Ga naar inhoud

Carsoft voor V6.5 interface


DutchSpace

Aanbevolen berichten

ok,nee ik dacht dat de z3 een borgwarner bak had of zoiets.

de anderen hebben een ZF

maar goed carsoft heb je in principe zat aan,pas als er meer mogelijkheden in de auto zitten heb je meer aan dis,en progman etc.

bij de z4 kun je bv je car & key memory zelf instellen met progman.

dis is wat uitgebreider dan carsoft.

heb ik wel een goed adresje voor hoor als je die programma,s en bijbehorende interface wilt hebben.

Link naar reactie
  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...

Wat ik nu heb is al meer dan wat ik kreeg toen ik nog een USB dongle kabel gebruikte met mijn andere laptop zonder RS232 (toen gebeurde er niks).

Ik ben dus al wel redelijk happy. Ik vraag me nu af of het normaal is dat niet alle modules herkend worden...? Ik zal ze ook niet allemaal hebben, maar ik had toch op zijn minst wel verwacht dat ik bijvoorbeeld ook iets te zien zou krijgen bij ABS/ASC.

Heb jij het wel over de zwarte "BMW Compatible Interface v6.5" met CARSOFT 6.5 of heb je iets anders?

Link naar reactie

Nope, ik heb dezelfde. Mijn laptop was niet v.z.v. een usb poort. Ik was van plan een adpater te kopen maar dit werdt mij afgeraden vanwege "verlies" Dus een HP gekocht met USB poort en functioneerd prima. Wellicht is dat het probleem bij jouw. ABS/ASC zou die gewoon moeten herkennen.

Link naar reactie

aha! ik dacht even dat ik gek werd, maar nu is het duidelijk: dan denk ik dat je je vertypt hebt met USB en COM in je eerdere bericht :-)

Ik had ook al meegekregen (en ervaren) dat je juist met een USB poort (en dongle-naar-RS232) geen resultaat krijgt. Ik heb dus sinds kort ook een echte seriële (RS232) com-poort en nu werkt CARSOFT en krijg ik dus het bovenstaande lijstje.

Maar goed, dan nog: Ik zou dus meer moeten zien volgens jou?

Link naar reactie

by the way: het is wel grappig om de ramen te bedienen met een dialoogvenstertje in Carsoft via de ZKE (Zentral Körper Elektronik) :-)

dat is dan ook bijna alles wat je ermee kan via Carsoft 6.5. Ik heb gezien dat er hogere versies bestaan. Zijn die gratis voor prive-gebruik? en zo ja, heeft iemand die?

Link naar reactie

Dutchspace, gister mijn Z3 2.8 aut. aan de computer gehangen bij Roodkapje, daar kwam dezelfde uitkomst uit. Dat hij aangeeft dat modules niet herkend worden is blijkbaar normaal :)

Als ik zo vergelijk wat ik bij mijn diagnose zag en bij jou, komt het overeen!

Link naar reactie

Iemand hier ervaring met uitleesapparatuur van Smeets Solutions?

Ik heb de BMW B01 bij hun besteld en die leest het eea aan codes op, maar er is voor mijn auto geen codelijst ! Kan er dus geen wijs uit worden.

Nu heb ik een interface van ze toegestuurd gekregen en daarvoor moet ik eerst software op mijn XP-laptop zetten, maar hij vind de interface niet eens, dus hij geeft ook geen "nieuwe hardware gevonden" melding, met als gevolg dat hij dus ook niets gaat installeren :-)

Helaas staat mijn auto hier niet, dus ik kan ook niets aan de auto testen nu, maar misschien hebben jullie tips om betaalbaar zelf mijn ZZZ 1,9 uit 2002 te kunnen uitlezen en resetten ?

Link naar reactie

misschien hebben jullie tips om betaalbaar zelf mijn ZZZ 1,9 uit 2002 te kunnen uitlezen en resetten ?

Ik heb zo'n handheld ding gekocht (rond de EUR 60, als ik me niet vergis), volgens mij ook bij Smeets. 't Is een kastje met maar een paar knoppen en een klein LCD-displaytje. De codes op het display kan je terugvinden in een papieren tabel, die codes naar foutmeldingen vertaalt: niet ideaal, niet supergebruiksvriendelijk, maar wél betaalbaar!

Heb met meerdere van die RS232-connectors gestoeid, zowel via een 'echte' COM-poort, als via een USB-adapter, maar kreeg die niet lekker aan de praat, toen dit ding dus maar gekocht...

Het apparaatje werd geleverd met een OBD-II kabel, plus adapter voor de ronde, pre-OBD2 aansluiting. Heb hiermee probleemloos m'n 1997 2.8 kunnen uitlezen en storingsmeldingen/service-interval mee kunnen resetten.

Ik zal vanavond wel even kijken of een 1.9 uit 2002 in het tabelletje voorkomt...

Link naar reactie

Ik heb zo'n handheld ding gekocht (rond de EUR 60, als ik me niet vergis), volgens mij ook bij Smeets. 't Is een kastje met maar een paar knoppen en een klein LCD-displaytje. De codes op het display kan je terugvinden in een papieren tabel, die codes naar foutmeldingen vertaalt: niet ideaal, niet supergebruiksvriendelijk, maar wél betaalbaar!

Ik zal vanavond wel even kijken of een 1.9 uit 2002 in het tabelletje voorkomt...

Ik had inderdaad dezelfde, en die leest codes, maar helaas geen lijst, dus ik ben benieuwd of jij de lijst wel hebt voor 2002 1,9 !

Ik wacht vol verwachting :)

Link naar reactie

www.bmwdiagnose@gmail.com

mail erik simpelweg en koop bij hem eea ,interface en software hij heeft t en weet er alles van.

Als Pimgmx ook de 1,9 2002 niet in zijn lijst heeft staan en ik deze interface ook niet aan de L*L krijg zodra mijn auto terug is, dan ga ik zeker Erik even mailen.

Thanks voor de tip :clapping:

Link naar reactie

Als ik het boekje moet geloven zijn vanaf 1996 de codes generiek (niet model-afhankelijk).

Ik kan die tabel morgen wel even door de scanner trekken, stuur me een PM met je mailadres, dan krijg je die codetabel als PDFje. Als er meer gegadigden zijn is er vast een mod/admin die dat bestand kan uploaden (de howto-sectie misschien?)

Link naar reactie

Zo, m'n lunchpauze gebruikt om het boekje te slopen, door de scanner te halen en er weer een samenhangend document van te maken.

The things you do for love... :)

@ Finalmente: je hebt een PDF in je mailbox :book:

@ Admins/mods: uiteraard is het PDFje beschikbaar om bijvoorbeeld in de howto-sectie op te nemen

Link naar reactie

Helaas, is het niet gelukt om met uitleesapparatuur van Smeets Solutions mijn 2002 1,9 ZZZ uit te lezen.

Met de B01 uitlezer kwamen er wel een aantal codes uit, maar deze waren niet te ontcijferen ( ook met de lijst van Pimgmx niet ) vervolgens heb ik van Smeets een interface gekregen voor op mijn XP-laptop, maar die werd niet eens herkend via de usb en een Com kabel werd niet ondersteunt op dat apparaat. :muur:

Heb het hele spulletje retour gezonden en als het goed is krijg ik netjes mijn centjes terug.

Helaas staat mijn auto nog steeds bij de garage waar ik hem gekocht heb ivm een DSC probleem ( vermoedelijk ABS pomp probleem ) dus ik wacht eerst tot hij terug is en hoe dat afloopt, voordat ik voor een nieuwe poging ga om een uitlezer te bemachtigen.

Thanks voor de tips en hulp anyway :clapping:

Link naar reactie

Hoi FinalMente,

Hier staat een linkje naar de chinese website waar ik mijn gadget gescoord heb. Die doet het (uiteindelijk) en geeft ook nette (Duitse) uitleg bij een foutmelding*. Dat heeft me bij elkaar minder dan 40,- gekost. Duurde twee weken voor ie er was. Klein obstakel is wel dat je een echte compoort nodig hebt (en een (liefst draagbare) windows PC waar die compoort aan vast zit...) of een toevallig werkende USB dongle naar RS232.

*Dat hij ook foutmeldingen weergeeft weet ik dan gelukkig enkel omdat ik aan een gewone e36 heb gehangen die barstte van de foutmeldingen. Ik heb natuurlijk geen vautmeldingen (Dankje Roodkapje :-)

Link naar reactie

@ Admins/mods: uiteraard is het PDFje beschikbaar om bijvoorbeeld in de howto-sectie op te nemen

Pim stuur het Pdf-je maar, ik neem aan dat je mijn e-mail adres nog hebt anders even een PM.

Groeten

Ad

Link naar reactie
  • 9 maanden later...
  • Administrator

Zo kabeltje geprobeerd alles gaat goed tot...... Ongeveer de helft tijdens het uitlezen en dan geeft hij de melding "er is een fout opgetreden in carsoft" en kan ik de boel afsluiten.

Maar nu de vraag, ligt het dan toch aan het kabeltje of aan de "Chinese" software die erbij zat? :blink:

Zo vandaag de laptop opgehaald en carsoft geinstalleerd...... :muur: zelfde foutmelding.

Heeft iemand toevallig een werkende carsoft liggen ?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.