Ga naar inhoud

Carsoft voor V6.5 interface


DutchSpace

Aanbevolen berichten

Volgende week verwacht ik ook mijn superleipe oldskool uitleesunit voor OBD1 BMWs (standaard onderdeel van Roodkapjes trucken-doos)

ik heb laatst alvast gezocht naar de software maar die heeft (van alle bronnen) altijd een virus er in. De software die de chinezen bijleveren vertrouw ik ook voor geen meter.

Kan iemand mij helpen aan virusloze Carsoft?

Link naar reactie
  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

nou nou mensen, gaan we dealtjes scoren?

Ruud, mijn stroopwafels krijg je sowieso vanwege de bereidwilligheid ;-)

Het setje is net binnengekomen en de Software lijkt prima te zijn.

Echter ben ik nog aan het ruziën met de Laptop die alleen USB heeft en nu heb ik wel een adaptortje erbij gekocht maar de USB-naar-RS232-driver wil maar niet installeren op die P#st-p$kke-p%s-VISTA installatie :rant: .

anyway, ik ben nu aan het klooien om de Windows XP via USB te fixen en eens kijken of dat werkt.

Link naar reactie

nou hier dan ook nog een keertje dna maar, ik had al bij het ander draadje gereageerd en mocht je dat missen :)

bij mij werkt het wel hoor, carsoft op de usb poort van mijn laptop, ik heb dan wel XP op de laptop. Is wel mijn 2de kabel die ik geprobeerd heb, bij de eerste kreeg ik ook niet de drivers aan het werken.

Ik kan wel even kijken welke het is mocht je het willen weten.

Link naar reactie

klinkt veelbelovend. ook die opmerking van Sandere39

ik heb nu deze

Is inderdaad geen dongle, maar een kabel en met deze driver kreeg ik hem werkend op Vista.

Welke heb jij Sandere39?

Trouwens, als ik de interface op de ODB stekker naast de motor aansluit gaan alle lampjes branden (behalve die van "Service") en dan maakt het niet uit of ik de sleutel in contact 2 heb staan of dat er ook iets aan de RS232 kant is aangesloten.

Is dat een goed teken?

Link naar reactie

De lampjes gaan inderdaad branden als je de interface op de auto aansluit, de kabel die ik gebruik is van het merk gembird

IMG_4754.jpg

Weet alleen even niet of ik voor deze kabel een driver heb moeten installeren, had eerst een andere kabel maar die kreeg ik niet aan het werken en daar heb ik diverse drivers bij geprobeerd. Kan goed zijn dat 1 van die drivers al de juiste was voor de gembird kabel of dat ik wel nog een driver heb moeten installeren :blush:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

ok dan! Donderdag krijg ik een Lattitude D420 :-) Die dingen hebben (middels de docking bay) een echte RS232 poort.

Eens kijken of het dan wel werkt.

Dus nu wordt het misschien relevant om te vragen:

Wat kan je zoal doen met die interface behalve fouten uitlezen en service resetten?

Link naar reactie

nou ! niks :lol:

je kunt ook wat andere dingetjes aanpassen en zo.

je kunt bv de boardcomptaal in een andere zetten (bv engels) en lcm uitlezen,daar kun je de opgeslagen kilometerstand uit halen.

automaatbak synchroniseren,en de opgeslagen parameters die zich op jouw rijstijl hebben ingesteld wissen.

dat soort dingetjes verder niet echt veel hoor.

er zit in carsoft als t goed is een help programatje,en anders even googelen.

Link naar reactie

nou ja wat ik ervan begreep destijds uit de handleiding van mijn e39 (die hebben btw geloof ik wel een andere bak als sommige z3,s)leert de bak,samen met de motorelectronica hoe jij rijd en worden er daarop parameters aangepast.

dus ja in principe wel ik heb alleen geen idee hoe ver dat gaat,ik stel me er niet heel veel van voor.

quote bimmer portal

Misschien nog omprogrameren/optimaliseren van de automaat (5-steptronic), kan soms traag reageren, en de kopel-omvormer werkt af en toe te goed wat als een power-drain voelt. Resetten van de bak geeft al betere resultaten (zeker in "S" en "SM"), maar na verloop van tijd "leert" de bak en wordt mij iets te soepel/comfortabel, of juist te hakkerig. Na een resetje (1 minuutje werk), en weer plezier voor een week of 6... :-

unquote

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.