Ga naar inhoud

Carsoft voor V6.5 interface


DutchSpace

Aanbevolen berichten

Dus jij gaat me nu vertellen dat jij geen dongel nodig hebt :blink:

Wtf is een dongel? :blink:<_<

Ik heb gewoon zo'n ebay setje met OBD en OBD2 stekkers, die heb je toch al eens gezien? Die heb ik toch van de zomer in jouw zzzz gestoken?

http://www.ebay.com/...46d1326&vxp=mtr

Gewoon rechtstreeks op de seriele/rs232 poort aansluiten en die carsoft installeren.

Welke versie ik heb? 6.5 is een bestandje van 25 mb.

http://www.mymotiv.c...oft-65sp1cracks

Onderaan de pagina kun je hem downloaden :lol:

Hier heb je een handleiding.

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=carsoft%20bmw%20pdf&source=web&cd=6&ved=0CFoQFjAF&url=http%3A%2F%2Fwww.sinodownloads.com%2Fdown%2Fdownload%2FPDF%2F3505001-BMW_Carsoft_INTERFACE_6.5_installation_user_manual.pdf&ei=eCofUZuoF4aMswaeuIHIDA&usg=AFQjCNFjomaJZJ9jNmoPKfRW84MJHPhQMQ&bvm=bv.42553238,d.d2k&cad=rja

aangepast door gsusivo
Link naar reactie
  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb zo'n handheld ding gekocht (rond de EUR 60, als ik me niet vergis), volgens mij ook bij Smeets. 't Is een kastje met maar een paar knoppen en een klein LCD-displaytje. De codes op het display kan je terugvinden in een papieren tabel, die codes naar foutmeldingen vertaalt: niet ideaal, niet supergebruiksvriendelijk, maar wél betaalbaar!

Het apparaatje werd geleverd met een OBD-II kabel, plus adapter voor de ronde, pre-OBD2 aansluiting. Heb hiermee probleemloos m'n 1997 2.8 kunnen uitlezen en storingsmeldingen/service-interval mee kunnen resetten.

Op de limborit gaf dat ding aan dat een van mijn nokkenas/krukassensoren defect was.

Na het bij de dealer uit te laten lezen (alvorens veel geld uit te geven). Bleken er foutmeldingen van de injectie/verbranding te komen.

Nader onderzoek wees toen uit dat de rubberbalg van gasklephuis-->LMM stuk was.

Link naar reactie

^ Ik weet niet of je voor Carsoft een licentie moet hebben, maar als dat wel zo is dan snap ik het wel.

Ik ken fabrikanten die zetten de software en updates op internet, die kun je gratis downloaden en de trial versies proberen.

Maar als je het echt wil gaan gebruiken moet je een dongel hebben waarvoor je de hoofdprijs betaalt.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Na lang zoeken toch nog Carsoft aan de praat gekregen op mijn ZZZ 2,2 bj 2001.

Via ebay serieel interface gekocht met de twee bekende stekkers.

Onder dashbord is alleen DME motormanagement uit te lezen en de rest (airbag, ABS.......) uit te lezen met ronde stekker onder motorkap.

Gebruik Carsoft 6.5 Sp1 met een crack en werkt perfect.

Heb Airbag lampje kunnen resetten omdat stoelsensor defect was en ABS lampje omdat wielsensor rechts achter slecht signaal geeft (af en toe).

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Is er iemand die bekent is met uitleesapparatuur die verkrijgbaar is op EBAY.DE.

Je komt daar diversen apparaten tegen die foutmeldingen opsporen en kunnen resetten.

Lijkt mij erg handig.

Graag ervaringen.

Gr.Jan

aangepast door Ruud_19
topic samengevoegd
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Oeps was mijn vraag kwijt dacht in eerste instantie dat het niet gepost was (moet nog veel leren)vandaar deze late reactie.

sandere39 ik heb geen voorkeur voor welk uitlees apparaat,maar ik lees wel dat er wat installatie problemen kunnen ontstaan met Carsoft.

Ik neem even contact op met Smeets Solution voor advies.

Gr.JanG

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.