blij, gezellig Pim........

Link naar reactie

Zo en nu de laatste update (naar ik hoop) van het zieke :m: - tje. Gisteren om 11 uur gemeld bij het clubhuis west en daar trof ik, naast Ruud, Pim (dat wist ik) en Arno. Pim was z'n kleppen deksel aan het uitbikken en Ruud was de single Vanos aan het uitbouwen. Arno was gewoon aan het koffie drinken. Die Alpina van Arno is toch wel een heel mooie auto. De modificaties aan Pim z'n 2.8 waren wel errug interessant om te volgen, dus een hoop geleerd over axiale speling op Vanos en nog veel meer andere zaken. Het was overigens wel koud.

avvr-2.jpg

Een paar uurtjes later waren de belangrijke zaken bij Pim wel opgelost en zou hij een proefritje gaan maken. Mooie gelegenheid om mijn M op de brug te zetten en jahoor hij had weer olie gelekt. Na nog een keer inspuiten en een tijdje stationair draaien konden we ongeveer de plek bepalen en ja, wat ik al vermoede het zat in de richting van het olie filter huis. Dus lucht inlaten uitbouwen, gaskabel los, veerpootbrug eruit enzovoort enzovoort.

Het was dus inderdaad het t-stuk voor het oliedruk lampje en oliedruk temperatuur. (zie rechterfoto, het messing stuk) Deze zat gewoon niet goed genoeg vast en daar is hij dus op gaan lekken. Een kwartslag aangedraaid (hij zit nu muur vast), draadje van het oliedruk lampje verlengd (solderen dus) en toen weer alles terugbouwen.

pano-avvr-1.jpg

Een uurtje later zag alles er weer normaal uit. Bodemplaten eronder en nu maar afwachten.

Ik ben blij dat het een releatieve kleinigheid was en dat mijn vermoeden juist was. De s50 heeft nog nooit gelekt en de lekpartij is ergens begonnen na de apk keuring en de inbouw van de oliedruk meter. De :m: is weer 110m procent gezond en dat stemt mij zeer verheugd (euforisch :) )

Ruud, Arno en Pim bedankt voor de gezellige dag en ieder forum member bedankt voor het meedenken, moed inpraten en andere acties.

aangepast door pampus
Link naar reactie

Nu vanochtend toch weer wat druppeltjes gevonden, maar niet zeker of het echt van mij is. Even naar medemblik geweest (260 km) uit en thuis. Twee uur in medemblik geweest, lag niets. Vanavond maar weer op een 'schoon' plekje gezet en morgen maar weer kijken. Wel een nieuw kwaaltje ondekt, de cruise control klapt er niet meer uit als je remt. Dat is best wel schrikken, dus dat ook weer nakijken.

Het was wel een geweldige rit, even na Hoorn echt op z'n staart getrapt, vrijwel geen autoos op de weg en dan 10 sec los, echt waanzinnig, ruim 200 km plus, blijft fascinerend. Ik zal maar niet zeggen hoe hard het echt ging......

Ik ben en blijf ongelooflijk blij met de M.......

Morgen maar kijken, het blijft heel moeilijk zichtbaar.....

Link naar reactie

Theo,

Kijk toch maar uit, voor je het weet ben je je rijbewijs kwijt, en kun je de Paasrit ook nog onder je schoenen schrijven.

Er stond enkele dagen terug nog iemand ergens op het forum met deze ervaring.

gr

Link naar reactie

Tsja ik weet het, maar ja paasrit rij ik niet (jammergenoeg) en soms moet je geluk hebben..... Enne je mag daar sowieso 130.......

Link naar reactie

Alleen de bodemplaten zijn 'ont-olied', Theo.

Misschien dat (en dat hoop ik van harte!) het de laatste restjes olie waren die van het blok hun weg naar beneden hebben gezocht?

Nu ik heb er met de zaklamp onder gelegen en alles zag er zeer droog uit, oliepeil gecontroleerd, was perfect, de auto rijdt als een gek, motorkap open, maar ja de inlaat zit echt in de weg, je kan net de sensor zien van de oliedrukmeter, nu die is schoon. Morgen maar eens een spiegeltje kopen, kijken of ik dan meer kan zien.

Het is allemaal niet erg, maar het irriteert, de cc is enger, daar moet echt wat aan gebeuren, misschien bij het terugzetten iets over het hoofd gezien. Stengel werkt goed, ontkoppelen klapt tie eruit, echter bij remmen blijft hij aan en dat vindt het m-tje niet fijn. Als je de rem loslaat accelereert tie als een gek, gelijk resume, apart, maar wel gevaarlijk..... Misschien iets van een schakelaar die niet meer werkt.

Kortom we blijven lekker bezig enne het hoort er allemaal bij toch.

Link naar reactie

Dusalleen het eerste cijfertje op je teller was 'verkeerd'? :)

Yepp, daarna wordt het echt fout....

  • Like 1
Link naar reactie

Pim het hoort er gewoon bij, anders moet je maar een Mercedes A kopen (hahaha) of een prius......

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.